دوشنبه 25 تیر 1397 - 11:27

اطلاعات جدید از عامل سقوط هواپیمای یاسوج؛ خلبان عامل اول نبوده (+جزئیات)

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «بر اساس مطالعات صورت گرفته در پرونده سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج، عوامل اولیه و اصلی سقوط مسائلی غیر از خطای خلبان بوده است» گفت که گزارش جمع‌بندی این سانحه به زودی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش بویرنیوز، بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «کمیسیون اصل ۹۰، ۲۵ اردیبهشت نشستی را با حضور وزیر راه و مسئولین مربوطه از سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها و کمیته بررسی سانحه داشت» اظهار داشت: ما یکسری مکاتباتی داشتیم که جواب مشخصی دریافت نکردیم و علی‌رغم صراحت قانون و همینطور تاکید وزیر محترم راه مبنی بر  تسریع در ارسال مدارکی که کمیسیون درخواست کرده متاسفانه با گذشت دو ماه یا جواب نگرفته‌ایم و یا تعدادی از جواب‌ها با استعلام کمیسیون غیرمرتبط است.

وی با بیان اینکه «طبق قانون، عدم پاسخگویی به مکاتبه کمیسیون اصل ۹۰ و یا پاسخ غیرمرتبط جرم تلقی می‌شود» تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر این موضوع بوده و در صورت ادامه این روند نسبت به معرفی این افراد به دستگاه قضایی اقدام خواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه «کمیسیون اصل ۹۰ مصمم پیگیر جمع آوری اطلاعات و تکمیل پرونده حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج است و نتیجه نهایی در قالب گزارشی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود»، یادآور شد: ما قطعا اطلاعات دقیقی را در اختیار قضات پرونده خواهیم گذاشت تا مسیر این پرونده با اطلاعات کامل‌تری طی شود.

پارسایی اظهار کرد: پیش از این می‌خواستند خلبان هواپیمای تهران ـ یاسوج را مقصر اصلی این حادثه جلوه دهند اما خوشبختانه رویه عوض شد، ما مستندات کاملی داریم که دلایل سقوط را مشخص می‌کند و روشن است که عامل اولیه سقوط، خلبان نبوده است اگرچه خلبان می‌تواند به عنوان عامل ثانویه درصدی مقصر باشد اما عوامل اصلی تخلفات دیگری است که ربطی به خلبان ندارد و رعایت هر کدام از آن اصول صد در صد می‌توانست مانع این سانحه دلخراش شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به تغییرات صورت گرفته در ریاست شرکت هواپیمایی آسمان، این تغییرات را امیدوارکننده ندانست و گفت: استعفای رییس شرکت هواپیمایی آسمان چندین ماه بعد از سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج در صورتی می‌توانست امید بخش و اثرگذار باشد که فردی خارج از تیم قبلی که سهل انگاری آنها از عوامل اصلی سقوط بود جایگزین می‌شد نه مدیر فنی شرکت که عدم اجرای مکاتبات و امریه صادر شده از سوی شرکت ATR  توسط ایشان یکی از دلایل اصلی سقوط هواپیما بوده است.

وی با اشاره به سانحه چند روز گذشته هواپیمای ATR تهران ـ رشت، اظهار کرد: اگر همین اتفاق در مسیر تهران ـ یاسوج رخ می‌داد به دلیل ارتفاعات آن منطقه می‌توانست منجر به سانحه دلخراش دیگری شود که خوشبختانه این حادثه به خیر گذشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287426
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. Mahmoody A گفت:

    این کار ها دردی رابرای مردم دوا نمی کند فقط زخمشان را تازه می کند

  2. معین گفت:

    خدایا به حق دل سوخته فاطمه زهرا. به روز خانواده این حادثه بنشینند بخصوص دکتر دانشی که بچه هاش آینده ای از خودش روشنتر داشتند !!!!!!!!!!

  3. حسن گفت:

    ممنون پارسا از بابت صدا شدن صداي بي صدايان

  4. محمد رضا فهیمی گفت:

    من هم بعنوان پدری که فرزند خود را در این سقوط هواپیما ی تهران به یاسوج از دست داده وروزگار همه خانواده مارا سیاه کردن مسئولین هواپیما ی را صد درد مقصر دانستهوازخداوند ومسئولان نظام جمهوری اسلامی خواستار برخورد آنان میباشم هرچند نوشدارو بعد مرگ سهراب بیفایده است باتشکر از خبر رسانی شما لطفا درخواست من را به گوش مسئولین برسانید فهیمی

دیدگاه شما