دوشنبه 25 تیر 1397 - 9:03

کاهش 29 درصدی جرائم خشن در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 29 درصدی جرائم خشن در این استان خبرداد.

به گزارش بویرنیوز، سردار مهدی انصاری گفت: وقوع جرائم خشن از جمله سرقت‌ به عنف، سرقت مسلحانه، قتل و سایر جرائم که اثرات مخرب در اذهان شهروندان به جا می‌گذراند با تلاش شبانه‌روزی همکاران از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۹ درصدی داشته است .

وی از کاهش نزاع های دست جمعی در استان خبرداد و افزود: در بحث نزاع های دست جمعی در مدت زمان گذشته از سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۳۲ درصدی هستیم .

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۲۷ درصدی تصادفات فوتی وکاهش ۶ درصدی در مجموع کل تصادفات در سال جاری خبرداد و خاطرنشان کرد: بیشتر عامل تصادفات دورن شهری عدم توجه به جلو با ۴۳ درصد و عدم توانایی در کنترل وسال نقلیه با ۵۷ درصد می باشد .

انصاری با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد از نظر امنیت در کشور در رده سی و یکمین استان کشور قرار دارد، تصریح کرد: با تلاش بی وقفه همکاران پرتلاشم در نیروی انتظامی در مدت زمان گذشته از سال ۹۷ تاکنون یک تن ۶۰۰کیلوگرم انواع مواد مخدر در محورهای مواصلاتی، مدخلهای ورودی شهرها  و سطح شهرها در استان از قاچاقچیان، تهیه کنندگان وتوزیع کنندگان مواد مخدر کشف و ضبط شده است .

وی ادامه داد: شاهد افزایش ۴۱ درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم که در همین خصوص هم چندین دستگاه خودرو توقیف و افرادی دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند .

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از کالای ایرانی از اولویت های نیروی انتظامی است که برای تحقق آن از همه ظرفیت‌های خود در بحث مبارزه با قاچاق کالا با قاطعیت تلاش خود را ادامه خواهیم داد .

انصاری بیان کرد: در همین زمینه ۲۰۰ دستگاه حامل کالای قاچاق در سال جاری توقیف شده که ۶۰۰ نفر در این باره دستگیر شده اند .

وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری را ۷۵ میلیارد ریال عنوان و تاکید کرد: این میزان کالای قاچاق کشف شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ درصدی را نشان می دهد .

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای به مردم از مصالحه ۷۱ درصدی پرونده‌های متشکله در کلانتری‌ها خبرداد و تصریح کرد: اکثریت این پرونده ها که در کلانتری ها با مصالحه حل وفصل شده است درحوزه اختلافات خانوادگی بوده است .

وی اضافه کرد: در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم کارشناسان نیروی انتظامی در حوزه های مختلف با حضور در مساجد ،مدارس و مکانهای عمومی به منظور پیشگیری از جرائم آموزشهای لازم را ارائه می دهند که در همین زمینه در مدت زمان گذشته در سال جاری ۱۲۰۰کلاس آموزشی برگزار شده است .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287416
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما