یکشنبه 24 تیر 1397 - 19:04

پایین کشیدن تابلو کوچه شجریان در روستای “بیاره” دنا +عکس

کوچه ای که تا دو سه روز پیش، با عبور از آن در هر فصلی برای عابرانش ترانه ای در خاطره ها زنده می کرد دور از ذهن نیست اگر برای آیندگان به نوستالوژی تبدیل شود، کوچه سابق استاد شجریان در روستای “بیاره” از توابع شهرستان دنا بود.

به گزارش بویرنیوز، دهیار روستای “بیاره”، که اخیرا کوچه ای را در این روستا به نام استاد شجریان نامگذاری کرد و خیلی ها آن را تحسین کردند .

با این حال اما هنوز مدت زمان زیادی از این حرکت و انعکاس آن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی نگذشته بود که خبر رسید تابلوی مزین به نام استاد شجریان برداشته شده، موضوعی که باعث واکنش افکارعمومی و حتی رسانه های استانی و کشوری شد و همه دنبال این پرسش بودند که بدانند از طرف چه کسی و چرا دستور پایین کشیدن تابلو صادر شده است .

“نادیا صداقت”، سرپرست فرمانداری شهرستان دنا در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: تابلوی  در روستای “بیاره” از سوی دهیاری به نام استاد شجریان نصب شده بود اما از پایین کشیدن تابلو بی اطلاع بودم.

وی افزود: با پیگیری هایی که داشته ام دهیار روستای “بیاره” گفته که بخشدار مرکزی به من گفت این تابلو را در بیارید.

صداقت با بیان اینکه در حال پیگیری و بررسی این مساله هستم، اظهارکرد: اگر این موضوع با بنده درمیان گذاشته می شد اجازه پایین کشید تابلو را نمی دادم.

“حامد محمد حسینی”، رئیس شورای اسلامی روستای “بیاره” از توابع شهرستان دنا نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: کوچه های روستای “بیاره” نامگذاری نشده بودند که براساس نشست شورا و دهیاری یکسری اسامی برای نامگذاری کوچه ها انتخاب کرده ایم و تصمیمی بر این شد که نام چند نفر از مشاهیر کشور را برای برخی کوچه ها انتخاب کنیم که یکی از آنها آقای شجریان بود که موسیقی سنتی و اصیل کشور را معرفی کرد.

وی افزود: اما متاسفانه نمی دانم به چه علت این تابلو را در آوردند و طی تماس تلفنی که دهیار روستا با بنده داشت عنوان کرد که از ما خواستند که این تابلو را درآوریم.

محمدحسینی اظهارکرد: هدف توجه به چهره های فرهنگی بود و هیچ گونه هدفی را برای نصب این تابلو نداشته ایم که بگویند تابلو را در آورید.

رئیس شورای اسلامی روستای “بیاره” تصریح کرد: این تابلو حدود 7 ماه است که در روستا نصب شده بود، از درآوردن این تابلو شوکه شدم و دلیلی برای درآوردنش این تابلو وجود ندارد و هم اکنون هم بهتر است که تابلو مجدد نصب شود./ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287402
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دستش بشکنه اونی دراوردش

  2. بویراحمدی گفت:

    همه ماها خاطرات خوبی با صدای شجریان داریم. درود بر شجریان با آن صدای ملکوتی اش

دیدگاه شما