یکشنبه 24 تیر 1397 - 2:07

گام بلند دکتر عریان؛ آغاز پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه یاسوج

مدیر اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم در نشستی با حضور اعضای هیات‌رئیسه دانشگاه، روسا و معاونان آموزشی دانشکده‌ها و همچنین مدیران گروه‌های آموزشی از آغاز پروژه بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در ایران خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، عبدالحمید علیزاده با بیان اینکه تاکنون 12 تجربه موفق کشورهای مختلف دنیا در جذب دانشجویان خارجی را مطالعه کرده است گفت: بی‌شک اساتید و توان علمی ما از  برخی از این کشورها بالاتر است و با یک کار ستادی هماهنگ و انگیزه‌هایی سرشار می‌توان تجربه موفقی در این زمینه به وجود آورد .

مدیر اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم از اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ارتباطات بین‌المللی علمی در جذب دانشجویان خارجی به عنوان مولفه‌هایی مهم یاد کرد و افزود: علم ثروت‌ساز در دنیای امروز مقوله‌ای مهم است و ما بدنبال شکوفایی اقتصاد آموزش عالی در ایران از این مسیر هستیم.

وی وجود زیر ساخت‌های اساسی و رفاهی کنار وجود اساتید برجسته را از عوامل رونق دهنده جذب دانشجویان خارجی دانست و یادآور شد: بعد از صنعت توریسم و تولید روغن پالم، جذب دانشجوی خارجی سومین بخش پول‌ساز در کشور مالزی است و این مساله به وجود زیر ساخت‌های مناسب رفاهی دانشگاهی در این کشور بر می‌گردد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: برادری فرهنگی از مسیر ارتباطات اجتماعی و دانشگاهی می‌گذرد و ما اهداف مهم فرهنگی، اقتصادی و همچنین تبادلات فن آوری و علوم مختلف را از مسیر جذب دانشجوی خارجی پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به روایت معصوم که می‌فرماید زکات علم نشر آن است، تصریح کرد: جامعه دانشگاهی در قبال همه انسانها و جامعه بشری مسوول است و زکات دانش ما نشر آن در جامعه جهانی است .

جذب 75 هزار دانشجوی خارجی تا پایان برنامه ششم توسعه

علیزاده با تشکر از حضور حاضران در جلسه  گفت: در گزارش سفر خود به معاون محترم وزیر از هماهنگی، تعامل و همراهی کم‌نظیر دانشگاه یاسوج خواهم گفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه اسناد بالادستی در حوزه جذب دانشجویان خارجی هیچ مانعی وجود ندارد و در برنامه ششم توسعه بایستی 75 هزار دانشجوی خارجی جذب کرده باشیم .

 طرح جامع ساماندهی امور دانشجویان خارجی

علیزاده همچنین از طرح جامع ساماندهی امور دانشجویان خارجی خبر داد و افزود: جذب، پذیرش، آموزش، پشتیبانی و حفظ ارتباطات بعد از فارغ التحصیلی از جمله جنبه های مختلف طرح است.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری یازدهمین جشنواره فرهنگ ملل در اصفهان اذعان داشت: از 35 غرفه که توسط دانشجویان خارجی اداره می‌شد بیش از 100 هزار نفر بازدید کردند که مطمئنا این جشنواره در معرفی فرهنگ کشورهای مختلف و تشویق دانشجویان خارجی برای حضور بیشتر در ایران موثر بوده است.

علیزاده اظهار داشت: تمرکز زدایی و اختیاربخشی بیشتر به دانشگاه‌ها ما را  در جذب دانشجویان خارجی به موفقیت بیشتری خواهد رساند .

وی در پایان، دانشگاه علوم پزشکی تهران و پردیس کیش دانشگاه تهران را نمونه‌های موفق جذب دانشجویان خارجی دانست و گفت: با توجه به وجود رقبایی همچون کشور ترکیه در همسایگی ما امیدوارم درخواست‌های  پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه یاسوج ظرف مدت دو هفته جواب داده شود.

ابتدای این نشست نیز رئیس دانشگاه یاسوج با بیان ویژگی‌های شاخص علمی دانشگاه و مشخصات جغرافیایی استان، جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه یاسوج را مسئله‌ای کاملا ضروری دانست و اظهار داشت: متاسفم در این دانشگاه جامع  زودتر اقدام به پذیرش دانشجوی خارجی نکردیم زیرا از 6 روش موجود علم سنجی در دنیا حضور دانشجوو عضو هیات علمی خارجی در رنکینگ بسیار موثر است.

احمد عریان به توان علمی اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: امروز برای من روز مهمی در توسعه دانشگاه است و امیدوارم این گام با همراهی همه همکاران ما را به موفقیت بیشتر نزدیکتر کند.

در پایان این نشست نیز اعضای هیات علمی حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287360
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بالخره ما نفهمیدیم سطح دانشگاه یاسوج بالاست. یا پایین؟؟؟؟

دیدگاه شما