پنجشنبه 21 تیر 1397 - 18:39

رونمایی از یک اقدام خلاف قانون جهاد کشاورزی/واکنش موسوی امجد به گمانه زنی های رفتنش از کهگیلویه و بویراحمد/۱۴۸۰ را به خاطر بسپارید

مراکز مشاوره خصوصی و دولتی و خط 1480 با کادر متخصص و مجرب که به صورت رایگان می باشد پاسخگوی سوالات و دغدغه های مردم عزیز می باشد.

به گزارش بویر نیوز، موسوی امجد در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی، اظهار داشت: هفته بهزیستی فرصت مناسبی است تا ما خدمات نظام را در حیطه این سازمان جهت آگاهی و امیدواری مردم بیان نماییم.

موسوی امجد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص علت افزایش پدیده طلاق و راهکارهای این سازمان جهت پیشگیری ، افزود: در ابتدا باید گفت راه اندازی مراکز کاهش طلاق در تمامی شهرستان های استان بیانگر حساسیت و احساس مسئولیت سازمان نسبت به این پدیده است با این وجود از آتجائیکه طلاق پدیده ای اجتماعی است که شبکه ای از علت ها در بوچود آمدن آن دخیل هستند و و این علت های مختلف می طلبد تا تمامی دستگاه ها و نهادهای اجتماعی به نوبه خود در کاهش و پیشگیری آن کمک نمایند.

موسوی امجد با اشاره به افزایش طلاق در میان سنین پایین اظهار داشت: یکی از مهمتریمن مباحت در طلاق هایی که در زوج های با سنین پایین اتفاق می افتد در بسیاری موارد بی توجهی به مساله هویت است یعنی فرد قبل از اینکه به هویت برسد و در اوج احساس اقدام به تشکیل خانواده نموده و به دلیل بی ثباتی در شخصیت متاسفانه ازدواج موفقی صورت نمی پذیرد..

مدیرکل بهزیسی استان به خدمات رایگان مشاوره ای مراکز تحت نظارت بهزیستی اشاره کرد و افزود: مراکز مشاوره خصوصی و دولتی و خط 1480 با کادر متخصص و مجرب که به صورت رایگان می باشد پاسخگوی سوالات و دغدغه های مردم عزیز می باشد.

وی به طرح های قابل اجرا در هفته بهزیستی اشاره کرد : افتتاح 32 طرح واحد مسکن مهر در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و چرام، را اندازی 6 کلنیک مددکاری و 1 مرکز ترک اعتیاد در سطح استان، 11 طرح اشتغالزایی و افتتاحیه میز خدمت که از مهمترین طرح های این دولت بوده به جهت سردرگمی کمتر ارباب رجوع و پاسخگویی مناسب و سریع به درخواست های افراد که در هفته بهزیستی قابل بهره برداری می باشند.

مدیرکل بهزیستی به برخی از اقدامت دوره مدیریت خود در بهزیستی اشاره نمود و افزود: از مهمترین عملکرد های بهزیستی در طی 4 سال، صفر نمودن دیون که سالها رای دادگاه داشته و همچنین صفر نمودن بدهی تأین اجتماعی که بخاطر بدهی این سازمان از حساب مددجویان برداشت می نمود، پرداخت عوارض موبوط به خودروهای سازمان که از بدو تأسیس بهزیستی تا به حا یک ریال پرداخت نگردیده بود؛ بروز نمودن تمامی سیستم های حساس اداره و شناسایی تمامی گلوگاه های فساد خیز سازمان و بستن تمامی این راه ها، ثبت نمودن تمام واگذاری های خود به دستگاه های خصوصی در سامانه تدارکات که در این مورد جزء دستگاه های برتر هستیم.

مدیرکل بهزیستی در خصوص اجباری نمودن مشاوره ژنتیک گفت: سازمان بهزیستی با بررسی خانواده های چند معلولی نسبت به اجباری نمودن مشاوره و آزمایش ژنتیک اقدام نمود که در این خصوص با مرکز مشاوره ژنتیک در جنوب کشور و با آزمایشگاه دکتر فقیهی در شهر شیراز قراردادی بسته شد که امیدواریم در سالهای آتی نتایج خوبی حاصل شود.

علیرضا موسوی امجد از بی مهری و بی توجهی برخی ادارات و دستگاه های استان از پذیرفتن سهمیه 3% استخدامی معلولین اظهار داشت: ما برای استخدام جامعه هدف که شرایط پذیرش مسئولیت شغلی را دارند پیگیری می نماییم و بطور مثال برای یکی از مددجویان بارها با سازمان جهاد کشاورزی استان مکاتبه نمودیم وقولهای نیز داده شد ولی در آخر سر هیچ اقدامی صورت نگرفت که تمامی مستندات آن نیز موجود می باشد.

موسوی امجد با اشاره به برتری بهزیستی در جشنواره شهید رجایی اظهار داشت: در سال 93 که مدیریت این اداره کل به بنده واگذار شد ما نمره 84 از تمامی شاخص های عمومی و اختصاصی داشتینم که در سال 94 به 1600 جایگاه خود را ارتقاء دادیم و در نهایت سال 96 به عنوان دستگاه برتر شناخته شدیم و امسال هم اگر اول نشویم، قطعا دستگاه دوم خواهیم بود.

موسوی امجد با گلاهیه از کسانی که به نقد و نکوهش سازمان بهزیستی می پردازند افزود: بهزیستی بالای 180 فعالیت و ریز فعالیت دارد و متآسفانه در ارزیابی ها با دستگاه هایی مقایسه می شودیم که گاها حداکثر 4 فعالیت بیشتر ندارند که این عمل بسیار ناعادلانه است. .

مدیرکل بهزیستی به عدم پاسخگویی مناسب برخی دستگاه ها نسبت به مسائل بهزیستی اشاره کرد: اگر بخواهیم صادقانه صحبت نماییم باید گفت کارکرد نادرست تمامی نهادهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در نهایت منجر به شکل گیری جامعه هدف سازمان بهزیستی می شود ولی آیا این نهاد ها خودشان را در قبال شرایط بودجود آمده مقصر و پاسخگو می دانند؟ این دستگاه ها و نهاد ها چه مقدار از اعتبارات و ظرفیت های خود را برای پیشگیری از آسیب های بوجود آمده و احتمالی هزینه می کند؟

مدیرکل بهزیستی درخصوص شایعه های بودجود آمده درخصوص تغییر مدیریت این اداره کل و نقش نماینده ها در این تغییرات اظهار داشت: قانونا فرآیندی برای تغییر مدیران وجود دارد که در این بین نقش رئیس دستگاه مربوطه و استاندار هر استانی در تعیین مدیریت جدید تأثیر گذار می باشد ولی نماینده ها قانوناٌ حق اظهار نظر در خصوص تغییر مدیران را ندارند و فقط از لحاظ عرفی این حق را به خودشان داده اند ولی با این وجود به تغییرات به دیده مثبت نگاه می کنیم.

وی گفت: از مهمترین اقدامات بهزیستی افزایش یارانه خانواده های دارای معلول بوده که متاسفانه به خاطر شرایط بد اقتصادی اقدامات ما دیده نمی شود.

باید گفت با اینکه بهزیستی از حداقل ها محروم بود اما در طی این 4 سال اقدامات مؤثر و ماندگاری انجام داده و هرچند این منابع پاسخگوی 100% نیازهای ما نیست ولی ما همچنان در قبال مسائل و مشکلات خود را مسئول می دانیم و در پی رفع آن هستیم در حد توان.

در پایان خلیفه جمشیدی؛ معاون پشتیبانی و منابع انساینی بهزیستی نیز اظهار داشت: حاشیه های موجود در هر سازمانی متأسفانه توسط افرادی صورت می پذیرد که در تآمین منافع شخصیشان با شرایط فعلی امیدی نمی یایند و یا افرادی که با دولت و مجموعه عالی سازمان همراه نیستند و به دنبال تغییر هستند وگرنه اگر جامعه پویایی داشته باشیم قطعا هر مدیری وقتی به هدف گذاری هایی که در طول دوران خود ترسیم نموده رسیده باشد و در شاخص های ارزیابی عملکرد (عمومی و اختصاصی) بعنوان دستگاه برتر معرفی شود ، پس موفق بوده و حفظ این جایگاه بسیار حائز اهمیت است و انتظارات از مدیریت با اهداف جدید بدلیل مطالبه گری نیاز به تلاش و پاسخویی بیشتر است و با همین مطالبه گری ، پویایی و تحول سازمانی تحقق می پذیرد.

معاون پشتیبانی در خصوص انتظارات جامعه هدف سازمان به منظور تحت پوشش قرار گرفتن و استفاده از خدمات سازمان بهزیستی اظهار داشت: موضوع افراد پشت نوبت به جد توسط سازمان پیگیری می شود ولی با این حال ما علاوه بر هزینه های مالی، فعالیت های تخصصی بیشماری داریم که به طور مستمر به افراد تحت پوشش و پشت نوبت دریافت خدمات ارائه داده می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287264
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    احسنت به آقای دکتر موسوی امجد و تیم مدیریتی اش .انصافا کار کردن در سازماتهای حمایتی با این حجم کار و این حقوق و مزایا بسیار سخت و دشوار است و عشق میخواهد.

دیدگاه شما