دوشنبه 18 تیر 1397 - 16:12

تاسیس هنرستان وابسته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از تاسیس هنرستان وابسته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، رحیم امین‌زاده ظهر امروز در دیدار معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان از تاسیس هنرستان وابسته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور و معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش فرصتی ارزشمند برای اهداف بلند مدت تربیت نیروی انسانی ماهر، خلاق، متعهد و کارآمد برای توسعه و تعالی کشور است.

وی با بیان اینکه هنرجویان هنرستان‌ها جهت ادامه تحصیل وارد دانشگاه فنی حرفه‌ای می شوند و دانشگاه نیز تجهیزات و کارگاه‌های خوبی جهت آموزش در اختیار دارد افزود: اجرای مفاد این تفاهم‌نامه می‌تواند هم‌پوشانی مناسبی برای تامین نیازهای آموزش و پرورش و دانشگاه فراهم آورد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان از استقبال دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برای تاسیس هنرستان وابسته به این دانشگاه خبر داد و گفت: مکاتبات لازم با دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور انجام می‌گیرد که در صورت موافقت در سال تحصیلی آینده این اقدام مهم عملی خواهد شد.

امین‌زاده طرح برون سپاری رشته‌های فنی و حرفه‌ای هنرستان‌ها در دانشگاه فنی و حرفه ای را نیز اقدامی ارزشمند دانست و گفت: با استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات کارگاهی این طرح عملیاتی می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی هنرآموزان هنرستان‌ها فرصت خوبی برای کیفی‌سازی و دانش‌افزایی آنان فراهم می‌کند، گفت: دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه آماده همکاری با آموزش وپرورش استان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن تشریح مفاد این تفاهم نامه برای ارتباط بیشتر بین دانشگاه و آموزش و پرورش گفت: رویکرد و نگاه وزارت آموزش و پرورش سوق دادن دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای است که با هم‌افزایی دانشگاه و آموزش و پرورش می‌توان با استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات بستر را برای مهارت آموزی دانش آموزان فراهم کرد.

ایوب رضایی تاسیس هنرستان وابسته به دانشگاه، برون سپاری رشته‌های فنی و حرفه‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت استاد کار ماهر برای هنرستان‌ها را از مفاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه و آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: چون همه در یک راستا جهت تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد که بتوانند جذب بازار کار شوند حرکت می‌کنیم غیر از مفاد این تفاهم نامه هر کمکی که به آموزش‌های فنی وحرفه ای شود آماده همکاری هستیم.

وی از تدوین برنامه‌ای به عنوان ایران مهارت در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی و بازار کار در این برنامه هر دانش آموز باید یک مهارت را یاد بگیرد.

رضایی از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای خرید تجهیزات هنرستان‌ها در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با تجهیزات بروز و استفاده از فن آوری‌های نوین آموزشی زمینه را برای مهارت هنرجویان هنرستان‌ها فراهم کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287166
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. 101 گفت:

    اگه مثل هنرستان علم وصنعت باشه هم تاسیس نشه بهتره جناب آقای امین زاده

  2. 101 گفت:

    خدا را شکر بعد 5سال تازه 1.5 میلیارآمده وکسی هم حاضر نمیشه قرار داد ببنده

دیدگاه شما