شنبه 16 تیر 1397 - 11:40

ظریف: دریافت گرین کارت آمریکا از پایه دروغ است

وزیر خارجه کشورمان با رد ادعاهای مطرح شده در مورد دریافت ۲۵۰۰ گرین کارت در مذاکرات هسته‌ای گفت: این موضوع از پایه دروغ است.

به گزارش بویرنیوز به نقل از تسنیم، در روزهای گذشته حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، یک نماینده مجلس در گفت‌وگویی اعلام کرد: وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان حال بدهد، به 2500 نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسوولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندانشان جزو این 2500 نفر باشند. امروز اگر این افراد از آمریکا اخراج شوند، مشخص می‌شود که چه کسانی زد و بند دارند و منافع ملی را به آب‌نبات امریکا می‌فروشند.

صحبت این نماینده مجلس با واکنش های زیادی روبرو شد و حتی دونالد ترامپ رییس جمهوری در توییتی نوشت که دولت اوباما به 2500 ایرانی شهروندی آمریکا داده است.

در همین رابطه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با تکذیب این خبر گفت: بنده که مذاکرات را انجام دادم این خبر را تکذیب می‌کنم. از پایه دروغ است.

وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با الف اظهار داشت: هیچگاه این گونه مباحث (حتی درخواست مشروعی مثل لغو محدودیت تحرک دیپلمات‌های ایرانی در سازمان ملل متحد) در مذاکرات و یا حواشی آن و یا به هر نحو دیگری مطرح نشده است.

ظریف ادامه داد: اگر دوستان آقایان دلواپس بدون اطلاع مذاکره کنندگان چنین امتیاز عجیب و غیرمعمولی را از آمریکا گرفته‌اند (که به گفته روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه ترامپ حتی مسئولیتش با وزارت خارجه که طرف مذاکره ما بود نبوده و نیست) که این قدر با اطمینان از آن سخن می‌گویند بحث دیگری است. خوبست اسامی این افراد را منتشر کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287069
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما