شنبه 16 تیر 1397 - 1:50

تحصیل همزمان با اشتغال دولتی منع قانونی دارد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه تحصیل همزمان با اشتغال دولتی منع قانونی دارد، گفت: اگر این منع قانونی بنابر صلاحدید دولت مرتفع و مجوز داده شده، باید مدرک تحصیلی فرد شاغل اعمال شود.

به گزارش بویرنیوز، محمود صادقی در گفت‌وگو با خانه ملت  با اشاره به اصلاح لایحه قانون خدمات کشوری در خصوص اصلاح ارائه مدرک تحصیلی بیش از یک بار بعد از استخدام گفت: طبق قانون، استخدام و آیین‌نامه‌های مربوط به آن جزو اختیارات دولت است و تداخلات مجلس در این حوزه می‌تواند در امر اجرا ایجاد اختلال کند.

نماینده مردم تهران، ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در کمیسیون آموزش که به عنوان کمیسیون فرعی در این خصوص انتخاب شده به مباحث مربوط به بخش آموزش و تحقیقات قانون خدمات کشوری رسیدگی شد، ولی این نگاه که تداخلات مجلس می‌تواند در امر اجرا اختلال ایجاد کند، از جانب نمایندگان مغفول مانده است.

وی ادامه داد: طبق اصل 124 قانون اساسی تمامی مسائل مربوط به استخدام مربوط به دولت است و دولت بنا به صلاح خود می‌تواند نیرو استخدام کرده و موضوع مدرک تحصیلی که توسط دولت عنوان شده نباید بیش از یک بار باشد، به طور قطع براساس ضوابط و شرایط استخدامی کشور است.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق قانون تحصیل همزمان با اشتغال دولتی منع قانونی دارد و اگر منع قانونی آن بنابر صلاحدید دولت مرتفع شده و مجوز صادر شده، دولت باید مدرک تحصیلی فرد شاغل اعمال کند و حتی باعث ارتقای شغلی آن نیز شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید اصلاحات از جانب مجلس در قانون خدمات کشوری برای دولت ایجاد هزینه نکند و هم‌چنین از جهتی دیگر این اصلاحات نباید باعث اختلال در امر اجرا نشود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=286835
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    نتیجه دکتراهای مدرک بدست دانشگاه نرفته که کنکور را لمس نکردند و مناصب کلیدی را غیر سیستمی در اختیار گرفته اند همین گرانیهای لجام گسیخته و تصمیمات غیر علمی ودر یک کلام اداره ناکارآمد کشور میباشد کار را به کاردان بسپارید و سیستم را حاکم کنید بایستی تمایز قایلشد بین کسی که سالها پشت کنکور و در دانشگاه سختی کشیده تا کسی که با پول مدرک بدست آورده است .

دیدگاه شما