جمعه 15 تیر 1397 - 18:13

شیطنت مجری حامی ستار هدایت خواه علیه نماینده بویراحمد!

ُسایت ریواس جنوب نوشت، غلام‌محمد زارعی اگر ۱۰۰ ضعف اساسی داشته باشد، پیگیری‌هایش در روستاها از آسفالت و برق و آب گرفته تا طرح هادی و سالن‌های ورزشی و ایستگاه‌های پمپاژ یکی از نقاط قوت او محسوب می‌شود که نقش اساسی در پیروزی او در انتخابات داشته است.

این روزها با هر هدفی، این نقطه قوت او به کمک قدرت بی‌مثال رسانه به شدت مورد تخریب مخالفان قرار گرفته و زارعی نیز در ضعف آشکار رسانه‌ای خود، میدان را به تاخت و تاز  آنها داده است.

روستای سردشت کالوس در شهرستان بویراحمد اکنون مشکل آب دارد و چشمه این روستا در ماه اخیر خشک شده است؛ یکی از خبرنگاران صدا و سیما در کنار گزارشات رسمی خود فیلمی را از اهالی این روستا در صفحه شخصی خود در اینستاگرام گذاشته که در آن گفته می‌شود نماینده مجلس و مسئولان به ما هیچ توجهی نمی‌کنند و ما خواستار کمک غلام‌رضا تاجگردون نماینده مردم گچساران برای رفع مشکل خود هستیم!

در اینکه مردم شایسته خدمت هستند و حق آن‌ها است که به هر مسئولی انتقاد کنند و مطالبه حق خود باشند شکی نیست اما در این بین برخی واقعیت‌ها برعکس انعکاس داده شدند که لازم است به آن‌ها اشاره شود.

آب‌رسانی به روستاهای منطقه کالوس در دولت اصلاحات انجام گرفت؛ حدود ۱۲ روستا در این مجتمع آب‌رسانی قرار دارند که به گفته فیض‌الله پاسره، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد روستای سردشت کالوس به این دلیل که دارای یک چشمه پرآب بوده، علی‌رغم اینکه امتیاز انشعابات آن نیز از سوی مردم خریداری شد اما مردم تمایلی به کنتورگذاری نداشتند و از آب رایگان چشمه با شبکه قدیمی استفاده می‌کردند تا اینکه درا ین روزها با کم‌آبی و خشکیدگی چشمه خود مواجه شدند و به این شرکت مراجعه کردند.

پاسره گفت: بلافاصله به این روستا رفتیم و مشکل آن را بررسی کردیم که ظرف یک هفته آینده مشکل این روستا حل می‌شود.
وی ادامه داد: همه تأسیسات لازم برای آب‌رسانی به این روستا آماده است و تاکنون خود مردم تمایلی نداشتند اما اینک کار بسیار راحتی است و جای نگرانی نیست.

او گفت که متأسفانه انشعابات غیرمجاز در این منطقه بسیار زیاد شده و حتی در مواردی باغات خود را نیز آبیاری می‌کردند که شناسایی و با آنها برخورد شده است.

آب مجتمع کالوس و فیروزآباد از چاهی به عمق ۱۷۰ متر در پایین دست روستای مختار با آب‌دهی بسیار خوب تأمین می‌شود که با ۲ ایستگاه پمپاژ به گردنه کالوس می‌رسد که از آنجا به سمت روستاهای کالوس علیا، وسطی، سفلی، تولگهی، سردشت کالوس، فیروزآباد، ده‌بزرگ، چشمه انجیر، باغ انجیر و سرتنگ فیروزآباد منتقل می‌شود.

این آب با ۵۵ کیلومتر خط انتقال اصلی و داخلی به مردم می‌رسد و حتی آب کارخانه فولاد در مسیر آن نیز از همین خط انتقال تأمین می‌شود.

پاسره ادامه داد: روستای سردشت کالوس در انتهای این خط انتقال و بالادست منطقه واقع شده که مردم آنجا ترجیح دادند تا از همان شبکه قدیمی روستا و چشمه خود استفاده کنند و کنتورگذاری نکنند.

او توضیح داد: علاوه بر این متأسفانه در روستاها، نظارتی بر ساخت و سازها نمی‌شود و چندین خانواده نیز به صورت پراکنده در خارج از محدوده روستاها و در بالادست مخازن آب، اقدام به ساخت و ساز کردند که شعاع وسیعی را در بر می‌گیرد که این موضوع روند آب‌رسانی را با اخلال مواجه کرده است و هدف ما رفع مشکل مردم است و گرنه قانونا موظف به تأمین آب در چارچوب طرح هادی روستا هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این موضوع بیش از حد بزرگ شده تأکید کرد: نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، در کنار آب و فاضلاب، پیگیر رفع این مشکل است تا اعتبارات ملی برای این روستا و رفع ایرادات کلی شبکه اختصاص داده شود.

به گزارش ریواس جنوب اکنون این ماجرا چند زاویه دیگر هم دارد.

یکی از اهالی این منطقه به ما گفته است که خبرنگار صدا و سیما خودش به یک نفر از اهالی سردشت گفته است تا بگوید از تاجگردون برای رفع مشکل خود نام ببرد.

برخی دیگر می‌گویند که خبرنگار در حمایت از ستار هدایت‌خواه رقیب دیرینه غلام‌محمد زارعی این سناریو را راه انداخته است.
برخی نیز می‌گویند چون اهالی روستاهای کالوس به ستار هدایت‌خواه نزدیکی زیادی دارند، در دوره اخیر توجه کمی به آن‌ها شده و غلام‌محمد زارعی برای خدماتش به روستاها، تفاوت‌هایی را قائل است.

برخی نیز می‌گویند انعکاس وسیع فعالیت‌های غلام‌رضا تاجگردون به سبک مردم پسند و ساده موجب شده تا برای بسیاری از مردم در نقاط مختلف استان، توقعاتی ایجاد شود  او را یک ناجی بدانند.

به هر حال شاهد طرح درخواست عجیبی از سوی یکی از اهالی روستای سردشت کالوس بویراحمد بودیم  که بی از آنکه به رفع مشکل مردم کمکی کند، بیشتر نوعی اختلاف‌افکنی و بازی سیاسی بوده چرا که اگر واقعا به کمک تاجگردون هم نیاز است که قطعا در یک فضای صمیمی و معقول هیچ ایرادی هم ندارد، این روش طرح آن نیست و بهتر بوده که از مسیر خود و به کمک متولیان امر در آب و فاضلاب روستایی پیگیری شود.

اگر به کمک تاجگردون نیاز است باید به عنوان یک مسئول ملی که در حوزه بودجه دارای مسئولیت ملی است این درخواست شود نه به عنوان نماینده گچساران و باشت که به منطقه‌گرایی و اختلافات دامن زده شود و وحدت مورد نیاز بین نمایندگان را نشانه برود.

اگر واقعا هداف حل مشکل مردم بوده، چگونه است که این مشکل مردم که به تازگی هم به وجود آمده به استاندار کهگیلویه و بویراحمد که نشان داده برای مشکلات راه‌حل مدیریتی دارد، گفته نشده و سر از اینستاگرام درآورده است؟

اما این‌ها یک‌طرف و این موضوع نیز یک‌طرف که غلام‌محمد زارعی در بحث رسانه و اطلاع‌رسانی به مردم بسیار ضعیف عمل کرده و با این همه تجربه هنوز نمی‌داند که رسانه چه کمکی به او و اهدافش در خدمات‌رسانی به مردم می‌کند؛ اگر هم می‌داند راه استفاده از آن را بلد نیست.
موضوعی که غلام‌رضا تاجگردون به درایت و اقتدار از آن بهره می‌برد و به خوبی آن را گزارش دادن به مردم و پاسخگویی به موکلین خود تعریف کرده و به بهترین وجه یک کاربری برد-برد- برای رسانه به وجود آورده تا هم خودش سود ببرد و هم مردم به لحظه در جریان فعالیت‌ها و نوع نگاه وکیل خود به مسائل پیرامونی قرار گیرند.

تاجگردون هر کاری را برای مردم انجام می‌دهد آن را در رسانه‌ها و صفحه شخصی خود در معرض عموم قرار می‌دهد تا اگر در ارتباطات تلفنی و حضوری، محدودیت‌هایی دارد از این طریق مردم خود را در کنار نماینده و اقدامات و برنامه‌هایش ببینند.

زارعی با وجودی که در روستاها حتی به نسبت تاجگردون کارنامه قابل دفاعی داشته اما هیچ‌گاه نتوانسته از این نقطه مثبت کارنامه خود بهره بگیرد و ارتباط بهتر و بیشتری با مردم برقرار کند؛ ضعفی که اگر برطرف نشود غلام‌رضا تاجگردون سایه‌ای خواهد شد که زارعی و دیگر مسئولان در آن به خوبی دیده نمی‌شوند.

غلام‌رضا تاجگردون یک چهره ملی و اثرگذار و فرزند این استان است، هیچ ایرادی ندارد که زارعی از ظرفیت و توان او هم برای رفع مشکلات موکلینش استفاده کند اما اینکه این موضوع را دستاویزی برای ضعیف نشان دادن او قرار دهند برای دلسوزان زارعی و بویراحمد که هیچ برای خود تاجگردون نیز قابل قبول نخواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=286815
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمدی از کهگیلوبه گفت:

    این آقا از تریبون و رسانه ملی سواستفاده کرده و باید باهاش برخورد بشه.

  2. vahid گفت:

    از واقعیت نمیشه فرار کرد
    آنچه به عیان است از حاجت چه به بیان است

  3. محمود گفت:

    چون حقیقت رو گفته…..خخخخخخخ

  4. محسن گفت:

    در صفحه شخصی خودش این کلیپ را منتشر کرده و هیچ منع قانونی ندارد.

  5. اینه گفت:

    مثل روز روشن بود که گفته اون روستایی کار خود خبرنگار بوده

  6. ناشناس گفت:

    میشود با بیل وکلنگ جلوی آب حدر رفته راگرفت،متولیش مشخصه کیه.

  7. آریا گفت:

    خدا را در نظر بگیرید چه ربطی به دکتر هدایت خواه دارد

  8. دنا گفت:

    چرا آب وقتیکه لوله کشی شده و با وجود بارش کم و خشکسالی اهالی رِغبتی به نصب کنتور ندارند مصرف منظم آب مساوی با استفاده طولانی مدت از آب

  9. غضنفر گفت:

    درود بر طرفداران واقعی هدایت خواه .

دیدگاه شما