چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 21:23

انتقاد خاتمی از احمدی نژاد

در حالی که سه ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری 1392 باقی مانده است، به نظر می‌رسد که انتقادات و اعتراضات جریان‌های اصولگرا و محافظه‌کار نسبت به احمدی‌نژاد و دولتش وارد مرحله‌ی جدیدی شده است.

به گزارش نیک نیوز ، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی (عضو مجلس خبرگان رهبری) اخیرا در همایش تخصصی «تبیین منویات مقام معظم رهبری در حرم رضوی» در سالن پژوهش های آستان قدس رضوی انتقادات کم‌سابقه و مستقیمی را خطاب به محمود احمدی‌نژاد بیان کرده است.

http://www.snn.ir/Images/News/pic/13910527044_2010349010e.jpg
طبق گزارش خبرگزاری دانشجو، آقای خاتمی گفته است که مقام معظم رهبری تاکنون در هیچ مکانی نگفته‌اند مردم به احمدی‌نژاد رای دهند.

خاتمی گفت: ما به عنوان 24 میلیون نفر که به احمدی‌نژاد رای داده‌ایم حدس می‌زنیم که اگر از این جریان حمایت کنیم این جریان نزدیک به مواضع ولایت است و ما تا عمر داریم این مسیر ولایتمداری را دنبال می‌کنیم.

عضو خبرگان رهبری در ادامه در پاسخ به سوالاتی با بیان اینکه باید نقاط قوت و ضعف احمدی‌نژاد را دید به ذکر برخی این نقاط پرداخت و هدفمندی یارانه‌ها، حذف یارانه‌ها از بنزین و واقعی کردن قیمت آن، سخت کوشی رئیس جمهور، درآوردن ریاست جمهوری از کاخ و به متن مردم کشاندن، شجاعت در مواضع بین المللی، سرکارآوردن مسئولین حزب اللهی و احیای گفتمان انقلاب اسلامی توسط این دولت که در دولت اصلاحات کم رنگ شده بود را از نقاط قوت رئیس جمهور برشمرد.

وی همچنین میدان دادن به برخی از کسانی که دارای تفکر انحرافی و به دنبال تشکیل دولت در سایه بودند، تئوریسین نبودن احمدی‌نژاد، وجود تفکر لیبرال منشانه، همراهی نکردن با ولایت در برخی از موارد، اظهار جملات ضعیف در رابطه با آمریکا، عدم توجه به مسائل کلان کشور و اعتنا به عقل جمعی را از نقاط ضعف احمدی‌نژاد عنوان کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: مشایی می‌گوید اسلام نمی تواند محور وحدت در جامعه باشد اما مکتب ایرانی می‌تواند، که این حرف ها مورد پذیرش ما نیست.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برخی از اظهارات احمدی‌نژاد در خصوص مشایی و دادن صفاتی در حد اولیاء به وی و همچنین شهید اعلام کردن هوگو چاوز و مطرح کردن موضوع رجعت آن با عیسی مسیح بیان داشت: ورود به مسائل مذهبی کار احمدی‌نژاد نیست.

حجت الاسلام خاتمی مواضع احمدی‌نژاد در خصوص مسئله حجاب را مورد پذیرش علما و مراجع ندانست و بیان داشت: این تهمت است که بگوییم ائمه جمعه به زور می‌خواهند چادر بر سر زنان ما کنند.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد در قضیه وزیر اطلاعات در اعتراض به فرمایشات رهبری 10 روز در خانه نشست آنگاه در مجلس می‌گوید احمدی‌نژاد و خانه نشینی؟ او باید بداند که همه حیثیت ریاست جمهوری اش متعلق به رهبر معظم انقلاب است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=28609
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما