سه شنبه 9 مرداد 1397 - 8:00

کوچک کردن سینه‌ها با استفاده گیاهان دارویی

کوچک کردن سینه ها با استفاده گیاهان دارویی

مجله بویرنیوز- کوچک کردن سینه ها با استفاده گیاهان داروییبه گزارش «تابناک با تو»؛ یکی از مشکلاتی که خانم ها در تناسب اندام خود با آن مواجه هستند سایز سینه می باشد که در برخی به دلایلی خیلی بزرگ است و همین امر آنها را ناراحت می کند در این مطلب کوچک کردن سینه ها با این گیاهان داروئی را بیان می کنیم.

بسیاری از گیاهان وجود دارند که به صورت طبیعی میتوانند تعادل هورمونی را در بدن شما برقرار کنند. از مشکلات عدم تعادل هورمونی در بدن، بالا بودن هورمون استروژن است که یکی از عوامل بزرگ کننده ی پستان میباشد. در زیر نام برخی از این گیاهان به همراه خواص آنها را ذکر می کنیم.

گیاه گل مار یا زراوند سیاه

این گیاه که با نام Black Snakeroot نیز شناخته میشود توسط بومیان آمریکا برای اولین بار شناسایی و مورد استفاده قرار گرفت. گیاه گل مار که امروزه در طب گسترش وسیعی دارد در درمان بیماری های کلیوی، گلو درد و درمان افسردگی بکار گرفته می شود. علاوه بر موارد ذکر شده از گیاه گل مار در درمان روماتیسم و بیماری های عصبی نیز استفاده می شود.

امروزه کاربرد وسیع و اصلی این گیاه در بیماری ها و مشکلات زنان است و به عنوان مکمل غذایی مطرح می باشد و در کاهش دردهای قاعدگی و عوارض یائسگی مصرف می شود. مطالعات اخیر نشان دهنده بی خطر بودن مصرف این گیاه می باشد ولی مطالعات بیشتری برای صحت این ادعا ضروری به نظر می رسد.

عوارض جانبی استفاده از گیاه گل مار شامل اسهال، استفراغ، سرگیجه، گیجی، تعرق زیاد و کاهش فشار خون است که ممکن است در برخی افراد مشاهده شود.

نام (های) دیگر گیاه: کوهاش سیاه

* طریقه مصرف: دم ‌کرده ‌ها را باید با یک قاشق چای ‌خوری از گیاه دارویی به ازای هر فنجان آب تهیه کرد. برای این کار می‌ باید برگ‌ ها و گل ‌ها را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه و ریشه ‌ها را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آب خیساند و روزانه ۲ تا ۴ فنجان از این خیسانده را در زمان دلخواه نوشید.

سیب زمینی شیرین وحشی

این گیاه با نام سیب زمینی هندی وحشی هم شناخته می شود. اعتقاد بر این است که این گیاه برای بهبود عملکرد کبد و سیستم اندوکرین بسیار مفید است. از دیگر خواص سیب زمینی شیرین وحشی تنظیم سیستم جنسی زنان است که در دوره های قاعدگی و یائسگی مفید است. همچنین می توان به خاصیت درمان نازایی و عقیمی نیز اشاره کرد.

گیاه سیب زمینی هندی وحشی با اثر بر روی هورمون های جنسی نظیر استروژن و پروژسترون باعث تعدیل هورمونی در بدن شده و میتواند به کوچک کردن سینه ها کمک کند. ساپونین موجود در این گیاه با متابولیسم لیپیدها باعث کاهش بافت چربی شده و جذب کلسترول از روده را نیز کاهش میدهد. مصرف بیش از اندازه این گیاه می تواند منجر به کاهش سطح کلسترول در بدن شود.

در خصوص عوارض جانبی این گیاه مطالعات کافی انجام نشده است و توصیه میشود زنان باردار و شیرده زیر نظر پزشک متخصص از این گیاه استفاده کنند.

گیاه سیب زمینی هندی وحشی می تواند به کوچک کردن سینه ها کمک کند

گیاه خارشیر

نامهای دیگر گیاه: کنگر فرنگی وحشی (گیاه از خانواده میناست)

برای قرن هاست که از عصاره گیاه خارشیر برای تنظیم فعالیت کبد استفاده میشود و مفید بودن آن برای درمان سیروز کبدی و هپاتیت مزمن شناخته شده است.

در کنار خواص این گیاه برای بهبود فعالیت کبد، فواید دیگری نیز در این گیاه مشاهده شده است که به شرح زیر می باشد:

– کاهش سطح کلسترول خون
– کاهش مقاومت انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲
– کاهش رشد سلولهای سرطانی در سرطان پستان، سرطان رحم و سرطان پروستات

این گیاه به شکل خوراکی و به عنوان غذا نیز مورد استفاده قرار میگیرد. ریشه گیاه به صورت خام و یا آب پز، نیمه آب پز و سرخ شده از قرن ۱۶ میلادی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین از سایر بخشهای گیاه مانند برگ ها نیز میتوان استفاده کرد و جایگزین بسیار خوبی برای اسفناج در سالاد است.

گیاه پنج انگشت یا درخت پاکدامن

این گیاه با نام های مختلفی از جمله فلفل راهبان نیز شناخته میشود و به طور طبیعی در نواحی مدیترانه ای رشد میکند. مکانیسم اثر گیاه به طور کامل شناخته شده نیست ولی مطالعات نشان دهنده این موضوع هستند که این گیاه اثرات دوپامینرژیکی داشته و بر ترشح پرولاکتین تأثیر می گذارد (از طریق ممانعت فعالیت گیرنده های دوپامین ۲ و رقابت در باند شدن آنها باعث افزایش میزان آزاد سازی پرولاکتین می شود) و کاهش میزان پرولاکتین با تأثیر بر هورمون محرک فولیکولی (FSH) باعث کاهش مقادیر هورمونهای جنسی استروژن در زنان و تستوسترون در مردان می شود.

همچنین در سرکوب تمایلات جنسی مفید است و به همین دلیل در گذشته توسط راهبان برای کاهش میل جنسی مورد استفاده قرار می گرفته است.

این گیاه در افریقا نیز یک گیاه سنتی محسوب میشود و در بهبود تغذیه مؤثر است و به صورت شربت، اکسیر و یا به صورت خام مصرف میشود ولی محبوب ترین نوع مصرف آن به صورت ناشتا به صورت عصاره مایع است.

مصارف پزشکی این گیاه شامل درمان سندروم استرس پیش قاعدگی (PMS) و کاهش درد پستان است. در حال حاضر از عصاره این گیاه برای کاهش اندازه های پستان و کاهش مشکلات مسائل زنان استفاده می شود.

نام های دیگر گیاه: عفیفه، دل آشوب، تخم پنج انگشت، فلفل بَرّی (در شیراز). این گیاه در اطراف استان قم، روستای طَغَرود، کشت می شود.

مصرف این گیاه در زنان باردار و شیرده به دلیل ایجاد اختلال هورمونی ممنوع است.

مهم: توجه داشته باشید که معرفی این گیاهان به منزله ی تجویز خود سرانه ی آنها نیست و باید حتما قبل از مصرف آنها با پزشک و یا متخصص علوم گیاهان دارویی مشورت کنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=285947
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما