چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 15:48

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مصداق واقعی فساد را مشخص کرد

به گزارش بویرنیوز، سید حسین صابری در حاشیه بازدید از رود بشار و بررسی وضعیت زیست محیطی این رودخانه پس از تعطیلی واحدهای تولید شن و ماسه از بستر آن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج فعالیت واحدهای شن و ماسه در بستر رود بشار یاسوج را مصداق عینی و واقعی انواع فساد ذکر کرد.

مسئول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه مجوزهای طلایی، همکاری‌های همه جانبه، کارشناسی‌های بی‌نظیر!!، نادیده گرفتن قانون، تجاوز به حریم قانونی جاده‌های اصلی و راه‌های اصلی و فرعی روستایی و حریم روستاها را از مصادیق کار و فعل خلاف در این زمینه دانست.

صابری افزود: تجاوز به گورستان مسلمین، تخریب جنگل و محیط زیست، مرگ و نابودی آبزیان طبیعی و پرورشی و هزاران قطعه بچه ماهی و حوضچه‌های پرورش ماهی، تجاوز به اراضی کشاورزی، عدم پرداخت حقوق دولتی اعم از آب و برق و عوارض و حق بهره‌برداری، همه و همه موضوعاتی است که در طول سالیان گذشته در حاشیه رود بشار رخ داده که ارزیابی از آن می‌تواند مصداق واقعی فساد اداری، اقتصادی و فاجعه زیست محیطی باشد.

وی منفعت‌طلبی برخی افراد را متذکر شد و گفت: این عده که منافع خود را به سرنوشت مردم و محیط زیست ترجیح می‌دهند اکنون به دروغ از اقدامات قانونی مسئولان اجرایی در چند ماهه پایانی سال 91 به عنوان مخالفت با تولید و توسعه و ممانعت از سرمایه‌گذاری و اشتغال نام می‌برند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این مطلب که مسئولیت این همه حیف و میل و تجاوز به حقوق عامه مردم بر عهده چه کسی است، گفت: به راستی مسئولیت تخطی از قانون و مردم‌گریزی در این زمینه بر عهده چه کسی است.

وی با بیان این‌که نمی‌شود مردم مستضعف و محروم در این استان پول برق و آب بدهند و برخی دیگر بستر رودخانه بشار را ارث و میراث خود بدانند، تصریح کرد: چندین و چند سال نه پول آب می‌دادند و نه پول برق و نه عوارض و محیط زیست و منابع طبیعی را نیز تخریب می‌کردند که این نمونه بارزی از تخلف و قانون‌شکنی بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای همکاری با این عده که برخی از آن‌ها به دروغ شایعه کرده‌اند پنج هزار نفر از این رهگذر بیکار شده‌اند فراتر از آن که تصور می‌کردند ملاحظه‌کاری کردیم و برای کارهای دیگر از جمله ایجاد پرورش ماهی و منطقه گردشگری در محل واحدهای تولیدی به آن‌ها پیشنهاد دادیم.

وی گفت: دستور داده‌ایم پروانه جدید برای کسانی که می‌خواهند در این صنف مشغول شوند صادر نشود و قدیمی‌ها در اولویت برای اخذ هرگونه تسهیلات در راستای تبدیل به واحدهای شن و ماسه کوهی هستند که این هم خود نوعی همکاری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این که برگشتن به حالت سابق و اولیه نوعی خواب و خیال است، گفت: در این راه هیچ چیز نمی‌تواند مانع اقدام قانونی شود و دیگر اجازه تخلف به کسی به هیچ قیمتی داده نمی‌شود.

وی بیکار شدن پنج هزار نفر را از قبال تعطیل شدن این واحدها دروغی بزرگ خواند و گفت: آقایان لیست بیمه آبان ماه کارگران واحدها را بیاورند که اگر حرف آن‌ها درست بود من حقوق و مزایای آن‌ها را پرداخت کنم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=28550
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما