چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 15:42

انتقاد شدید فرماندار کهگیلویه از رئیس علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس از کهگیلویه، اولین جلسه اداری سال92 این شهرستان ظهر امروز به موضوع سلامت اختصاص یافت و ‌این می‌تواند نقطه امیدی در دل ‌شهروندان این دیار باشد که در سال جدید رسیدگی به وضعیت بهداشت در اولویت برنامه کاری  مسئولین ذی‌ربط جای گیرد.

ابراهیم جعفری در ابتدای این نشست با تبریک آغاز سال نو به اعضای جلسه و تقدیر از زحمات آن‌ها در سال گذشته، برگزاری جلسه سلامت در اولین نشست اداری را نشانه اهمیت موضوع سلامت و بهداشت خواند و اظهار داشت: باید به سمت و سویی حرکت کنیم که وضعیت بهداشتی ما رو به پیشرفت باشد.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به نامگذاری سال به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی»، افق دید رهبر معظم انقلاب در رصد آینده کشور را فراتر از همه دانست و گفت: این نامگذاری قطعاً به جا بوده و همه باید در راستای تحقق این فرمان از قدم و قلم خود بهره بریم.

جعفری انتخابات حساس آتی را‌ جلوه‌گر مهم‌ترین‌ حماسه سیاسی در کشور‌ بر‌شمرد‌ و ‌ابراز داشت:‌ در استان ما به دلیل برگزاری سه انتخابات ‌همزمان، ‌این موضوع‌ از حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان این‌که‌ ما تنها مجری انتخابات هستیم، خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه حضور حداکثری مردم و ‌بی‌طرفی کامل در امر انتخابات‌ بر ‌عهده ما مسئولان است

جعفری شعار‌های ولایتمداری، مردمداری، عدالت‌محوری و کار بی‌وقفه و بی‌منت را اساس کار مسئولان اداری کهگیلویه ذکر کرد و عنوان داشت: مردمی که علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی در سال گذشته تسلیم تحریم‌های فلج کننده دشمن نشدند و با اقتدار پای ولایت و نظام ایستادند شایسته خدمت بی‌منت هستند.

رئیس شورای سلامت کهگیلویه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات شورای سلامت گفت: حوزه سلامت مهم‌ترین حوزه کاری محسوب می‌شود.

مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه با بیان این‌که علی‌رغم  کم کاری مسئولان بهداشت در اجرایی شدن مصوبات قبلی اقدامات مفیدی هم از دل جلسات این شورا انجام شد، جمع‌آوری توزیع و فروش مرغ زنده در سطح شهر و اجرای سرشماری طرح پزشک خانواده را از جمله کارهای خوب صورت گرفته در سال 91 در حوزه بهداشت شهرستان برشمرد.

وی تشکیل چهار جلسه در سال گذشته در این حوزه را یادآور شد و اذعان داشت: از 65 مصوبه این شورا 86 درصد اجرایی شدند.

* دانشگاه علوم پزشکی پی‌گیر اجرایی شدن مهمترین پروژه‌های بهداشت کهگیلویه نیست

جعفری گلایه‌هایی هم از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان داشت و با انتقاد شدید از اجرایی نشدن برخی طرح‌های شهرستان کهگیلویه در حوزه بهداشت افزود: راه‌اندازی اورژانس دهدشت و رادیولوژی قلعه رئیسی  هنوز اجرایی نشده است.

وی در ادامه گفت: مشکل آزمایشگاه مرکزی کهگیلویه  هم‌چنان مورد بی‌توجهی این دانشگاه بوده و معلوم نیست پیگیری رفع مشکل به کجا رسیده است؟!

فرماندار کهگیلویه، بی‌توجهی رئیس علوم پزشکی استان به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت را نیز متذکر شد و تصریح کرد: نبوی‌زاده حدود یکسال است به این بیمارستان سر نزده و انتظارات ما از دانشگاه علوم پزشکی بیش از این است.

جعفری با اشاره به شعار سال بهداشت و سلامت مبنی بر«جدی گرفتن فشار خون» ضمن تقدیر از رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی درست، ارتباط مسئولان بهداشت با رسانه‌ها در خصوص عوامل بروز فشار خون را لازم دانست و گفت: در هفته سلامت برنامه‌های متنوع و کاربردی در دستور کار این حوزه قرار گیرد.

وی راه‌اندازی ایستگاه سلامت در ادارات، برگزاری نشست‌های خبری، همایش‌ها، ویزیت رایگان در روستاها و درج شعار هفته سلامت در سربرگ‌های اداری را در هفته سلامت مؤثر دانست و ابراز داشت: پیشرفت در هر زمینه‌ای نیاز به جا افتادن فرهنگ در آن بخش است و رعایت مسائل بهداشتی باید در بین مردم فرهنگ سازی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=28548
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شوالیه تاریکی گفت:

    وقتی مدیران بومی برای به دست گرفتن سکان دانشگاه علوم پزشکی ناز میکنند نباید از فرد غیر بومی انتظار داشت که برای بخش سلامت این استان دل بسوزاند

دیدگاه شما