شنبه 30 تیر 1397 - 8:00

نسخه جدید اینستاگرام با تغییرات عمده در راه است

مجله بویرنیوز- این ویژگی IGTV نام دارد که توسط اپلیکیشن جداگانه و مستقلی در دسترس خواهد بود و به گفته مدیران اینستاگرام ، درآینده نه چندان دور به رقیبی برای یوتیوب تبدیل خواهد شد.

البته قابلیت اشتراک گذاری فایل های ویدیویی یک ساعته تنها برای حساب های کاربری تایید شده و یا پر بیننده است و به عبارت دیگر این امکان فعلا برای کاربرهای معروف اینستاگرام فعال خواهد شد و شاید روزی در دسترس همه کاربر ها قرار گیرد.

درحال حاضر کاربران عادی این شبکه اجتماعی می توانند ویدیوهایی به مدت 10 دقیقه را با دیگران به اشتراک بگذارند .

همانطور که گفته شد این ویژگی روی اپلیکیشن جداگانهای در اختیار کاربران قرار میگیرد و اینستاگرام تنها نقش ارجاع دهنده کاربران به اپلیکیشن IGTV را بر عهده دارد.

با بروزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام ، آیکون جدیدی در بالای صفحه نمایان خواهد شد که با لمس آن به IGTV منتقل میشوید. برای آپلود و یا دیدن ویدیوهای بیش از یک دقیقه ، باید ابتدا عضو IGTV شوید که خوشبختانه مراحل عضویت به سادگی صورت میگیرد و پیچیدگی چندانی ندارد.

بعداز عضویت در این اپلیکیشن ، می توانید ویدیوهای خود را با فرمت Mp4 و در ابعاد ۱۶:۹ آپلود و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که برای ارسال ویدیو ها ، محدودیت حجمی در نظر گرفته می شود و اگر زمان ویدیو کمتر از ۱۰ دقیقه باشد، محدودیت حجم ۶۵۰ مگابایت، و اگر بیش از ۱۰ دقیقه باشد، محدودیت حجم ۵.۴ گیگابایت خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که در IGTV شاهد ویدیوهای عمودی خواهیم بود تا شاهد پخش تصاویر باکیفیتی در تلفنهای هوشمند باشیم.

به گفته مدیران اینستاگرام ، قابلیت IGTV به تدریج برای همه کاربران این شبکه اجتماعی محبوب فعال خواهد شد.

اینستاگرام در سال 2010 به عنوان جدیترین شبکه اجتماعی ویژه عکس راه اندازی شد و توانست از همان ابتدا کاربران زیادی را مجذوب خود کند و پس از گذشت دو سال شرکت فیس بوک اقدام به خرید سهام اینستاگرام به مبلغ یک میلیارد دلار کرد.

از آن زمان کاربران فیس بوک نیز رفته رفته به سمت استفاده از اینستاگرام سوق پیدا کردند تا این شبکه اجتماعی در کمتر از 8 سال به جمعیت یک میلیارد نفری دست پیدا کند.

به نظر می رسد مدیران جاه طلب فیس بوک حالا به فکر تصاحب جایگاه نخست شبکه اجتماعی ویژه ویدیو نیز هستند که برای اینکار باید با رقیب دیرینه خود یعنی گوگل دست و پنجه نرم کنند و به سلطه چندین ساله یوتیوب در این زمینه پایان دهند.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا اینستاگرام با لشگر یک میلیارد نفری خود میتواند به کابوسی برای یوتیوب تبدیل شود و یا به عنوان پروژه شکست خورده ، به اعماق خاطرهها سپرده خواهد شد؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=285024
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما