چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 11:22

صدور کیفرخواست علیه یک روحانی برجسته+تصویر

سایت دویچه وله(DW) نوشت: «شیخ نمر النمر ژوئیه سال گذشته در پی وقوع ناآرامی در شرق عربستان سعودی که عموما شیعه‌نشین هستند، بازداشت شد. بر اساس کیفرخواست ارائه شده از سوی دادستانی که روز سه‌شنبه (۲۶ مارس/ ۶ فروردین) در دادگاه قرائت شد، این روحانی برجسته شیعه به “تحریک به اغتشاش” و نیز “تلاش برای زمینه‌سازی دخالت خارجی” متهم شده است. در این کیفرخواست به طور ویژه به ایران اشاره شده است.»

 این سایت ادامه داد: «مقامات عربستان سعودی بارها ایران را به دخالت در امور داخلی خود و نیز اخلال در امنیت این کشور متهم کرده‌اند. شیخ النمر همچنین متهم به “حمایت از شورش در بحرین” شده است که در فوریه ۲۰۱۱ و تحت تأثیر خیزش‌های مردمی در کشورهای عربی آغاز شد. دولت بحرین با پشتیبانی عربستان سعودی این اعتراضات را به شدت سرکوب کرد.»

 خبرگزاری فرانسه به نقل از یک شاهد که نامش فاش نشده، گزارش داده است که ادامه رسیدگی به اتهامات شیخ النمر موکول به مشخص شدن وکیل مدافع وی شده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی که در ماه مه سال گذشته منتشر شد، اعلام کرد که عربستان سعودی صدها تن از شیعیان این کشور را به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی صلح‌آمیز در شرق این کشور بازداشت کرده است.

در این گزارش ذکر شده بود که بیشتر بازداشت‌شدگان را مردان تشکیل می‌دهند اما در میان آنان شماری کودک نیز وجود داشته‌اند.

جام

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=28488
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما