شنبه 2 تیر 1397 - 19:47

تعبیر متفاوت سیدضیا هاشمی از رفتن زنان به ورزشگاه آزادی برای اولین بار

به گزارش بویرنیوز، سید ضیاء هاشمی در آئین قدردانی و انتصاب مدیران پیشین و فعلی اداره کل پژوهش و بررسی های خبری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: ایرنا یک سازمان اثرگذار در حوزه سیاستگذاری، تصمیم گیری و تصمیم سازی ست.
وی افزود: ما باید در تصمیم گیری های کلان کشور اثرگذار باشیم و برای ساختن جامعه بهتر، و ایران زیباتر بکوشیم.
هاشمی ادامه داد: یکی از بخش های موثر در این دستاورد، بخش پژوهش است و بولتن های اخیرپژوهشی ایرنا در پاره ای موارد از جمله حقوق شهروندی و سفرهای استانی رئیس جمهوری مورد توجه دولت قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: مخاطبان حوزه پژوهش برخلاف بخش خبر که عوام و خواص را توامان در بر می گیرد، بیشتر نخبگان هستند و مجموعه عوامل فوق الذکر سبب می شود تا اگر بنده برای انتخاب پستی جهت خدمت در این سازمان مخیّر بودم بخش پژوهش را انتخاب می کردم.

** تعامل با دانشگاهیان و اثرگذاری در تصمیم سازی کشور 
مدیرعامل ایرنا گفت: تعامل بیشتر با دانشگاه ها و نخبگان علمی، اجتماعی و حتی هنری و ورزشی ماموریت جدید اداره کل پژوهش ایرناست که به ماموریت های پیشین الحاق و افزون خواهد شد.
وی اضافه کرد: ما در حوزه محیط زیست، گردشگری، تاملات خارجی و دیپلماسی رسانه ای حرف برای گفتن داریم.
بر همین اساس میزگرد دانشگاهیان در ایرنا باید تقویت شده و اینجا به مانند یک دانشگاه محلی مطلوب برای حضور نخبگان کشور باشد.
هاشمی تصریح کرد: حوزه پژوهش ما باید از حوزه خبر ایده بگیرد ارتزاق کند و در مقابل ایده بدهد تا بر گرمای این تعامل و همکاری، جامعه را گرم کند.
وی ادامه داد: توسعه نرم افزارهای نظرسنجی و حوزه داده کاوی، رصد جامعه و انعکاس آن از دیگر ماموریت های جدید است.

** پژوهشکده ایرنا باید اندیشکده شود
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا تاکید کرد: تولید اندیشه به قدری در این سازمان باید جدی گرفته شود که پژوهشکده ایرنا تبدیل به اندیشکده شود و آرا را منعکس کند.
وی افزود: سرعت تغییرات جامعه ما بالاست بنابراین نیازمند خلق اندیشه های نو هستیم؛ ما باید مرکز پاسخگوئی سریع به تحولاتی نظیر محیط زیست، آب، آسیب های اجتماعی و اعتمادسازی جامعه باشیم.
هاشمی گفت: در شرایطی که این روزها برخی رسانه ها به غلط در صدد تخریب دولت بر می آیند و گاهی رسانه ملی هم به جای چالش با بیگانگان به تخریب داخلی می پردازد، افزایش اعتماد عمومی رسالت ایرناست.
وی در این باره تنویر کرد: نقد در رسانه ها اشکالی ندارد اما نباید یکسویه باشد. باید صدای مردم و جامعه از دل رسانه شنیده شود. گذشت زمانی که با سکوت کردن، مسائل فراموش می شد؛ که اکنون نه تنها فراموش نمی شود بلکه اگر ما نبینیم و نگوییم، دیگران آن را سیاهنمایی و بزرگنمایی می کنند.
هاشمی افزود: در بخش سیاستهای خارجی هم بخش پژوهش می تواند قوه موثری در اتخاذ تصمیم ها باشد و در مجموع با هم افزایی پنج حوزه خبری ایرنا ظرفیت های این سازمان در بهبود جامعه کارگر خواهدشد.

** حضور خانواده ها در استادیوم آزادی نشان داد بدبینی به خانواده ایرانی مردود است
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع روز جام جهانی فوتبال اشاره کرد و افزود: وقتی سخن از تعامل با جامعه علمی، هنری و ورزشی می گوییم می توانیم از مساله مبتلا به جامعه در این روزها یعنی جام جهانی فوتبال یاد کنیم.
وی افزود: بحث فوتبال این روزها تبدیل به یک نهاد اجتماعی شده و فقط یک بازی نیست. برای نمونه وقتی جمعیت 20 هزار نفری از خانواده های ایرانی کنار هم در استادیوم آزادی فوتبال را تماشا می کنند به عده ای می فهمانند که خانواده ایرانی نجیب است و بدبینی و بدگمانی و بی اعتمادی به این خانواده جایگاهی ندارد و مردود است.
هاشمی تاکید کرد: فوتبال نشان داد جامعه ایران دارای وحدت است و یک ایرانی هر جای دنیا باشد دلش برای ایران می تپد.
وی گفت: فوتبال امروز دیگر یک پدیده فرهنگی، اجتماعی و در زبان ما یک رسانه است و تریبونی ست که حرف می زند. به ما می گوید باخت های سنگین به ضرر منافع ملی ما و بردها مهمترین عنصر کنونی نشاط اجتماعی کشور است.

** عضویت در خانواده ایرنا زوال پذیر نیست
هاشمی در پایان از «رضا خوش لهجه» به عنوان مدیری مهربان، پرکار و علاقه مند یاد کرد و افزود: وی با تجارب و حسن اخلاقش می تواند در حوزه دستیاری معاونت خبر هم منشا اثر باشد و همزمان در مدیریت هسته گزینش سازمان هم مدیری توانا و امین خواهد بود.
وی داریوش جهان بین را نیز مدیری اهل تحقیق و صاحب تخصص در حوزه های حقوقی، علوم اجتماعی و سیاسی دانست و تاکید کرد: او یک قلمزن حرفه ای ست و صاحب رتبه در جشنواره خوارزمی ست که سابقه تدریس و تالیف دارد و جوانی با اخلاق به شمار می رود.
مدیر عامل ایرنا یادآورشد: کارکنان ایرنا همه عضو خانواده اند و با تغییر مسئولیت هایشان، عضویتشان در این خانواده زوالی نمی پذیرد.
در این نشست که با حضور جمعی از مدیران سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در محل تالار جلسات این مجموعه برگزار شد، معاونان و مدیران کل ایرنا و سردبیران بخشهای خبری به اظهار نظر پرداختند.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارشنبه گذشته در حکمی، «داریوش جهان بین» را به عنوان مدیرکل جدید دفتر پژوهش و بررسی های خبری خبرگزاری رسمی کشور منصوب کرد.
جهان بین، 42 ساله، دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق و مدیریت، پیش از این در مسئولیتهای مختلف اجرایی ایفای نقش کرده و علاوه بر تدریس، تالیفاتی نیز در حوزه های حقوق ارتباطات دارد.
معاون بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداریهای سازمان بازرسی، معاون مرکز رسیدگی به شکایتهای مردمی و نیز، مدیرکل سنجش سلامت اداری این سازمان، رییس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویر احمد، مدیر مطالعات حقوقی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی، مدرس دانشکده خبر و مدیر منطقه ای خبرگزاری ایسنا از جمله سوابق او است.
خوش لهجه نیز که از مدیران و خبرنگاران باسابقه ایرنا به شمار می رود، در احکام دیگری، به عنوان «مدیر هسته گزینش» و «دستیار خبری معاون خبر» خبرگزاری جمهوری اسلامی منصوب شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=284867
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. قاید گیوی گفت:

    تبریک به مهندس جهانبین ودکتر سید ضیا هاشمی.

  2. بویراحمد گفت:

    تبریک به جهان بین عزیز.

دیدگاه شما