سه شنبه 26 تیر 1397 - 8:00

مینی رایانه‌ای کوچک‌تر از دانه برنج / عکس

مجله بویرنیوز- میکرودیوایس ساخته‌شده توسط دانشگاه میشیگان و آی بی ام معلوم نیست بتواند عنوان یک رایانه را در خود جای دهد، چراکه به گفته سازنده آن، پروفسور «دیوید بلاو» استاد مهندسی برق و کامپیوتر ، با خاموش شدن، برنامه نوشته‌شده روی خود را از دست می‌دهد.

مینی رایانه 1 در 1 میلی‌متری در کنفرانس Think 2018 رونمایی شد اما پیش از آن، عنوان کوچک‌ترین رایانه به «Michigan Micro mote» در ابعاد 2 در 2 در 4 میلی‌متر اختصاص داشته که روی آن برنامه‌نویسی شده و حتی در صورت خاموش شدن نیز دیتای خود را حفظ می‌کند.

مشکل مینی رایانه 1 میلی‌متری این است که به دلیل ریزبودن قادر به نصب آنتن رادیویی روی آن نیستند و از طریق نور دیتا روی آن منتقل می‌شود.

این دستگاه مجهز به سنسوری است که حرارت را از طریق پالس الکترونیکی به وقفه زمانی تبدیل کرده و کار محاسباتی را این‌گونه انجام می‌دهد. محققان امیدوارند نمونه پیشرفته آنچه ساخته‌اند را در انکولوژی و ارزیابی درمان سرطان استفاده کنند، چراکه تومورها داغ‌تر از دمای طبیعی عمل می‌کنند.

«گری لوکر» پرفسور رادیولوژی می‌گوید: سنسور مذکور کوچک و زیست سازگار بوده و می‌توانیم آن را در سلول‌های سرطانی موش بکار بگیریم و از طریق آن تغییرات دمای درون تومور را بررسی کرده و در مقابل بافت طبیعی از آن استفاده کرده و درنهایت ارزیابی کنیم که معالجه موفق بوده است یا خیر؟

مینی رایانه کوچکتر از دانه برنج / عکس زیر

مینی رایانه Michigan Micro Mote در ابعاد 2 در 2 در 4 میلی‌متر / عکس زیر

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-06-23 04:16:22Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=284838
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما