سه شنبه 26 تیر 1397 - 8:00

بهترین(و بدترین) سن ازدواج، چند سالگی است؟

مجله بویرنیوز- آیا به ازدواج فکر کرده اید؟چطور می توان فهمید ازدواجی دوام خواهد آورد یا خیر؟ می توانید یک لیست طولانی از معیارهای خود بنویسید و بر آن اساس انتخاب کنید یا سنتان را در نظر بگیرید. سن شما هنگام ازدواج، به طرز شگفت آوری آسیب پذیری زندگیتان نسبت به طلاق را معلوم می کند.

بیشتر افراد معتقدند افرادی که دیر تر ازدواج می کنند در زندگی جدی تر هستند و بیشتر دنبال زندگی با ثبات هستند. بر حسب این عقیده، اگر شما در نوجوانی ازدواج کنید احتمال بیشتری برای طلاق وجود دارد. اگر جوان هستید احتمالا وضعیت مالی و آینده حرفه ای شما خیلی مشخص نیست و احتمالا به اقتضای سنتان فشار بیشتری از سمت خانواده، دوستان، شغل و تحصیل روی شماست. همچنین در این سن مغز شما هنوز به طور کامل توسعه نیافته است. مهم تر از همه، نوجوانان بی تجربه هستند و وقتی با چالش های زندگی مواجه می شوند نمی دانند چطور برخورد کنند. به همین دلیل ازدواج در سنین پایین مشکل ساز است.

پژوهش ها نشان می دهد بهتر است برای ازدواج چند سال صبر کنید: طلاق در افرادی که 25 سالگی ازدواج می کنند 50 درصد نسبت به افرادی که 20 سالگی ازدواج می کنند کمتر است. این عقیده که اگر سن ازدواج بیشتر باشد احتمال طلاق کمتر می شود دلیل دیگری نیز دارد، احتمالا زوجین به ثبات مالی بیشتری می رسند، یک تصویر واضح تر از خود و اهدافشان دارند و وقت بیشتری را برای شناخت خواسته هایشان گذاشته اند.

اما…

نیکلاس ولفینگر(جامعه شناس) واقعیت عجیبی را کشف کرد. تحقیقات اخیر او در سال 2006 تا 2010 نشان داد ازدواج از سن 35 سالگی به بعد ریسک طلاق را نسبت به کسانی که 25 سالگی ازدواج کرده اند بالاتر میبرد.
بهترین سن برای ازدواج بین 28 تا 32 سال است.قبل از این سن میزان طلاق بالاست و بعد از این سن هم مجددا نرخ طلاق افزایش پیدا می کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=284811
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما