سه شنبه 26 تیر 1397 - 8:00

طرز تهیه «آیس پک» پُرطرفدار در منزل

مجله بویرنیوز- یکی از راه‌ها برای سرو بستنی در خانه، خرید چندین مدل بستنی و ترکیب آن‌ها با هم و اضافه کردن خوراکی‌های خوشمزه به آن است. آیس پک یکی از دسرهایی است که از کوچک و بزرگ، پیر و جوان همه آن را دوست دارند. به همین دلیل آیس پک فروشی ها همیشه سرشان حسابی شلوغ است. در این مطلب طرز تهیه آیس پک پرطرفدار را به شما آموزش داده ایم.

برای تهیه آیس پک خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

چندین مدل بستنی کیلویی با طعم‌های مختلف وانیلی، شکلاتی، کاراملی، موزی، توت فرنگی یا طعم مورد نظرتان، مقداری چیپس شکلات، چندین عدد آبنبات میله‌ای چند رنگ بلند، مقداری ویفر میوه ای، ژله آماده و سرد شده، مقداری خامه زده و سف شده، اسمارتیزهای رنگی، مقداری میوه که در فریزر منجمد شده‌اند مانند آناناس، کیوی، موز، نارگیل، پرتقال، توت فرنگی و یا شاه توت، مقداری آجیل مانند گردو، بادام، فندق و پسته، سس شکلات مایع.

روش تهیه:

ابتدا بنا بر سلیقه و ذائقه مهمانان خود اسکوپ‌های بستنی از طعم‌های مورد علاقه آن‌ها را جدا کرده و در ظرف بستی خوری قراردهید، می‌توانید بستی را درلیوان نیز تهیه کرده و در آن یک نی برای مصرف قراردهید.

برای اینکه بستنی شما از ماندگاری بالاتری برخوردار شود و به سرعت آب نشود بهتر است ظرف‌های بستنی را از قبل در یخچال قرار دهید تا سرد بمانند.

تهیه بستنی میکس را باید به سرعت انجام دهید تا بستنی‌ها ذوب نشوند و فرصت بیشتری برای تزئین آن داشته باشید. یک ظرف حاوی آب و یخ کنار خود قرار دهید تا اسکوپ بستنی را در آن قرار دهید تا گرم نشده و بستنی‌ها به سرعت آب نشوند.

در صورتی که دستگاه اسکوپ‌زن ندارید می‌توانید از قاشق یا یک ملاقه کوچک نیز برای جدا کردن بستنی‌ها استفاده کنید.

بستنی‌ها را در ظرف ریخته روی آن مقداری چیپس شکلات بریزید، مقدار چیپس شکلات باید به اندازه استاندارد باشد تا بتوانید سایر خوراکی‌ها را نیز به بستنی اضافه کنید.

برای خوش طعم کردن بستنی خود می‌توانید به آن تکه‌های کوچک کوکی اضافه کنید، کوکی به نوعی از کلوچه‌های کوچک گفته می‌شود که به سرعت آب نمی‌شوند، همچنین می‌توانید در لبه لیوان یا ظرف بستنی خوری یک ورق ویفر با طعم میوه قرار دهید.

برای هماهنگی بیشتر در طعم بهتر است که طعم ویفر با طعم یکی از اسکوپ‌های بستنی هماهنگ باشد.

میله‌های آبنبات رنگی هم یکی دیگر از خوراکی‌های خوشمزه و جذاب برای تزئین بستنی است.

می‌توانید میله‌ها را به صورت یکجا یا به صورت تکه تکه کنار بستنی‌ها قراردهید.

تزئین بستنی با میوه تازه علاوه بر زیبا‌تر شدن این دسر لذیذ باعث بهبود ارزش تغذیه‌ای آن نیز می‌شود، علاوه بر میوه تازه می‌توانید از میوه‌های منجمد متناسب با فصل نیز استفاده کنید تا بستنی پذیرایی خوش طعم‌تر شود.

اضافه کردن دانه‌های آجیل به بستنی هم می‌تواند طعم آن را بسیار دلچسب کند، اما قبل از اضافه کردن آن به بستنی مهمان‌ها از نداشتن آلرژی غذایی افراد به آجیل اطلاع داشته باشید.

همچنین برخی از دانه‌های آجیل، چون فندق یا بادام تلخ هستند به همین دلیل قبل از اضافه کردن مقداری از آن را با چاقو خرد کرده بچشید تا آجیل تلخ به بستنی اضافه نکنید؛ و در پایان می‌توانید با تکه‌های ژله میوه‌ای، خامه و سس شکلات بستنی خود را کاملاً آماده کنید.

می‌توانید قبل از سرو برای مهمانی بستنی آماده شده را به مدت ده دقیقه در یخچال یا فریزر قراردهید تا کاملاً خود را ببندد.

توجه داشته باشید که بستنی حاوی مقدار زیادی کالری است به همین دلیل باید به اندازه مصرف کنید، همچنین مصرف بستنی شب‌ها توصیه نمی‌شود، زیرا در زمان خواب مقدار کمی از کالری آن سوخته می‌شود و فرد با اضافه وزن مواجه خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=284808
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما