چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 10:14

مخالفت مجلس با فاز دوم هدفمندی یارانه ها / دولت می خواهد حامل های انرژی را زیاد کند

به گزارش بویرنیوز، غلامرضا تاجگردون در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، مهمترین ضعف دولت در سال 91 را عدم ساماندهی بازار ارز عنوان كرد و گفت: این نابسامانی در اقتصاد كشور بسیار اثر گذار بود و به نوعی از دست دولت خارج شد و نتوانست این بازار را كنترل كند.

وی افزود: جرقه سایر مشكلات اقتصادی كشور از همان جا زده شد و متاسفانه هنوز نتوانسته ایم موضوع را جمع كنیم.

نماینده مردم گچساران تاثیر بازار ارز بر معیشت خانوار، كاهش ارزش پول ملی و بی رونقی تولید را از جمله تبعات عدم ثابت در بازار ارز و اقتصاد كشور دانست.

وی گفت: البته همین موضوع كه دولت توانست با وجود تحریم ها سال 91 را تا اسفند به پایان برساند می تواند نقطه قوتی باشد اما موضوع دیگری اتفاق نیافتاد كه از آن به نقطه قوت یاد كنیم.

نایب رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص تلاش دولت برای اجرایی كردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سال 92 نیز گفت: مجلس به پیشنهاد دولت مبنی بر كسب درآمد 120 هزار میلیارد تومانی رای نخواهد داد.

وی گفت: این 120 هزار میلیارد تومان باید از جایی تامین شود و قانون منبع تامین آن را افزایش قیمت حامل های انرژی عنوان كرده است در حالی كه مجلس به افزایش قیمت حامل های انرژی در شرایط فعلی رضایت نمی دهد.

نماینده گچساران گفت: پیش بینی من این است كه اجرای گام دوم هدفمندی از ماه چهارم سال 92 و با شیب ملایم آغاز شود زیرا نمی توان اجرای این طرح را تعطیل كرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=28474
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما