پنجشنبه 31 خرداد 1397 - 18:14

پاسخ تند رئیس کل دادگستری به نامزد انتخابات بویراحمد

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به کاندیدای متخلف در انتخابات صریحا هشدار دادم که با دستبند جلب خواهی شد.

به گزارش بویرنیوز؛ نشست مسؤولان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه در حالی برگزار شد که نکات شنیدنی در این نشست از زبان حجت‌الاسلام مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان مطرح شد.

قلمی کار نکردن و فعالیت سیستمی قضات در استان نکته‌ای مهم بود که مزارعی به آن اشاره کرد و گفت: قضات جوان ما دیگر به مانند گذشته به صورت سنتی به پرونده‌ها رسیدگی نمی‌کنند تا از هرگونه سوء استفاده جلوگیری شود.

احکام سبز از دیگر موضوعاتی بود که مزارعی به آن اشاره کرد و گفت: در عرصه ملی و تعرض به محیط زیست مجازاتی مثل احکام سبز گذشته‌ایم به نحوی که افراد موظفند ظرف یک سال 2000 نهال بکارد و بعد از دو سال در اختیار منابع طبیعی قرار دهد.

برخورد با تیراندازی در عروسی‌ها از دیگر موضوعاتی بود که مزارعی هشدار داد در صورتی که حتی اسلحه مجاز هم به کار رفته باشد آن را توقیف کنند و با فرد خاطی به صورت جد برخورد شود.

مزارعی از پزشکی قانونی استان و همه کارکنان آن تشکر کرد و گفت: امکانات استان محدود بود اما ما سختی کار را به جان خریدیم تا خانواده جانباختگان مجبور نباشند برای تشخیص هویت عزیزان خود به استان‌های دیگر مراجعه کنند.

وی با بیان این که بسیاری از کارهای ما دیده نمی‌شود و نیازی به بازگو کردن آن‌ها نداریم افزود: اگر در جایی هم کاری انجام می‌شود و رونقی هست انگشت فشار ما روی آن است.

رئیس کل دادگستری استان به جذب نیرو در این دستگاه هم گریزی زد و گفت: به صورت آزمون متمرکز تعداد 140 نیرو جذب خواهند شد.

وی در خصوص استخدام‌های فله‌ای در استان هم گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و چندین مدیر هم در این خصوص تحت تعقیب هستند.

مزارعی با اشاره به این که سارقان طلافروشی در یاسوج به صورت کاملا پوشیده و با لباس مبدل وارد طلافروشی شده بودند گفت: رد پایی هم از خود به جا نگذاشتند اما با تلاش وافر سربازان گمنام امام زمان و همچنین تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی و پی‌گیری دادستان استان عاقبت به دام افتادند که در کمترین زمان ممکن به سزای خود خواهند رسید.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که از هم اکنون انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد و 2 سال زودتر از موعد مقرر کلید خورده؛ برنامه شما برای مقابله با هرگونه تخلف و استفاده از بیت‌المال چیست اظهار کرد: در انتخابات گذشته هم 70 درصد مدیریت انتخابات را ما عهده‌دار بودیم و با کمترین مشکلی نسبت به انتخابات‌های گذشته برگزار شد.

وی با بیان این که نمی‌گویم تخلفی صورت نگرفته است افزود: در حین و بعد از انتخابات برخی لیدرها را آوردیم و آن‌ها را توجیه کردیم.

مزارعی در خصوص تخلف برخی کاندیداها و نوع برخورد دستگاه قضایی با آن‌ها هم گفت: شبی که انتخابات مجلس برگزار شده بود یکی از آن آقایان سر و صدا می‌کرد گفتم به فلانی بگویید این که نماینده باشی و یا نباشی مهم نیست اما اگر قصد داشته باشی شهر را به هم بریزی با دستبند احضارت خواهم کرد.

مزارعی به برخی اقدامات دستگاه قضایی اشاره کرد که اهم آن‌ها به صورت فهرست‌وار به این شرح است.

*چهار قتل را در استان طی دو سال اخیر مصالحه کردیم که آخری مربوط به جوانی در گچساران بود و در 25 سالگی وارد زندان شد و با مصالحه اکنون در 35 سالگی از زندان آزاد شد.

*برای سرقت و راهبندان هیچ گونه رحمی نمی‌کنیم ولو سرقت وسایل اندکی از درون یک خودرو باشد.

*در برخی از جرائم مثل سرقت مسلحانه اصلا کوتاه نمی‌آییم و بیش از هر جرم دیگر در رسیدگی به پرونده سرعت عمل خواهیم داشت.

*طبق آمار وزارت کشور استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر امن‌ترین استان کشور است

*در طول سال گذشته به سرعت 4 نفر از متعرضین به نوامیس مردم را به دار مجازات آویختیم

*بهتریم عیدی که در شب عید به مردم دادیم بالا کشیدن متهمین قتل و سرقت از طلافروشی در گچساران بود

*سارقان طلافروشی یاسوج با لباس مبدل وارد شده بودند و هیچ رد و اثری از آن‌ها نداشتیم و پیدا کردن آن‌ها کاری بسیار سخت بود

*قاتلان طلافروشی یاسوج به زودی به مجازات خواهند رسید

*تعداد زیادی از افراد در دستگاه قضایی در کشور و در استان که تخلف می‌کردند را از کار منفک کردیم

در سال 96 تعداد 180 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شد که رشد 20 هزار فقره‌ای نسبت به سال 95 داشتیم

*از مجموع پرونده‌هایی که سال گذشته وارد دستگاه قضایی استان شد 170 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت

*کار چاق کن‌ها در دادگاه‌های استان گرفتار قانون شدند

*در ابلاغ الکترونیکی هر چند از نظر زیرساخت‌ها استانی محروم هستیم اما در کل کشور رتبه دوم را کسب کردیم

*به مقدار 1000 هکتار اراضی تصرف شده استان را رفع تصرف کردیم

*30 هزار نهال غرص شده در اراضی ملی قلع و قمع شد

*رسیدگی به 30 تا 40 هزار پرونده سالانه در شورای حل اختلاف استان

*کاهش 9 درصدی طلاق در استان به دلیل مصالحه در شوراهای حل اختلاف

*استفاده از امتیازات قانونی و فراقانونی توسط زندانیان در زندان‌های استان

*استان با 131 قاضی و 600 کارمند دستگاه قضایی هنوز هم کمبود نیرو و قاضی دارد

*در پرونده قتل طلافروشی یاسوج 3 نفر متهم عضو اصلی سرقت و دو نفر مالخر بوده‌اند

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مزارعی بسیاری از مشکلات و راه حل برطرف کردن‌ آن‌ها را در قلم و تدبیر خبرنگاران دانست و از آن‌ها خواست تا برای کمک به توسعه استان با همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضایی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

وی همچنین با بیان دشمنی‌های استکبار با نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: در طول این 40 سال از عمر انقلاب تعداد 17 هزار شهید ترور داشتیم اما امروز به دروغ برخی از مدعیان حقوق بشر که خودشان جنایتکار عالمند ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.

مزارعی با بیان این که  استکبار و اعراب خائن جنگ اقتصادی با ما به راه انداخته‌اند افزود: عده‌ای سودجو در داخل که مطیع بیرونی‌ها هستند در نوسانات نرخ ارز با دشمن همکاری می‌کنند.

مدیرکل دادگستری استان همچنین به سوء استفاده سلطنت‌طلبان از سخنان وی در سی‌سخت در خصوص قربانیان سانحه هواپیما اشاره کرد و گفت: فایل صوتی آن سخنرانی موجود است که من در آن جا گفته‌ام این که بگوییم اتفاقی افتاده و مشیت الهی بوده را نمی‌پذیریم لذا باید فرودگاه مقصد و مبدا و بین راه پاسخگو باشند اما ضد انقلاب با تحریف گفته‌های موجود من، این گونه وانمود کرده که کشته شدن جانباختگان سقوط، تقدیر الهی بوده در حالی که من چنین حرفی نزده‌ام.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=284576
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ممدو گفت:

    درود بر جنابعالی جناب مزارعی در خصوص زور گیری وراه بندان وسرقت مسلحانه مربوط به شهرستان دنا که یه موردش با لیاس نیروی انتظامی وسلاح گرم جلوی خودروهها را میگرفتند ومردم را لخت میکزدند مواظب سفارشات باشید متااسفانه این خانوادهشاید هزارهها پرونده از جمله تجاوز به عنف وحکم اعدام براش صادر شد که مشروط آزاد شد وبعد از آن بیش از صدهها پرونده وخلاف وجنایت دیگر مرتکب شده که یه نمونه اش سرقت وزورگیری مسلحانه با لباس نیروی انتظامی بود ووومردم آرامش وآسایش وامنیت میخواهند وقدر دان زحمات نیروهای خدوم امنیتی .انتظامی .وقضایی هستند دست حق یارتان درود بر پرسنل این سایت سپاس از اطلاع رسانیتان

  2. یوسف مسعودی گفت:

    خداوند سایه دستان پاک و قاطع رو از سر استان کم نکنه فقط خدا میدونه مدیران سودجو چه به سر این استان اوردن.

  3. خلیلی گفت:

    درود بر حجت الاسلام مزارعی

  4. سید گفت:

    درود بر جناب مزارعی، خواهشا اعدام سه سارق طلا فروش در ملا عام باشد ، و خواهشا اون دوتا طلافروش مال خر را معرفی نمایید یا حداقل از کار طلا فروشی به مردم سلب شوند کسی که حاضر است مال دزدی خریداری کند مالی که به قیمت خون ریختن بیگناه بوده باید با مال خرها هم شدیدا برخورد بشه .

  5. سی سخت گفت:

    درود بر حاج آقا مزارعی .

  6. ناشناس گفت:

    سلام.یه لطفی بکن به این قاضیا بگید به اندازه پولی میگیرید مطالعه و کار کنید .بعضیشون حوصله خوندن پرونده ندارن .بعضیاشون هم که احساس میکنن قبل از خدا بودن .

  7. شهروند گفت:

    درود وسپاس فراوان از دستگاه قضایی درود بر امنیت یکی ازبهترین نهاد ها در این استان دستگاه قضایی است

  8. ياسوج گفت:

    درود بر جناب مزارعي ، اگر واقعاًقاطعيت در امر قضا باشد هيچ فسادي نخواهد بود مخصوصاًقضات كه بايد سفارش و فاميل گري رو كنار بگزارند .

دیدگاه شما