چهارشنبه 30 خرداد 1397 - 9:22

الحاق وزیر علوم به معترضان دانشجویی

سه روز از آغاز اعتراضات دانشجویی بخاطر صدور احکام سنگین قضایی برای تعدادی از دانشجویان معترض گذشت و این اتفاق، بسیاری از دانشگاه‌های کشور و به ویژه دانشگاه تهران را متأثر کرده است؛ اعتراضات گسترده‌ای که در آن همراهی وزیر علوم و بسیاری از اساتید دانشگاهی نیز از سوی دانشجویان مطالبه می شود.

به گزارش بویرنیوز به نقل از تابناک، پس از انتشار خبر صدور احکام قضایی سنگین برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه تهران که به دلیل حضور در تجمعات سال ۹۶ صورت گرفت، تعداد زیادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کشور اعتراضات جدیدی را که کانون و محور آن دانشگاه تهران است، آغاز کردند.

با اینکه بیش از ۵ ماه از تجمعات اعتراضی دانشجویان در سال گذشته می‌گذرد، هنوز بازداشت‌های گسترده و احکام سنگین علیه دانشجویان که از زمستان سال گذشته آغاز شد، ادامه دارد و در روز‌های گذشته نیز برای تعدادی از دانشجویان احکام سنگینی صادر شده است که از جمله آن می‌توان به صدور احکام چندین سال حبس برای برخی از دانشجویان اشاره کرد.

مصادف شدن زمان اعتراضات دانشجویی با مراسم تشییع پیکر دکتر قانعی راد، یکی از اساتید تازه گذشته رشته علوم اجتماعی در این دانشکده سبب شد تا در روز یکشنبه این مراسم با حضور بسیاری از دانشجویان معترض به احکام قضایی همراه شود.

روز گذشته و در روز دوم اعتراضات جمع زیادی از اساتید و کارکنان دانشکده علوم اجتماعی مثل موسی عنبری، ضیاء هاشمی و دیگر اساتید دانشکده نیز با دانشجویان معترض همسو شدند و با حضور خود در میان دانشجویان اعتراض خود را به احکام قضایی صادر شده اعلام کردند.

با این حال خبر‌های جدید از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نشان می‌دهد که به دلیل بی نتیجه بودن اعتراضات گذشته، تجمع اعتراضی دانشجویان به روز سوم کشیده شده است. با این تفاوت که امروز مطالبه جدی دانشجویان، حضور عالی‌ترین مقام آموزش عالی کشور یعنی مجید غلامی- وزیر علوم در جمع دانشجویان است.

پیشتر و روز گذشته جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور به ویژه تشکل‌های صنفی با نگارش بیانیه‌ای متحد اعتراض خود را به این مسئله نشان دادند. آن‌ها در بیانیه خود با تأکید بر این که حق آزادی بیان عدالت خواهی و بیان مطالبات دانشجویان یک ضرورت است افزودند که این وظیفه ماست که در تجمعات اینچنینی به حمایت و حق خواهی و حمایت از رفقایمان بر آییم.

اکنون نیز شورا‌های صنفی دانشگاه مختلف کشور با حمایت از تجمع دانشجویان در دانشکده علوم اجتماعی از مسئولان عالی کشور خواستار این هستند که نسبت به این موضوع ورود جدی داشته باشند. برای آن‌ها باور پذیر نیست که یک دانشجویی ۲۲ ساله به ۸ سال حبس محکوم شده باشد.

مهمترین حاشیه‌هایی که برای این تجمع می‌توان مورد اشاره قرار داد، تحت شعاع قرار گرفتن امتحانات پایان ترم دانشجویان اشاره کرد که با ورود تجمع دانشجویان به روز سوم آن‌ها را با مشکلات فراوانی همراه کرده است.

با این شرایط به نظر می‌رسد نیاز باشد تا مسئولان ذی ربط ضمن ورود جدی به این مسئله و شفاف سازی در مورد ابعاد مختلف موضوع نهایت تلاش خود را برای آرام کردن جو دانشگاه‌ها آن هم در روز‌های پایانی سال تحصیلی به کار گیرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=284396
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما