چهارشنبه 30 خرداد 1397 - 1:18

عامل اصلی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

معاون پیشگیری بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از علل اصلی طلاق در این استان اعتیاد است.

به گزارش بویرنیوز، سید باقر حسینی در نشست خبری اظهار کرد: بین طلاق و اعتیاد رابطه نزدیکی وجود دارد که طی چند روز اخیر مواردی نیز در این خصوص داشته ایم.

وی اظهار کرد: به 23هزار و 910 نفر در استان آموزش مهارت های زندگی به خانواده ها، سبک فرزند پروری و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در راستای کاهش و پیشگیری از گرایش به مواد مخدر داده شده است.

معاون پیشگیری بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعداد 64هزار و 350 دانش آموز، 1396 نفر در مهدکودک ها، 500 دانشجوی جدید الورود و 1763 نفر در خوابگاههای دانشجویی در راستای پیشگیری از گرایش به مواد مخدر آموزش دیده‌اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=284391
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارشناس حقوقی گفت:

    عامل اصلی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

    معاون پیشگیری بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از علل اصلی طلاق در این استان اعتیاد است.

    سلام/ بالا و پایین خبر با هم همخوانی ندارد

    اون بالا گفته عامل اصلی و این پایین گفته یکی از علل اصلی

  2. کارشناس ارشد مدیریت گفت:

    1-اولين علت اصلي طلاق در جامعه، نداشتن شناخت مناسب نسبت به يكديگر پيش از ازدواج است.
    2-زوج‌هاي جوان بايد بدانند كه بعد از ازدواج هيچ تغييري رخ نمي‌دهد بلكه اصرار در تغيير باعث مقاومت طرف مقابل، لج و لجبازي، دعوا و قهر و در نهايت منجر به طلاق مي‌شود، پس اگر نمي‌خواهيد با طلاق و تبعات آن روبه‌رو شويد، ملاك‌هاي فوق را جدي بگيريد
    3-دليل طلاق در جامعه، تفاهم نداشتن است
    4-علت اختلاف و طلاق ميان زوج‌ها، تكراري شدن زن و شوهر براي يكديگر است.
    5-علت اصلي طلاق را مي‌توان دست‌هاي دخالت‌گري از بيرون دانست، دخالت‌ها مي‌تواند شامل موارد ذيل باشد:- دخالت خانواده‌ها: متاسفانه بسياري از زوج‌ها اين مجال و اجازه را به خانواده‌هاي‌شان مي‌دهند كه از همان روزهاي اول ازدواج در زندگي‌شان مداخله كنند. علت اين دخالت به وابستگي فرد به خانواده نخستين‌اش بازمي‌گردد. دختر و پسر وقتي درصدد تشكيل زندگي مشترك هستند بايد وابستگي خود را از خانواده قطع كنند و هر كدام از آنها براي پايداري زندگيشان به مديريت خانواده خود بپردازند.- دخالت امور شغلي و كاري: اهميت دادن بيش از اندازه به كار و شغل سبب مي‌شود كه زوج‌ها نتوانند وقت مفيد و كافي كنار يكديگر داشته باشند كه بالطبع اين مساله باعث مي‌شود محبت در خانواده كمرنگ شود. اين را بايد دانست كه شغل همه زندگي نيست بلكه ابزاري براي زندگي است.-دخالت اهداف شخصي: گاهي يكي از زوجين اهداف خود را بزرگ جلوه داده و به آن بها مي‌دهد، مثلا ممكن است يكي از همسران دوست داشته باشد به خارج از كشور مهاجرت كند يا اينكه در منطقه خاصي خانه داشته باشد، در حالي كه طرف مقابل چنين تفكري ندارد. وقتي به اين مسايل بيش از حد پرداخته شود عملا سكان زندگي از دست زن و شوهر خارج مي‌شود و روابط به سمت گسسته شدن پيش مي‌رود. بهترين راه‌حل براي اين دسته از زوج‌ها اين است كه اميال و اهداف خود را در خانه مطرح كنند و تصميم مشاركتي بگيرند. امروزه فضا، فضاي مشاركتي است.-دخالت فرزندان: زوج‌ها برخي اوقات به فرزندان‌شان بيش از اندازه بها مي‌دهند، به طوري كه تصميمات را فرزندان بر عهده مي‌گيرند.
    اصلا طلاقهای امروزی ربطی به اعتیاد ندارد موارد بالا بررسی شوند.

  3. معلم گفت:

    عامل اصلی طلاق .توقعات بی جای زوجین.از همدیگر است

دیدگاه شما