سه شنبه 29 خرداد 1397 - 12:23

قصه دردناک وضعیت این روزهای فعالان بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد!

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

ادارات کهگیلویه و بویراحمد از مسدود کردن حساب پیمانکاران خودداری کنند.

علی محمد احمدی در این نشست اظهار داشت: خزانه لیست پیمانکاران طلبکار از دولت را به دستگاه های اجرایی استان به ویژه سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی ارائه دهند تا از مسدود کردن حساب این پیمانکاران خودداری شود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از دستگاه‌های اجرایی استان خواست موضوع تهاتر بدهی‌های دولت را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در این نشست مقرر شد که فعالیت شرکت مدیریت صادراتی در استان اجرایی و کنسرسیوم توسعه صادراتی در استان تشکیل شود.

احمدی با بیان اینکه با هدف احصای اهداف و تبیین برنامه ها کارگروهی در سطح استان با محوریت استانداری، دبیری صنعت معدن و حضور اتاق بازرگانی تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: بر همین اساس یک مدل اجرایی و عملیاتی ظرف مدت یک هفته در حوزه اقدامات شرکت صادراتی متولی و فعالیت کنسرسیوم در استان تهیه و ارائه می شود.

احمدی هدف از ایجاد کنسرسیوم را حمایت، تسهیل و کمک به روند فعالیت شرکت مدیریت صادرات در استان دانست و بیان داشت: بر همین اساس هدفگذاری هایی تا پایان سال مورد توجه قرار خواهد گرفت و همچنین باید به سمت کالاهای دارای مزیت صادراتی برویم.

احمدی از جمله دلایل عدم تشکیل شرکت های مدیریت صادراتی در استان را عدم استقبال بیان کرد و گفت: در همین راستا مقرر شد که از ظرفیت و تجربه شرکت های مدیریت صادرات موفق در استان های همجوار برای تحقق توسعه صادرات استان بهره ببریم.

استاندار خاطرنشان کرد: وجود تشکل های صادراتی می تواند روند صادرات در استان را افزایش دهد.

احمدی افزود: ‌ساز و کار اجرایی ما نیز در کنار تحقق توسعه صادرات است که بتوان موتور صادرات استان را به حرکت در آورد.

احمدی با اشاره به اینکه شرکت قوی که بتواند تحقق توسعه صادرات در استان را رقم بزند، نداریم، بیان کرد: از جمله هدفگذاری های مورد نظر لینک شدن به شرکت های صادراتی است.

استاندار به ظرفیت بالای گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: چندین ماه از تدوین سند گیاهان دارویی استان می گذرد، اما نگاه سلیقه ای و عدم هدفگذاری صحیح، خروجی مناسبی را رقم نزده است.

وی افزود: باید با برنامه ریزی اصولی، هدفگذاری مناسبی برای آینده این حوزه رقم زد و تعهدات نیز در این بخش عملیاتی شود.

احمدی گفت: در حوزه مباحث پیمانکاری نیز مشکلات حوزه پیمانکاری، واگذاری ها، قانون گریزی ها و مباحث تهاتر بررسی و اقدامات لازم اجرایی می شود.

انسداد حساب‌های فعالین اقتصادی به بهانه چند میلیون تومان، خودتحریمی است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز در این نشست اظهار داشت: افزایش نرخ ارز مشکلاتی را برای فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده و میل به خرید اسناد خزانه را هم پایین آورده است.

جبار کیانی پور افزود: با این شرایط، مدیران ما باید متناسب با وقایع روز تصمیم گیری کرده و به دنبال منابع باشند و نباید منتظر این باشند که فلان پیمانکار در وزارتخانه به دنبال منابع باشد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: امروز مدیر ما نباید برای رفع مشکلات کارکنانش از پول پیمانکار به سازمان تامین اجتماعی بدهد، بلکه باید طوری عمل کند که فضای کارآفرینی استان آسیب نبیند.

کیانی پور  با بیان اینکه ما بخش خصوصی از دولت میلیاردها تومان طلبکار هستیم و انسداد حساب‌های ما به بهانه چند میلیون تومان، خودتحریمی است.

وی افزود: گناه خانواده‌های ما چیست که باید با میلیاردها تومان مطالبات، حساب ما را به خاطر چند میلیون تومان ببندند؟؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=284223
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما