چاپ این برگه

افزایش 30 درصدی مصرف آب شرب در شهر یاسوج/لزوم مصرف بهینه آب توسط شهروندان یاسوجی

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس از یاسوج، قاسم قلندری در بازدید از تاسیسات آب شرب شهر یاسوج با بیان اینکه کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی‌های اخیر باعث افت شدید سطح آب چاه های تامین آب شهر یاسوج شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 92 درصد آب شرب مورد نیاز شهروندان یاسوجی از چاه‌های عمیق آهکی و آبرفتی تامین می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج افزود: با افزایش دما در فصول گرم سال و وارد شدن کولرهای آبی در مدار و از آنجا که هر کولر آبی در طول شبانه روز بیش از 300 لیتر در شبانه روز مصرف آب دارد شاهد افزایش محسوس مصرف آب هستیم.

وی گفت: بر پایه آمار موجود با آغاز فصل گرما میانگین مصرف آب شرب توسط شهروندان در شهر یاسوج بیش از 30 درصد افزایش یافته است که با در نظر گرفتن این واقعیت که میزان تولید آب به دلیل خشکسالی هر ساله کمتر می‌شود باید صرفه جویی به صورت جدی در دستور کار شهروندان قرار گیرد.

قلندری از شهروندان یاسوجی خواست تا نسبت به مصرف بهینه آب و رعایت الگوی صحیح مصرف آب اهتمام جدی داشته باشند چرا که در شرایط تنش آبی بهترین راهکار برای کاهش اثرات تنش آبی مدیریت مصرف است.

وی با بیان اینکه افت فشار آب و نوسان در شبکه توزیع آب در شرایط تنش آبی اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: در این شرایط نصب تانکر با ظرفیت مناسب و کافی یعنی 1000 لیتری برای هر خانوار راهکاری مناسب برای تداوم جریان آب در شرایط نوسان و افت فشار آب است.