چهارشنبه 7 فروردین 1392 - 2:20

انقلاب “سرنجلکل” به “دره گلی” رسید / موج اعتراض مردم در استانداری کهگیلویه و بویراحمد

گروه استان کهگیلویه و بویراحمد – چندی پیش مردم منطقه ده برآفتاب از توابع شهرستان بویراحمد و دنا در اقدامی اعتراضی نسبت به کاربری منطقه سرنجلکل دست به دامان استانداری کهگیلویه و بویراحمد شدند و در نهایت استاندار با استماع سخنان مردم منطقه در نهایت رای را به نفع مردم این منطقه صادر نمود.

اما در گوشه ای دیگر از همین شهرستان امروز نزاع مشابهی در حال وقوع است.

به گزارش بویرنیوز، موضوع از این قرار بوده که فردی غیر بومی استان کهگیلویه و بویراحمد در نزیکی منطقه دره گلی اقدام به احداث کارخانه سنگ شکن می کند و بنا به گفته منابع محلی که منطقه دره گلی را یک منطقه تفریحی برای عموم مردم مناطق چیتاب ، نقاره خانه و حوزه کبگیان به شمار می آورند و از نگاهی دیگر این منطقه مکانی برای علوفه دام کشاورزان منطقه نیز محسوب می شود، صلاحیت انجام چنین کاری را ندارد.

اما اکنون مردم منطقه مدتی است خشمگین از اقدام صورت گرفته و تخریبی هستند که در انتظار این منطقه زیبا و دنج می باشد.

به گزارش بویرنیوز اهالی منطقه در نامه ای اعتراضی که حداقل 300 نفر آن را امضا کرده اند از دستگاههای امنیتی و مسئول درخواست کرده اند تا به وضعیت این منطقه به صورت ویژه رسیدگی شود و با توجه به لزوم حفظ آرامش منطقه و حساسیت مردم به این قضیه نسبت به رسیدگی این مسئله فوریت به خرج دهند.

مردم این منطقه مدعی هستند با توجه به آنکه این منطقه هم تفرجگاه و هم مکانی برای تامین علوفه و دام آنها می باشد از مسئولان درخواست کرده اند تا جلوی اقداماتی که فضای این منطقه را دگرگون می کند را بگیرند.

گفتنی است فردا تعدادی از اهالی درخواست و نامه های خود را تقدیم استانداری کهگیلویه و بویراحمد می کنند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=28357
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عاشق طبیعت گفت:

    امید است این طرح که با رانت خواری و زد و بند سیاسی و بدون توجه به اقلیم و مکان وشرایط فیزیکی اش به فردی معلوم الحال واگذار شده است با تدبیر مسئولان  امنیتی و سیاسی متوقف شود تا از هرگونه درگیری و… جلوگیری شود ضمنا منویات مقام معظم رهبری در نگهداری از جنگل ها مورد توجه قرار گیرد ///از بویر نیوز متشکریم 

  2. عبداله گفت:

    جلوی تخریب گر باید گرفته شود

  3. مرضیه گفت:

    مگه همه جابایدخرابکاری دربیارن؟رودخونه بشار نزدیک روستای تنگ سه ریزهم بخاطرماسه شويي …. خراب شد.

دیدگاه شما