چاپ این برگه

جلسه پر از حاشیه شورای شهر یاسوج/از کنایه های اعضای شورا به دهراب پور تا انکار مصاحبه ها توسط عضو تنهای شورا و منتخبی که همیشه گچساران است!

گروه سیاسی – جلسه شورای شهر یاسوج با حواشی جالب برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای جلسه رئیس شورای شهر یاسوج در خصوص اظهارات نگین تاجی مبنی بر لزوم ورود شخص استاندار به موضوع سرمایه گذاری پارک جنگلی یاسوج گفت: همه اعضای شورا با اصل سرمایه گذاری موافق هستند اما با یک شرط و آنهم دیده شدن مردم در پیشانی این طرح است.

هدایت اکبری افزود: آقای نگین تاجی در جلسه تعیین تکلیف سرمایه گذاری پارک جنگلی در شورا، غایب بود و بعد که جزئیات را شنید خود ایشان گفتند همه جزئیات باید در صحن شورا مطرح شود و این سخنان دوگانه ایشان در دو مکان متفاوت عجیب به نظر می رسد!

وی در واکنش به سخنان دهراپ پور مبنی بر ضعیف بودن شورای کنونی گفت: به اعتقاد بنده ارزیابی آن شخص از شورا در وهله نخست به عملکرد خودش بر می گردد و قطعاً وقتی خود فرد ضعیف است مجموعه را نیز ضعیف ارزیابی می‌کند و گرنه ما که از تمام وقت خانواده برای خدمت به مردم گذاشته ایم و خدمت به مردم را هم افتخار برای خود میبینیم.

اکبری در پاسخ به سخنان عجیب دهراب پور مبنی بر انتخاب شهردار یاسوج توسط نماینده گچساران هم گفت: تعجب میکنم بر چه اساس این حرف گفته شده، ما منتخب مردم یاسوج هستیم و از ‌هیچ فرد و باند بیرونی خط نخواهیم گرفت.

شهردار در یک پروسه منطقی و با رای ۶ نفر از هفت عضو شورا انتخاب شده است.

وی نقد دهراپ پور در خصوص وجود تعداد زیاد نیروی بی کیفیت در شهرداری را هم اینطور پاسخ داد: بسیاری از نیروهای شهرداری در ۳ دور اول شورا که خودشان حضور داشتند و رییس هم بودند وارد شده اند و به نظرم اگر کسی باید در خصوص این نیروها پاسخگو باشد خود آقای دهراب پور است.

وی به تعطیلات عید فطر پیش رو هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی ها شهرداری را نادیده می گیرند، شهرداری در حال کار است و همه مراکز را برای حضور بدون مشکل مسافران تدارک دیده است، اما سایر نهادها و دستگاه ها هم باید پای کار باشند.

رئیس شورای شهر یاسوج گفت: هیچ عضو شورا حق دخالت در امورات شهرداری و عزل و نصب های آن ندارد، مسأله نظارت باید باشد اما دخالت خیر!

در ادامه دهراب پور ضمن اصلاح و انکار درستی برخی مطالب نقل شده در رسانه ها گفت:

دنبال چالش نیستم اما از وضع موجود هم راضی نیستم.

انتخاب شهردار روند منطقی اش را طی نکرده، جایی که قرار شد فرایندی را دنبال کنیم که متقاضیان خودشان مراجعه کنند و ما گزینش کنیم، گویا از بیرون تکلیف شدیم نفر انتخاب شود البته من نگفتم تاجگردون شهردار را انتخاب کرده اما گفتم تاجگردون و افشانی در صدور رأی شهردار یاسوج نقش داشتند و میتوانم این ادعا را نیز اثبات کنم.

در اینجا اکبری با انتقاد چندباره از سخنان دهراب پور گفت: بنای اقلیت و اکثریت را خود شما گذاشتید، اتفاقا در خصوص انتخاب شهردار هرچه ما اصرار کردیم در جلسات حضور ما را فراهم کنید، این کار را نکردید.

دهراب پور ادامه داد: در هیچ کمیسیونی مسئولیت ندارم، اگرچه کمیسیون ماده ۳۸ به من سپرده شده اما چندبار به دو نفر از همکاران شهرداری گفتم جلسه را تشکیل دهید که تا کنون یک بار هم تشکیل نشده است.

اعتقادم اینست که عملکرد شهرداری یاسوج در این چند ماه چنگی به دل نمی‌زند٬ کارها را بگویید تا من هم بعنوان یک شهروند مطلع شوم!

پل سوم پر از ایراد است، آدم نگاه می‌کند تعجب میکند!

اعتقادم اینست که پروژه خیابان ۴۵ متری شرف آباد به دلیل معارض اجتماعی قابل اجرا نیست!

اکبری در واکنش به این سخنان گفت: شما چطور اطلاع ندارید، مردم آمدند توافق هم شد و کارها در حال پیشرفت است.

دهراب پور در مورد نیروهای غیر کیفی شهرداری هم گفت: من نگفتم کیفی نیستند، گفتم نیروهای کیفی قابل توجهی هست اما از آنها استفاده نمی‌شود و اعتقاد دارم باید نیروهای کیفی بیشتری هم استفاده شود و ادعا دارم اگر در بکار گیری حتی یک نفر ردپایی از من دیدید از کل مواضع ام کوتاه می آیم.

سرمایه گذاری در پارک جنگلی را همه متفق القول بودیم انجام شود اما مردم هم دیده شوند.

احمدی کیش عضو دیگر شورا بود که با انتقاد از سخنان دهراب پور و تمجید از عملکرد شورا و شهرداری سخن گفت:

زیبنده نیست بعد از حدود ۱۰ ماه بحث انتخاب شهردار را مجدداً پیش بکشیم، به هر حال شهردار با ۶ رأی انتخاب شد و در یکی از سریع ترین حکم ها شروع به کار کرد.

در مقایسه با ادوار گذشته به نظرم بهترین عملکرد شورا و شهرداری در این دوره اتفاق افتاده است.

پسماند، فضای سبز و شست و شوی معابر فعال است، پروژه های عمرانی و پل امام سجاد در حال کار است و…

اگر نقصانی در نیروها هست باید نماینده های دوره های پیشین پاسخگو باشند.

پل چهارم کاملاً غیر فعال بود اما الان عرشه ها در حال ساخت است، چند میلیارد هزینه شده است، نباید نیمه خالی لیوان را دید.

در خصوص ۴۵ متری شرف آباد هم عده ای اجیر شده آمدند در مراسم کلنگ زنی کارشکنی کردند، متاسفانه مسئولان هم ورود نکردند اما این کار انجام میشود، اجرای این خیابان ارزش زمین های مردم آن مناطق را هم بالا می برد.

حضور غیاب های اعضای شورا به صورت سالانه منتشر شود تا مردم مطلع شوند.

در اینجا دهراب پور گفت خب ما هر وقت نیامدیم حتما کار داشتیم و به صورت کتبی مرخصی گرفتیم که اکبری نیز گفت: بله شما مدام نمیامدی البته همیشه مرخصی می‌گرفتی!

اکبری گفت: مثلاً نگین تاجی را هم هر وقت زنگ میزنیم گچساران و در بافت فرسوده آنجا حضور دارد!

خوبانی:

بحث اقلیت و اکثریت در شورا همواره بوده

۶۰ نفر برای شهرداری یاسوج بررسی شدند در نهایت ۴ نفر ماندند و این پروسه نیز توسط ۵ نفر از اعضای شورا دنبال شد.

پیشنهاد دکتر مقدم برای شهرداری یاسوج را من دادم اما معتقدم روند تخصصی که مد نظر ما بود طی نشد.

پارک جنگلی منابع عمومی و متعلق به مردم است،مردم باید دیده شوند البته مخالفت با سرمایه‌گذاری خیانت است و نباید سنگ اندازی کنیم.
اعضای شورا نباید در مسائل شهرداری زیاد دخالت کنند.

اکبری تبار:

در موضوع انتخاب شهردار، اتفاقاتی افتاد که اعضا نتوانستند گزینه مبتنی بر شعارها و وعده هایشان را انتخاب کنند.

وی در واکنش به سخنان دهراب پور مبنی بر دست داشتن افشانی در انتخاب شهردار یاسوج گفت: ایشان معاون عمرانی وزیر کشور بودند در زمان تایید حکم شهردار و اگر ایشان نباید حکم میزد چه کسی باید حکم را تایید می کرد؟!

نیروهای شهرداری خوب و تلاشگر هستن، اصولاً نمیتوان یاسوج را با دهدشت و گچساران مقایسه کرد.

اینجا مرکز استان است با مهاجرپذیر بسیار زیاد و رتبه دوم کشوری در مهاجر پذیری را دارد.

آیا اداره شهر تنها برعهده شهرداری است؟ بقیه مسئولیتی ندارند؟

اکبری تبار البته به خود اعضای شورا هم ایراد گرفت و گفت: کداممان طرح و برنامه دادیم؟باید برای پیشرفت و توسعه شهر برنامه و راهکار ارائه دهیم و به جلسات اکتفا نکنیم.

اکبری تبار به سخن دهراب پور مبنی بر اینکه نباید اعضای شورا پیش مسئولان بروند و این سایر مسئولان هستند که باید به شورا بروند هم گفت: تعجب میکنم از این حرف، برای کار مردم و پیشبرد امورات شهر اتفاقا باید مدام سراغ سایر مسئولان برویم و پیگیری کنیم.

اینکه میگویند در شهر کار نشده خیانت است، ضعف همه جا هست اما در این دوره کارهای بیشتری نسبت به گذشته شروع شده است.

کیوان آشنا:

شرایط کشور خاص است، بودجه ها هم اندک و اتفاقاً باید از شهرداری برای کار در این شرایط تقدیر کرد و در اقدامات اخیر شهرداری یاسوج نشان داده پای کار است.

کار خوب میشود اما آنطور که باید رسانه ای نمی‌شود.