چاپ این برگه

استاندار: دستگاه‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد منابع خود را از بانک مسکن خارج کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عدم همکاری بانک مسکن با کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی منابع خود از بانک مسکن را خارج کنند.

به گزارش بویرنیوز، علی‌محمد احمدی در نشست پیش از ظهر امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: رفع موانع پیش‌روی بخش تولید از راهبردهای نظام و دولت و مورد تاکید بوده و ما در مجموعه استان کهگیلویه و بویراحمد با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اولویت مدیران اجرایی، روسای بانک‌ها و خودم تسهیل در بخش تولید، رفع موانع و در نهایت ایجاد اشتغال است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر همکاری میان دانشگاه و بخش صنعت استان گفت: دانشگاه یاسوج می‌تواند در بخش صنعت حضور پیدا کرده و در این خصوص با ما همکاری کند و از همه دستگاه‌ها هم می‌خواهم به شکل جدی با دانشگاه تعامل داشته باشند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در چند ماهی که به این استان آمده‌ام با برخی از بانک‌ها مدار می‌کنم چرا که تعدادی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق همکاری می‌کنند که از آنها تشکر می‌کنم اما برخی دیگر از بانک‌ها با ما همکاری ندارند و برایم فرقی ندارد دستورالعمل از بالا دارند، از بانک‌ها خروجی می‌خواهم.

احمدی تصریح کرد: از برخی بانک‌ها خروجی ندیدم که با آنها برخورد می‌کنم و بانک مسکن به دلیل عدم اجرای مصوبات کارگروه مشمول برخورد می‌شود که ذی‌حسابان دستگاه‌های دولتی ظرف مدت یک هفته تمام حساب‌های خود شامل حقوق کارکنان و مطالبات دستگاه‌های اجرایی به پیمانکاران را مسدود از این بانک خارج و به سایر بانک‌ها انتقال دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: تسهیل و رفع موانع تولید کارگروهی است که رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور مصوبات و آمارهای آن را رصد می‌کنند و وزیر کشور روی کارگروه‌های تسهیل تمرکز دارد لذا اما و اگر را از هیچ کسی نمی‌پذیرم، برایم منافع و مصالح استان و نظام مورد توجه است.

وی ادامه داد: با مشکلات بانک‌ها و دستگاه‌ها خارج از منطق برخورد نمی‌کنیم اما اگر دستگاه و بانکی بدون دلیل و استدلال با کارگروه همکاری نکند برخورد ما جور دیگری است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسات گذشته مشکلات و موانع دو واحد بزرگ صنعتی شهدناب و کارخانه قند یاسوج مطرح شد که در همه جلسات گزارش کاملی از اقدامات در این خصوص ارائه شود، ضمن اینکه در هر نشست کارگروه تسهیل یک واحد بزرگ صنعتی مورد بررسی قرار گیرد.

احمدی با مهم خواندن نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: نباید مصوبات کارگروه زمین بماند، همچنین دفتر استانداری نیم ساعت وقت اضافه به این کارگروه اختصاص دهد تا مباحث به سرانجام برسد.