سه شنبه 22 خرداد 1397 - 8:40

یکی از دلایل ریزگردها، رژیم صهیونیستی است

رئیس فراکسیون منابع مطالعاتی آب مجلس عنوان کرد: یکی از دلایل وجود ریزگردها در ایران و عراق سرمایه گذاری رژیم صهیونیستی در پروژه گاپ در ترکیه است.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایرنا؛ ساداتی نژاد گفت: برای نابودی دجله و فرات، رژیم صهیونیستی و ترکیه، 14 سد بر فرات و 8 سد بر دجله و در جمع 19 نیروگاه برقابی در حال احداث دارند که بزودی تکمیل می شوند.

وی بیان داشت: ده ها شرکت اسرائیلی در پروژه گاپ شرکت دارند.

رئیس کمیته مطالعات راهبردی آب مجلس تصریح کرد: در حالی نتانیاهوی نادان به گمان خود به دنبال حل بحران زیست محیطی در ایران است که پروژه گاپ را ساماندهی می کند؛ اگر خیلی به فکر محیط زیست هستید از پروژه گاپ بیرون بکشید.

ساداتی نژاد تاکید کرد: حرف با عمل سنجیده می شود؛ اینکه بیایند و ویدئویی بسازند، تنها فریبکاری است.
نماینده مردم کاشان در مجلس اظهار داشت: اسرائیل که ادعای کمک به ایران می کند تنازعات آبی زیادی را در مرزهای خودش دارد و حقوق بسیاری از مردمان همسایه خود از جمله سوریه و اردن را نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است به جای دلسوزی و فضاسازی دروغین، حقوق مربوط به همسایگان خود را در آب های سرزمینی آنها به رسمیت بشناسد و مردم کشورهای همسایه را وارد جنگ و کشتار نکند.

ساداتی نژاد تصریح کرد: این بحثی است که اسرائیل در مورد دریاچه طبریه هم دارد؛ در داخل خاک سوریه یک کمربند امنیتی با عمق 400 متر که دریاچه طبریه را در بر می گیرد ایجاد کرده تا برای همیشه این بخش را در داخل رژیم خود قرار دهد.

رئیس کمیته مطالعات راهبردی آب مجلس افزود: اسرائیل با تعهد عقب نشینی به مرز چهاردهم ژوئن 1967 چرا مخالفت کرد. به این دلیل که سیطریه خود را بر دریاچه طبریه که تامین کننده بیش از یک سوم نیازهای آبی آن است را با اشغال نگه داشته است.

ساداتی نژاد عنوان داشت: این سوال مطرح است که چرا رژیم صهیونیستی از جولان عقب نشینی نکرد؛ این بدان دلیل است که دریاچه طبریه در آن بخش قرار دارد.

وی بیان کرد: وضعیت آبی که رژیم صهیونیستی ادعا می کند برای مردم خود فراهم کرده، با آب های غصبی و تجاوز و اشغال بر روی منابع آبی دیگر کشورها است؛ لذا چنین آدمی که بلندی های جولان را نگه داشته تا منبع آبی سوریه را تصاحب کند حق ندارد اینگونه سخن بگوید.

نماینده مردم کاشان تصریح کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی ادعای حمایت از مردم ایران می کند که جنگ های بسیار زیادی را به راه انداخته است.

ساداتی نژاد اضافه کرد: مردم فلسطین از سال 1967 درگیر جنگ بوده و هر روز هم مورد تعرض این رژیم غاصب هستند؛ تاکنون هزاران فلسطینی کشته شده اند؛ این در حالی است که از کاهش سطح بهداشتی و آبی رنج می برند و این باعث آوارگی و نابودی محیط زیست در این منطقه شده است.

رئیس کمیته مطالعات راهبردی آب مجلس تاکید کرد: نتانیاهو چطور جرات می کند کلمه محیط زیست را به زبان بیاورد. اسرائیل در حالی ادعای آبادانی برای ایران را دارد که در طول عمر 70 ساله خودش سابقه نداشته به کشوری برود و غیر از خرابی، جنگ و ناامنی کاری کند.

ساداتی نژاد گفت: رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ پروژه رایگانی را در هیچ جای دنیا انجام نداده است. آن وقت چطور یک فرد متجاوز درباره حقوق آبی دیگر سرزمین ها اینگونه سخن می گوید و ادعاهای این چنینی بیان می کند.

رئیس کمیته مطالعات راهبردی آب مجلس افزود: ملت سرافراز ایران هیچ گاه این حرف های دروغین را و این ماسکی را که دشمن قدار در قالب دوست به صورت زده به رسمیت نمی شناسد و در روز قدس امسال نیز پاسخ دندان شکنی به نتانیاهو، اسرائیل و اذنابش داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=283458
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما