چاپ این برگه

برگزاری همایش تجاری ایران در اتریش با محوریت اتاق بازرگانی یاسوج

در دیدار جبار کیانی پور با عبادلله مولایی سفیر ایران در اتریش و اکرودیته اسلواکی مطرح شد: برگزاری همایش تجاری ایران و اسلواکی با محوریت اتاق یاسوج در آینده ای نزدیک

جلسه ای با حضور جبار کیانی پور رئیس اتاق یاسوج و محمد رضا حسینی رئیس مرکز تجاری پانا (PANA TRADE CENTER )در شهر براتیسلاوا اسلواکی با عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و اکرودیته اسلواکی و همچنین رضایی کنسول جمهوری اسلامی، در سفارت ایران،در شهر وین اتریش برگزار شد.

رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی با اشاره به شرایط جدید کشورمان و ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی توسط بخش خصوصی، اتاقها و کمیسیونهای مشترک، افزود: در این نشست در جهت کاهش اثرات تحریم های ناخواسته، بر روابط ایران و اسلواکی با سفیر جمهوری اسلامی ایران توافقاتی بدست آمد که در این خصوص تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

کیانی پور ادامه داد: در همین راستا مقرر گردید بخش خصوصی تمامی تلاشهای خود را برای استفاده از یکصد میلیون یورو اعتبار توافق شده با بانکهای اتریش در اسلواکی بکار گیرد، همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز تمامی تلاشهای خود را در جهت جلوگیری از انسداد حسابهای شرکتهای ایران در اسلواکی بکار گیرد و از طرفی این سفارت امکان افتتاحیه حساب جدید را نیز برای بازرگانان ایران فراهم آورد.

رئیس اتاق معین اسلواکی در ایران بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی در اسلواکی برای تجار و بازرگانان ایرانی نبود کمیسیون مشترک دو کشور است و از آنجائیکه در یک ماه گذشته مسئولیت کمیسیون مشترک به وزارت اقتصاد محول شده است، در این نشست مصوب شد از طریق سفارت تلاش لازم جهت حضور و تشکیل کمیسیون مشترک فراهم شود.

کیانی پور افزود: در خصوص صدور روادید نیز در این نشست مقرر گردید از طریق کمیته مشترک ایران و اسلواکی مجددا با سفارت اسلواکی در ایران مذاکره انجام گیرد تا شرایط صدور روادید و وقت سفارت تسهیل شود.

رئیس اتاق یاسوج در ادامه افزود: در این نشست مصوب شد یک همایش تجاری با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به عنوان اتاق معین اسلواکی در ایران و با همکاری کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی در سطح ملی برای حضور در اسلواکی تدارک دیده شود که طبق توافقات صورت گرفته، سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز مقدمات لازم برای این سفر و همکاری های مورد نیاز را انجام خواهند داد.

گفتنیست در روز قبل از این نشست نیز کنسول جمهوری اسلامی ایران در اسلواکی از مرکز تجاری پانا که به مرکزی برای فعالیت تجار و بازرگانان ایرانی تبدیل شده است و هم اکنون نیز دفتر اتاق معین ایران و اسلواکی در آن محل دایر است، بازدید به عمل آورد.

عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این نشست با اشاره به ظرفیت های مناسب روابط تجاری ایران با اسلواکی و دیگر کشورهای اروپایی ابراز امیدواری کرد: مرکز تجاری پانا که به تازگی در اسلواکی و با هدف ایجاد ارتباطات و توسعه تجارت بین ایران و اسلواکی تاسیس شده است، بتواند در توسعه این ارتباط نقش پررنگی را ایفا نماید.

در پایان این نشست نیز مقرر شد: از ظرفیت های مرکز تجاری پانا (PANA TRADE CENTER ) در شهر براتیسلاوا اسلواکی برای برگزاری همایش های تجاری ایرانیان در کشور اسلواکی استفاده شود.