دوشنبه 21 خرداد 1397 - 10:14

واکنش مدیرکل میراث فرهنگی استان به خبر برکناری اش!/صادرات کهگیلویه و بویراحمد به قلب آمریکا

گروه اجتماعی – موزه استان تکمیل شده است و با تامین تجهیزات داخلی آن، در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش بویرنیوز، محمود باقری با اعلام این خبر، اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 30 نوع صنایع دستی تولید می‌شود که مهم‌ترین آنها صنایع داری از جمله گلیم، جاجیم، گچمه و سیاه‌چادربافی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تقویت بافندگان حوزه صنایع دستی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال‌های گذشته بود، گفت: در این راستا، شناسایی بافندگان صنایع دستی را در دستور کار قرار دادیم و دز یک عملیات میدانی حدود چهار هزار و 552 بافنده صنایع دستی شناسایی شد که از این تعداد بالغ سه هزار و 500 نفر فعال بودند.

باقری با بیان اینکه راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی علاوه بر اینکه سبب ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان این حوزه می‌شود، فضایی برای فروش و معرفی تولیدات استان است، ابراز کرد: در شهر یاسوج سه مکان برای احداث بازارچه دائمی صنایع دستی پیش‌بینی شده و در شهر دهدشت نیز در کنار پارک اسکان در حال آماده‌سازی پنج غرفه صنایع دستی هستیم.

وی عنوان کرد: در باشت از یک بازارچه قدیمی شروع کردیم که به عنوان استارت اولیه در اختیار تولیدکنندگان صنایع دستی قرار گیرد، در گچساران شهرداری علاقه‌مندی خود را به احداث بازارچه دائمی صنایع دستی اعلام کرده و در سی‌سخت نیز در حال پیگیری برای احداث این بازارچه هستیم.

باقری با بیان اینکه برای ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان بحث صادرات صنایع دستی را هم مدنظر قرار دادیم، گفت: بر این اساس، با همکاری اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و شرکت شهرک‌های صنعتی نخستین کنسرسیوم صادراتی تشکیل شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 97 نخستین محموله صنایع دستی را به خارج از کشور(آمریکا) صادر کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد بازارچه‌های موقت صنایع دستی، راه‌اندازی اتاق فکر هنرمندان با حضور انجمن و فعالین حوزه صنایع دستی و حمایت از کالای ایرانی با توجه به نامگذاری سال 97 را از دیگر اقدامات این اداره‌کل عنوان و بیان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از کالای ایرانی، ما اعتقاد داریم که با حمایت از کالا و فکر ایرانی می‌توانیم بسیاری از بن‌بست‌هایی که در بحث وابستگی به کشورهای بیگانه وجود دارد را کم کنیم.

باقری گفت: مهم‌ترین برنامه ما در این راستا تقویت اشتغال و درآمدزایی روستایی است که با توجه به سیاست دولت و سازمان میراث فرهنگی بر لزوم استفاده از اعتبارات اشتغال روستایی، از 214 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال روستایی که به استان ابلاغ شد 10 درصد یعنی حدود 21 میلیارد و 400 میلیون تومان به حوزه صنایع دستی و 10 درصد نیز به حوزه گردشگری اختصاص یافت.

وی افزود: تاکنون 641 نفر را در حوزه صنایع دستی در قالب کارگاه یا فعالیت انفرادی یا اشتغال خانگی به کارگروه اشتغال روستایی معرفی کرده‌ایم که از این تعداد تاکنون 215 نفر به بانک‌های عامل معرفی شده است و از این 20 میلیارد پرونده معرفی شده تاکنون هفت میلیارد و 400 میلیون تومان در بانک‌های عامل در حال عقد قرارداد بوده و یا پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اشتغالی که در این حوزه و با پرداخت این تسهیلات پیش‌‌بینی شده بالغ بر دو هزار و 854 نفر است.

باقری ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز تاکنون 22 پروژه با تسهیلات مورد نیاز 30 میلیارد تومان به کارگروه اشتغال روستایی معرفی شده که از این میزان تاکنون 16 پروژه با اعتبار 21 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری چهار نمایشگاه سراسری صنایع دستی در چهار شهرستان استان و حضور در یک نمایشگاه خارج از کشور در سال 97 خبر داد.

وی به حاشیه سازی برخی رسانه ها بر برکناری اش از مدیریت میراث فرهنگی هم اینطور گفت: مدیریت ارث و میراث نیست که برای یک نفر بماند، گردش مدیران امری طبیعی و البته ضروری برای توسعه و پیشرفت است، اما تزریق مداوم اخبار کذب و حاشیه سازی بی مورد کمکی به روند خدمات رسانی دستگاه ها نمی کند، اگر تغییری هم در جایی قرار است صورت بگیرد باید اجازه تصمیم درست به همگان داده شود.

محمود باقری با اشاره به اینکه تا کنون دو بار پیشنهاد بازنشستگی داده، خاطر نشان کرد: همه مدیران باید ضمن تلاش جدی در انجام ماموریت ها و وظایفشان به بهترین نحو، همیشه آمادگی خداحافظی از صندلی هایشان را هم داشته باشند چرا که قرار نیست این پست ها در دست افراد خاص و برای همیشه باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=283384
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اعصاب نیارم گفت:

    احسنت

  2. بویراحمد سرافراز گفت:

    امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 97 نخستین محموله صنایع دستی را به خارج از کشور(آمریکا) صادر کنیم.

    امیدوار نباش برادر عزیز باتوجه به تحریم ها

  3. @ گفت:

    درود
    مرد تکرار نشدنی

  4. لوداب گفت:

    درود برایشان و تشکر از خدمات و فعالیت های موثر و مفید ایشان

دیدگاه شما