جمعه 18 خرداد 1397 - 15:58

نقد جدی به نمایندگان و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد/پروژه هایی که افتتاح نشده مستهلک می شوند!/هزینه ای میلیاردی بر باد هوا(+عکس)

گروه اجتماعی- عمده پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد با عمر تاریخی در زمانی که عمر مفیدشان به سر می آید به بهره برداری می رسند.

به گزارش بویرنیوز، با نگاهی به شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد پروژه های مهم و حیاتی را میبینیم که با عمری تاریخی!، افتتاح نشده عمر مفیدشان به سر آمده است.

در یاسوج؛ مرکز استان:

ورزشگاه بلا استفاده 15 هزار نفری یاسوج با هزینه 240 میلیارد ریالی متاسفانه تنها بودجه استان را بر باد داد و عملاً بدون نقش آفرینی اثرگذار در مرکز استان به مرور در حال از بین رفتن است.

بیمارستان بزرگ یاسوج و پل سوم بشار هم داستان مفصلی دارند، با تاریخی شدن این دو پروژه و عملا اتمام عمر مفید سازه های آنها اما تاکنون شاهد بهره برداری و یا افتتاح هیچ کدام از این دو طرح نبودیم.

در زمینه ساماندهی راه های مواصلاتی اصلی به ویژه ایجاد بزرگراه و آزاد راه و اتصال مسیرهای یاسوج به اصفهان و شیراز نیز به نظر می رسد باید همچنان منتظر ماند.

گچساران و باشت:

پروژه لاستیک سازی در سال 95 کلنگ زده می شود اما در سال 97 تازه به دنبال تعیین زمین مناسب هستند!، پروژه ای که قرار بود سه ساله افتتاح شود در گیر و دار نامه نگاری مانده و حالا پس از مدت ها مشخص میشود زمین مناسب این طرح در شهرک صنعتی باشت وجود ندارد!

 

 

 

 

 

اگرچه روند توسعه پروژه ها در این شهرستان ها به ویژه در حدود 7 سال اخیر رضایت بخش بوده اما همچنان پتروشیمی و راهسازی در این شهرستان ها مطالبه جدی مردم است.

شهرستان های کهگیلویه:

پروژه پاتاوه -دهدشت، در سال 73 کلنگ آن زده شد، این پروژه تاریخی نیز ظاهراً قرار نیست حالا حالاها به بهره برداری برسد، پروژه ای که اگرچه ملی است اما عزم ملی پشت اجرای آن نبوده است چرا که اگر چنین بود تا کنون باید به بهره بردری می رسید.

پتروشیمی دهدشت، کارخانه سیمان، معدن نیترات، طرح های آبرسانی و راه های مواصلاتی این شهرستان مطالبات جدی مردم بوده که متاسفانه روند پیشرفت آنها چنگی به دل نمی زند.

به گزارش بویرنیوز، اینها تنها گوشه هایی از عق ماندگی پروژه های زخمی کهگیلویه و بویراحمد است، استانی که 25 درصد نفت کشور را تولید می کند اما در بهره برداری از یک پل درمانده است!استانی که 10 درصد آب کشور را دارد اما در آبرسانی به دشت ها و شهرها با مشکل روبرو است!

چرا استان نفت خیزی همچون کهگیلویه و بویراحمد باید بیش از 20 سال منتظر افتتاح یک جاده بمان، چرا باید انتظار بیش از 15 سال برای بهره برداری یک پل و بیمارستان را متحمل شوند؟!چرا مرکز استان باید حتی فاقد یک سینما برای جوانانش باشد؟!

بدون شک بخشی از عقب ماندگی به خود استان بر میگردد، استانی که مدیران و نمایندگان مطالبه گر نداشته تا به درستی خواسته های مردم را جلو ببرند، همانطور که معروف است حق گرفتنی است نه دادنی، اما متاسفانه با وجود اینهمه منابع، نخبگان و مسئولان منتخب مردم نتوانسته اند حق این مردم را بگیرند و اگر با همین روند نیز ادامه دهیم نباید انتظار خروج از بن بست تاریخی محرومیت را داشت…

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=282809
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ف.م گفت:

    چون استاندارو نمایندگان استان غیر توانمند و بینش عمرانی و شناخت کافی از زیر ساختها ی توسعه شهری ندارند .

  2. م.ج گفت:

    چون مسولان استان دلسوز و متعهد نیستند فقط به فکر استفاده شخصی و باندی از صندلی های خود هستند ..

  3. م.ج گفت:

    همزمان با کلنگ زنی همین بیمارستان یاسوج چندین بیمارستان دیگر در استان های همجوار و حتی بزرگتر از ابن کنگ زنی شد. حالا اونا چند ساله که بهره برداری شدن و ما هنوز ….

  4. ناشناس گفت:

    استاندار خو خوب هم حرف ایزنه و تشر ایزنه، با اختلاف پر حرفترین و بی عمل ترین استاندار، تنها افتخارش حرف گپو زدنشه!

  5. reza گفت:

    با وجود اینکه هنوز بیمارستان شهید جلیل افتتاح نشده ولی از شب تا صب لامپ همه اتاقهای این ساختمون رشن هستن اگه میشه تو کانالتون ی تذکری بدین

  6. دامل گروهی که برای ابادانی استان میجنگد گفت:

    سلام تازمانی که بحث قومیتی ومسول عملگرا دراستان. نفت خیزازبین نرودما پسرفت داریم ما زمانی پیشرفت خواهیم کرد که نمایندگان عمل گرا به مجلس بفرستیم ومسولین مسولیت پذیرسکان مدیریت را دردست بگیرندهمیشه درهمه چیزاول هستیم به جز پیشرفت استان اگرما بحث قوم گرایی را کناربزنیم ودونبال کسانی باشیم که دلسوزباشندنه گشته مرده پست ونمایندگی باشندما همیشه بجای پیشرفت وتعالی شهرواستان بیشتردونبال مسائل حاشیه ای هستیم اگرمردم ورسانه های جمعی وتصویری واقعا دونبال مشکلات باشندوبرای رضای خدا وکمک به استان محروم حرف بزنیم عمل کنیم رای بدهیم ودونبال حق خودمان باشیم حتما پیشرفت خواهیم کرد موقعه انتخابات دونبال قوم گرایی نباشیم مردعمل گرا انتخاب کنیم وفرد فقیرورنج کشیده انتخاب کنیم اون موقع شاید درصد کمی پیشرفت کنیم انشالا درانتخابات 98 مردم بتوانندنمایندگانی انتخاب کنندکه دلسوزکاردان کارشناس وعمل گرا انتخاب کنیم ودونبال حزب وگروه وتیروطایفه نباشیم دونبال مدرک واقعی وانسانی که ازدل عشایربرخاسته باشدانشالا مردم ما چوب این عقب گردها را خورده باشندونمایندای انتخاب کنندکه نماینده مردم باشد نه نمایندمنافع طلب وقومیتی وحزبی باشددردمان را خودمان باید درمان کنیم ودارو پیش خودمان هست

دیدگاه شما