شنبه 12 خرداد 1397 - 9:49

پروژه‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح نشده تخریب می‌شوند/قوم گرایی عجیب در استان!

گروه اجتماعی- قوم گرایی و سیاست زدگی در کهگیلویه و بویراحمد در نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ساخت سازهای شهری رخنه کرده تا جایی که برخی پروژه‌ها افتتاح نشده باید تخریب شوند.

به گزارش بویرنیوز، مردم کهگیلویه و بویراحمد از آسفالت‌های انتخاباتی معابر، ساختمان‌های بلند مرتبه دولتی، جاده سازی، پل، مدرسه مراکز بهداشتی و درمانی خاطرات خوشی ندارند زیرا از یاد نمی‌برند پروژه‌های که برای کلنگ زنی آنان گوسفند قربانی کرده ولی افتتاح نشده تخریب شدند.

آخرین بی تدبیری در نظارت بر کیفیت پروژه‌های عمرانی در بیمارستان 287 تختخوابی یاسوج نمایان شد زمانی که زلزله 5 ریشتری 12 اردیبهشت ماه سبب ترک خوردگی قسمت‌های از این پروژه‌ شد که هنوز افتتاح نشده و هیچ بیماری بر تخت آن ننشسته است.

این روزها عدم کیفیت لازم پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازهای بی حساب و کتاب در شهرها از جمله احداث سازه‌های موقت به یک معضل تبدیل شده که در صورت عدم چاره اندیشی شاهد بحران خواهیم بود.

1800 پروژه عمرانی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی صفر تا نزدیک به 100 درصد از سال‌ها نیمه تمام مانده که به طور حتم در صورت عدم چاره‌اندیشی شاهد فرسودگی بسیاری از الین پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک هستیم.

البته استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اول حضورش در استان یعنی مهرماه 96 برای دستگاه‌های عمرانی خط و نشان کشید که از تعریف پروژه جدید جز در موارد ضروری، خودداری کنند.

علی محمد احمدی شفاف همه چیزی را به مدیرانش گفت که پروژه‌ها با در نظر گرفتن پیشرفت فیزیکی و ضرورت اجرایی اولویت بندی شود تا بلکه در کمترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از آن‌ها باشیم احمدی این را هم گفته بود که طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه‌ها سبب فرسودگی پروژه و افزایش قیمت تمام شده می‌شود.

وی به جد از کلنگ‌زنی‌های بی حساب و کتاب انتقاد می‌کند و می‌گوید: هیچ پروژه‌ای بدون کار کارشناسی و نیازسنجی نباید تعریف و در دستور کار قرار بگیرد و اینکه برای دل خوشی برخی‌ پروژه‌ای را کلنگ زنی و رها کنیم برایم پذیرفتنی نیست و با متولیان امر برخورد می‌کنم.

خط و نشان مدیران ارشد استان برای مدیران بی خیال در کیفیت پروژه‌های عمرانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشدید نظارت دستگاه‌های اجرایی بر پروژه‌های عمرانی شد و  گفت: نباید به بهانه صرفه جویی از کیفیت اجرای پروژه کاسته شود.

عزیز فیلی اظهار داشت: در راستای پیشگیری از حوادث و رعایت کیفیت در زیربناهای استان نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی تشدید می‌شود.

وی خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی برای بازدید از ساخت سازه‌های موقت در سطح شهر یاسوج شد و افزود: در این بازدیدها سازه‌های غیراستاندارد و نا ایمن شناسایی شده و از سوی شهرداری اخطارهای کتبی اعلام و از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه برخورد با بی قانونی ملاحضه کاری ندارد، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی کردن پروژه‌های عمرانی پیمانکاران توانمند را انتخاب کنند.

فیلی یکی از ضعف‌های بارز در پروژه‌های عمرانی را بی توجهی به جایگاه مشاور در پروژه‌ها دانست و گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد به بهانه صرفه جویی از کیفیت اجرای پروژه بکاهد و باید تمام جوانب ایمنی و استاندارد در ساخت پروژه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

فیلی خواستار نظارت دستگاه‌های ناظر بر ساخت خانه‌های مسکونی و پروژه‌های غیردولتی شد و ادامه داد: در تمام پروژه‌های آینده در استان باید کارفرمای مرتبط با آن پروژه انتخاب و دستگاه‌ها بر روند اجرای پروژ‌هایی با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان نظارت ویژه‌ای داشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=282451
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما