جمعه 4 خرداد 1397 - 17:53

دلیل زلزله های اخیر از زبان امام جمعه یاسوج

به گزارش بویرنیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج با اشاره به وفات حضرت خدیجه کبری(س) در روز دهم ماه مبارک رمضان اظهار داشت: حضرت خدیجه کبری(س) بانوی بزرگ تاریخ اسلام است که باید سیره و منش این بزرگوار الگوی زنان قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی یکی از مناسبت‌های این هفته است که همه می‌دانیم در مجلس شورای قبل از انقلاب نه مردم در انتخاب نمایندگان نقشی داشتند و نه قوانین تصویب رسیده آنان برطبق شرع اسلامی بوده است.

حسینی ابراز کرد: هم اکنون مجلس شورای اسلامی از این دو نقیصه مجلس ملی جدا بوده و نمایندگان با آرای مستقیم مردم انتخاب و مصوبات آنان بر اساس شرع است.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به ولادت امام حسن‌مجتبی(ع) اشاره کرد و از نمازگزاران خواست همانند آن امام همام به‌فکر ایتام و نیازمندان باشند.

حسینی با اشاره به عقد اخوت پیامبر(ص) و مولاعلی(ع) گفت: پیامبرگرامی اسلام(ص) تنها با حضرت علی(ع) عقد اخوت بست.

وی با اشاره به برخی از موضوعات داخلی کشور ابراز کرد: ایران دارای دشمنان قسم خورده و لجوجی است و وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش سخنان کثیفی از حلقوم کثیفش بیرون آمد و به صراحت بیان کرد که ما درصدد از بین بردن جمهوری اسلامی هستیم.

امام جمعه با بیان اینکه آمریکا پیش از انقلاب تلاش کرد که انقلاب پیروز نشود و در زمان انقلاب هم تلاش‌های زیادی برای توقف این قطار کردند، یادآور شد: تلاش‌های آمریکا هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید چون مردم از این انقلاب حمایت می‌کنند.

وی به موضوع زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: روایت داریم هر گاه گناهان زیاد شد زلزله‌ها رخ می‌دهد به سوی پرودگار رفتن راه جلوگیری از بلایای الهی بوده و برای فرار و پناه از زلزله به پرودگار متعال پناه ببریم.

حسینی با برشمردن برخی از شایعات در زمان زلزله‌ها ادامه داد: شایعه، شب‌نامه و شکایت را در استان کنار بگذاریم و مطمئن باشید مسئولان ما بفکر مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید به حرف مسئولان، رئیس جمهور، نمایندگان و سایر مسئولان گوش کرده و به شایعات توجهی نکنید، بیان کرد: متولیان امر شایعه کمبود بنزین را رد کردند پس به حرف مسئولان گوش کنید.

حسینی به موضوع کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: در دوران مظفرالدین شاه علما اعلام کردند که باید کالای داخلی بخرید و بدانید علما همیشه پناهگاه مردم بوده‌اند و الان هم رهبری انقلاب پناهگاه ما هستند.

وی با اشاره به برخی از سخنان رهبری انقلاب در جمع روسای قوا و دولتمردان در روز گذشته افزود: اعراب حاشیه خلیج فارس پست بوده که پاسخ سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا را ندادند.

حسینی گفت: البته این مورچه‌ها چه هستند که کله پاچه‌های شان چه باشد اما باید پاسخ رئیس جمهور کاسبکار آمریکا که گفت عربستان گاو شیردهی است و باید شیرش را بدوشیم می‌دادند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همان‌گونه که رهبری انقلاب به کشورهای اروپایی اعتماد ندارد ما نیز اعتماد نداریم.

حسینی با بیان اینکه هر کس خود را به لباس تقوا نپوشانید رستگار نخواهد شد اظهار کرد: تقوا تنها راه سعادت انسان بوده و کسانی که توبه کردند و به راه راست الهی بازگشتند مورد عنایت پروردگار قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: هر کس به پروردگار متعال اعتماد و اعتقاد پیدا بکند بدون شک با یاد پرودگار دل‌ها آرامش پیدا خواهد کرد و انسان‌ها همیشه نگران گذشته و آینده خود بوده که اگر مومنین به پروردگار متعال اتکا کنند دغدغه‌ای ندارند.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: مغفرت، بخشش و برکت در ماه مبارک رمضان هست و در قیامت هم به روزه‌داران ندا می‌زنند که شما میهمان پروردگار هستید که انتظار می‌رود روزه‌داران از فرصت‌های ماه مبارک رمضان بهره بیشتر ببرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سعی کنید در این ماه مبارک از گذشته‌تان عذر بخواهید و بدانید که توبه‌های شما در این ماه مورد پذیرش پروردگار قرار می‌گیرد و روزه‌داران در بهشت بر اسبی از نور سوار شده و میهمان پروردگار متعال می‌شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=281514
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. A.a گفت:

    این حرفا چیه؟
    زلزله دلیل علمی داری چرا دارید با عقاید مردم بازی میکنید؟

  2. Ali... گفت:

    جای تعجب داره این حرفها
    البته بعید هم نیست

  3. فرهنگی گفت:

    هیچ بعید هم نیست گناه مسولان محترم خیلی دیکه از حد گذشته

  4. من گفت:

    البته بزرگترین گناه ظلم است

  5. جواد گفت:

    این حرفا ماله دوران بچگیم بود که باور می کردم.الان بهتره دلیل علمی را بفهمیم

  6. لا گفت:

    البته گناه و دزدی و ظلم مسولان نه مردم

  7. اصلاحات گفت:

    واقعا ادم نمیدونه چی بگه….مغز قشنگ هنک میکنه

  8. ناشناس گفت:

    متاسفم برای مسئولان استان که حتی حاضر نیستن یه کم علمی به مسائل اطرافشون نگاه کنن، کی میخوان به فکر توسعه استان بيوفتن? چرا ما باید همیشه از قافله عقب باشیم

  9. بهرامی گفت:

    اگه اینجوریه چرا خدا
    اسرائیل رو نابود نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اینم پدر علم استان ما
    چ ربطی داره.
    یه کمی مباحث علمی تونو ببرید بالا

  10. ناشناس گفت:

    حاج آقا بفرمایید در اروپا و آمریکا چرا زلزله کم است شاید علت زلزله های فراوان در ایران علیرغم دلایل علمی بی عدالتی مسئولان باشد

  11. ناشناس گفت:

    زلزله به دلیل گردن کلفتی مسئولین است زمین از دستشان عاصی است

  12. ناشناس گفت:

    زلزله پدیده ای زمینی است نه آسمانی

  13. شاهرخ گفت:

    پس لابد حرکت لایه های زمین و تخلیه ناگهانی انرژی زمین الکیه؟

  14. لال احمد گفت:

    وقتی همه ربا خوار شده اند ومسولین بجز رهبر همگی فساد اقتصادی واخلاقی … دارند باید زلزله بیاد

دیدگاه شما