پنجشنبه 3 خرداد 1397 - 21:25

اقدام‌برتر فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد/ راه اندازی سامانه نامگذاری اماکن و معابر یاسوج با مشارکت شهروندان

مراسم نامگذاری بیش از 480 خیابان، کوچه و میدان شهر یاسوج با حضور شهردار یاسوج، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده پلیس راهور شهرستان بویراحمد، رئیس بنیاد شهید شهرستان و مسئولان شهرداری برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یاسوج در این مراسم گفت: در دوره پنجم بیش از چهل جلسه کاربردی و میدانی در بحث کمیسیون نامگذاری تشکیل شد که از مجموعه کارشناسان شورای اسلامی، شهرداری، بنیاد شهید، فرهیختگان و دستگاه های فرهنگی در راستای بحث وضعیت نامگذاری معابر ، خیابان و میادین شهر یاسوج استفاده شد که پس از بحث و بررسی و پیگیری های متعدد منجر به خرید سامانه الکترونیکی نامگذاری شهر یاسوج گردید.

علی اکبری تبار بیان داشت: این سامانه دارای محاسنی ازجمله، دسترسی راحت تر مردم به معابر شهری، جلوگیری از تکرار نامگذاریها، تغییر نام و درخواست نام است که مردم میتوانند خیلی راحت در محل کار یا در خانه درخواست نامگذاری معابر را به شهرداری ارسال کنند تا شهرداری درخواست آنان را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: متاسفانه در ادوار گذشته در برخی معابر نام یک شهید بر روی چهار خیابان بود، که خوشبختانه با وجود این سامانه می توان از این تکراری بودن این نام ها جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: درنظر داریم جلساتی با میراث فرهنگی و گردشگری، فرمانداری، استانداری و بنیاد شهید بگیریم تا این موضوع را گسترده کنیم که تفرجگاه ها و مکان های گردشگری،دستگاه ها، سازمان ها ، رستوران ها، ادارات، هتل ها، بیمارستان ها و همه مراکزی که آموزشی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی که در سطح شهر دارند را در این سامانه قرار دهیم.

اکبری تبار افزود: مهمانان، گردشگران و مسافرانی که به یاسوج می آمدند متاسفانه این مشکل را برایشان داشتیم، اما این سامانه با همکاری های شهردار و کارشناسان شهرداری اصفهان خریداری و عملیاتی شد کمک مضاعفی می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز به مناسبت سالروز فتح خرمشهر با نام شهدا این طرح را افتتاح میکنیم که بالای 75 درصد تابلوهای آماده شده به نام شهدا هستند.

 

شهردار یاسوج : هیچ خیابان بی تابلویی در شهر باقی نمی ماند/ تعیین اسامی خیابان های شهر یاسوج با مشارکت مردم

شهردار یاسوج گفت: کار آماده سازی و شروع نصب بیش از 480 تابلوی نامگذاری خیابان ها توسط شهرداری یاسوج صورت گرفته است که این عملیات امروز آغاز شد.

دکتر نستهن مقدم در این مراسم با تبریک سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، بیان داشت: عملیات نصب تابلوهای نامگذاری معابر و میادین شهر یاسوج تا نامگذاری همه معابر ادامه خواهد داشت و هیچ خیابانی در شهر یاسوج بی تابلو نخواهد ماند.

وی ادامه داد: سامانه نامگذاری معابر شهر یاسوج با هزینه ای بالغ بر 100 میلیون تومان خریداری شده است که با راه اندازی آن امکان شناسایی معابر بدون نام و خیابان هایی با نام های تکراری وجود دارد.

دکتر مقدم با تاکید بر ایجاد زیرساخت مشارکت شهروندان برای موضوعات مختلف شهری، بیان داشت: شهروندان نیز می توانند از طریق سامانه در کار نامگذاری، معرفی و پیشنهاد اسامی مشارکت نمایند.

وی ادامه داد: پس از راه اندازی این سامانه این امکان وجود دارد که با ورود مسافران به محدوده شهر یاسوج آدرس سامانه بصورت خودکار از طریق پیامک برای آنان ارسال گردد و براحتی امکان دسترسی به آدرس مقصد خود را داشته باشند و با ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری شهر نیز آشنا شوند.

شهردار یاسوج تاکید کرد: در نامگذاری معابر از اسامی شهدا، مشاهیر، گل ها و موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی استفاده خواهد شد.

مقدم ابراز داشت: پیش بینی می شود بیش نزدیک به یکهزار تابلوی نامگذاری برای شهر یاسوج مورد نیاز باشد و قطعا تا نامگذاری همه معابر این عمیلیات ادامه خواهد داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=281464
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    تبارک اله براین اقدام فرهنگی بایسته که نشان ازشعورودرک درست شهردارکاربلدوشورای آگاه می باشد باورکنید بنده بیشتراوقات فرعیهای شهدا،شاهدوشهادت را قاطی میکردم
    درودتان باد والبته اسمهای تک سیلابی واز مظاهرطبیعی وگلها که تاثیرروانی خاص دارد

  2. دلبازجلاله گفت:

    سلام.محله بن سنجان فقط فرعی های منشعب از خیابان اصلی نامگذاری شده اند و مابقی خیابان ها و کوچه ها فاقد اسم و مشخصات میباشند که موجب سردرگمی مردم در این ناحیه شده است . از شهردار محترم تقاضای پیگیری و رفع مشکل را داریم.

  3. سجاد شاکر گفت:

    واقعا مایه تاسفه
    شهرهای دیگه صحبت از اتوبان، زیرگذر و ….. می کنند، اینجا صحبت از نامگذاری می کنند

  4. حمید گفت:

    ضمن تشکر …گلزار 8زیرتل ابتدای خیابان تابلوگلزار 8نصب شده انتهای خیابان تابلوی گلزار9

  5. علی گفت:

    اقدام خوبی است قرار بود خیابان ما که ورودی زیر تل زیر آموزش و پرورش عشایر است جنب مدرسه دخترانه سمت راست جاده خاکی به اسم بن ست پارسیان نامگذاری شود خبری نشد که نشد خواهشا زودتر اقدام کنید تا اسم خیابان مشخص شود با تشکر

دیدگاه شما