پنجشنبه 3 خرداد 1397 - 12:53

مصاحبه با اولین فرماندار زن در کهکیلویه و بویراحمد

روز گذشته «ناديا صداقت» به عنوان سرپرست فرمانداري دنا انتخاب شد تا براي اولين‌بار يك زن در اين استان بر صندلي فرماندار يكي از شهرستان‌هاي ٨ گانه بنشيند. صداقت ١٨ سال سابقه خدمت در فرمانداري دنا دارد و قبل از انتخابش به عنوان فرماندار دنا، سه سال به عنوان معاون فرماندار دنا مشغول به كار بوده است. او پياده كردن سياست‌هاي دولت تدبير و اميد را جزو اولويت‌هاي كاري خود مي‌داند.

به گزارش بویرنیوز، توسعه همه‌جانبه شهرستان دنا بيش از هر چيز ديگري مدنظر ناديا صداقت است. فرماندار جديد شهرستان دنا معتقد است كه بايد از ظرفيت زنان بيشتر استفاده كرد و زنان بايد بتوانند بيش از پيش سكاندار پست‌هاي كليدي و مديريت‌هاي اساسي كشور باشند و مي‌خواهد تمام تلاشش را براي رساندن زنان به جايگاهي كه حق‌شان است، انجام دهد.

چه مسيري را براي فرماندار شدن طي كرديد؟

من ١٨ سال سابقه كار در فرمانداري دنا دارم. از ابتداي شروع به كارم تا الان هميشه در سمت‌هاي مختلفي در فرمانداري دنا مشغول به كار بوده‌ام. با ديپلم سر كار آمدم و ماشين‌نويس بودم. بعد از ماشين‌نويسي فوق ديپلم گرفتم و كارشناس شدم. بعد از آن از آنجايي كه رشته‌ام حسابداري بود، در سمت حسابدار مشغول به كار شدم و بعد از آن در حوزه‌هاي ديگر به كارم ادامه دادم. هم كارشناس انتخابات بودم و در انتخابات‌ها بيشترين پيگيري‌ها را خودم انجام مي‌دادم. يك سال و نيم حسابدار بودم و بعد از آن به عنوان معاون سياسي به كارم ادامه دادم. سه سال و خرده‌اي به عنوان معاون سياسي مشغول به كار بودم و بعد از آن هم كه الان بالاخره به عنوان فرماندار انتخاب شدم.

براي رسيدن به مرحله‌اي كه الان به آن رسيده‌ايد، چه مانعي سخت‌تر از همه بود؟ به هرحال به عنوان يك زن آن هم در شهرستان‌ها كه شايد بهاي كمتري به زنان بدهند، چگونه توانستيد به اين موقعيت برسيد و فرماندار شويد؟

من پشتوانه خوبي داشتم. شوهرم واقعا پشتوانه خوبي بود كه من به اينجا برسم. خودم هم واقعا پشتكار خوبي داشتم. هر مسووليتي كه به من پيشنهاد مي‌شد، با هر سختي‌اي كه بود مي‌پذيرفتم. به همين دليل هم تجربه‌ام در آن كار بالا مي‌رفت. من درباره همه كارهاي فرمانداري سعي مي‌كردم ياد بگيرم، تجسس مي‌كردم و از كساني كه بلد بودند سوال مي‌پرسيدم تا ياد بگيرم. هيچ‌وقت عارم نمي‌شد كه بگويم كاري را انجام نمي‌دهم. خودم به شخصه پيگير كار مردم مي‌شدم و هركاري را انجام مي‌دادم.

الان چه وضعيتي در «دنا» پيش رو داريد؟ چه موانعي پيش روي شما است؟

من ٣ بچه دارم؛ دختر بزرگم ١٨ ساله است و امسال كنكوري است، دختر دومم هم اول دبيرستان (سال دهم) است و يك پسر كوچك پنج ساله هم دارم. تنها چيزي كه فكر مي‌كنم برايم سختي ايجاد كند، بچه‌هايم و تحصيل آنها است كه نگرانم كار من به درس آنها لطمه وارد كند. البته شوهرم از من مي‌خواهد نگران نباشم و مي‌گويد پشتم هست و معتقد است تحصيل بچه‌ها به كار من لطمه نمي‌زند و كار من هم به‌طور متقابل تاثيري در تحصيل بچه‌ها نخواهد داشت. تنها چيزي كه مانع كارم شايد باشد، نگراني‌ام براي بچه‌هايم است وگرنه از نظر كاري مشكلي ندارم. ان‌شاءالله سعي و تلاشم را مي‌كنم كه اعتماد مردم و مسوولان را به درستي پاسخ دهم.

مهم‌ترين كاري كه مي‌خواهيد براي دنا انجام دهيد، چيست؟

سياست‌هاي دولت تدبير و اميد را در شهرستان دنا پيگيري و عملي مي‌كنم. همچنين بايد مشكلات عمومي مردم را به جد پيگيري كنم. با توجه به بحث كم‌آبي اين روزها بايد در روستاهايي كه مشكل كم‌آبي دارند و شرايط‌شان بحراني است، بيشتر حضور پيدا كرده و مشكلات‌شان را پيگيري كنم. پروژه‌هاي عمراني روستاها و شهرستان را پيگيري مي‌كنم و اعتبارات بيشتري را براي‌شان از منابع استاني بگيرم. تلاشم را بيشتر كنم كه به جامعه زنان كشور و زنان شهرستان و استان‌مان توجه بيشتري شود. ان‌شاءالله زنان ديگر هم بتوانند پست‌هاي بالاتر و كليدي را بگيرند و از ظرفيت زنان استفاده شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=281449
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    شما که سرپرستید نه فرماندار که این طور مصاحبه می دهید!!!!!

  2. ب گفت:

    خانم محترم شما تا انتخاب فرماندار جدید به عنوان سرپرست انتخاب شدین نه فرماندار

  3. مسعود رحیمی زاده سیسخت. گفت:

    این انتخاب دروست وبه جا رو تبریک عرض میکنیم.انشاالله که روز به روز پیشرفت بیشتری داشته باشید.فرمانداری سیسخت دوساله واقعا به نابودی کشیده شده بود.مردم سیسخت از این انتخاب دروست راضی هستن وامیدواریم که جناب استاندار به انتخاب ونظر مردم شریف سی سخت اهمیت بدن.اولین شاخصه یک مدیر توانا اخلاق وانسانیت است.سپاس از کسایی که به پیشرفت سی سخت اهمیت میدن.امیدواریم که خانم صداقت ثابت کنند در سیسخت در عمل ومدیریت هیچ خانمی کمتر از یک اقا نیست.

    • شهرستان دنا گفت:

      عزیز دل اولا فرماندار جهت انجام امور شهرستان انتخاب می شود نه یک شهر یا دهستان لطفا جهت انجام بهتر مسائل مدنظرخود به شهرداری مراجعه فرمایید دوما حضور دکتر بهشتی در سمت فرمانداری دنا بعنوان فردی باشهامت وشجاع وکارآمد وتحصیل کرده وازسیستم خود وزارت کشوروآشنا با مدیریت این حوزه خصوصاچون فرزند این دیار است،غنیمتی بود که ازدست رفت.سوما همین دوسال را بانگاهی به کارنامه های عملکرد دوران های گذشته مرور فرماییدتا بفهمید که سی سخت به نابودی کشیده شد یا به اندازه هشت سال گذشته باوجود مسائل موجود دربودجه کشورالبته درشهرستان دنا کارشد وبودجه تزریق گردید.البته از قدیم گفته شده که ما بیگانه وغریبه پرستیم واز خودیها بیزار….برای جناب دکتر بهشتی آرزوی بهترینها وبرای خودمان در شهرستان دنا آرزوی صبر دارم.

  4. جریان زارعی گفت:

    فرماندار فقط دکتر تاج امیری

  5. ناشناس گفت:

    به نام خالق هستی بخش سرکار خانم صداقت انتخاب به جای شما را تبریک عرض میکنم و از خداوند متعال موفقیت جنابعالی و پیشرفت روزافزون بانوان میهنم را آرزومندم.

  6. آشنا گفت:

    کاری درست وبجا,موفق وموید باشید,.مگر دیگران,چگونه بودند,که ایشان نیست؟ بهتر وشایسته تراز دیگران.

  7. یه همشهری گفت:

    تاکورشود هرآنکه نتواند دید.

  8. زابلی.راهداری دنا گفت:

    احسنت بر این انتخاب و آرزوی موفقیت برای سرکار خانم صداقت

  9. کاظمی گفت:

    مبارکشون باشه…ان شاالله خدمت گذار خوبی باشند

  10. هدایت اله گفت:

    انتخاب خانم صداقت به عنوان فرماندار شهرستان دنا را تبریک عرض می نمایم و ایشان سابقه زیادی در فرمانداری و کاردان و شناخت کامل به شهرستان دنا دارند و از انتخاب درست و شایسته و بجا استاندار محترم اظهار تشکر را داریم انشااله که موفق و پیروز باشند

  11. ناشناس گفت:

    اخ وبخت دنا

  12. فرشاد گفت:

    با سلام
    با شناختی که از خانم صداقت دارم در بخش های مختلف فرمانداری قطعا موفق خواهد بود ولی فرماندار شهرستان دنا باید فردی باشد که آشنا به مسائل سیاسی و پیگیر مطالبات مردم باشد در ضمن ایشون به عنوان سرپرست فرمانداری معرفی شدند نه فرماندار مصاحبه ایشون مصاحبه فرماندار بود امیدوارم فرماندار شایسته انتخاب بشه کسی که که مشکلات مردم اولویت داشته باشه از جنس مردم باشه

  13. یلدا کشوریان گفت:

    به نام
    خدا
    با سلام
    اینجانب به نیابت از طیف زنان استان انتصاب شما را در این سمت تبریک گفته و امید است در این عرصه ی خطیر موفق و کامیاب باشید. به امید روزی که تمام زنان این مرز و بوم به جایگاه واقعی خود برسند.

  14. ناشناس گفت:

    سلام
    تبریک عرض می کنم خدمت این بانوی محترم حتما وقطعا لیاقت ش داشت

    ب س بهمئی

  15. با انصاف دنا گفت:

    جوانمردی و مروت همیشه تاریخ بوده استاد بهشتی روی خود از خانم صداقت و همه زنان شهر حمایت کرد و شایستگی خیلی بیشتر از فرمانداری را دارد چون واقعا مثبت اندیش است خدا نکند مردم سیسخت قدر ناشناس قلمداد شوند چند تا از کامنت ها را میشناسیم که از شهرستان های دیگر هستند و اغراض شخصی دارند

  16. عسکری گفت:

    آخ و بخت عسکر

دیدگاه شما