چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 23:32

تعطیلی چند پمپ بنزین اصفهان به دلیل اعتصاب نفتکش‌ها

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان اصفهان با بیان این‌که شب گذشته برخی جایگاه‌های سوخت بنزین به دلیل اعتصاب نفتکش‌ها از مدار سوخت‌رسانی خارج شدند، گفت: خوشبختانه با توافقات صورت گرفته با کامیون‌داران، از ساعت یک بامداد امروز، سوخت رسانی به جایگاه‌های بنزین در اصفهان از سر گرفته شد.

حسین صادقیان در گفت وگو با ایسنا در خصوص اعتصاب روز گذشته کامیون داران نفتکش و صف‌های طولانی بنزین به خصوص در ساعات پایانی شامگاه سه شنبه در اصفهان، اظهار کرد: این اعتصاب به نوعی به صورت فراگیر در کل کشور اتفاق افتاد. کامیون‌های نفتکش چندی پیش از کامیون‌های غیرنفتی در حمل و نقل جاده‌ای حمایت کردند، اما با توجه به این‌که مساله صنفی بود، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به این موضوع ورود پیدا نکرد.

وی افزود: در نهایت این اعتصابات، کرایه کامیون داران غیرنفتی جاده‌ای بین 15 تا 20 درصد افزایش یافت و هزینه به آنها پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اصفهان با تاکید بر این‌که حمل و نقل فرآورده‌های نفتی بخشی مستقل است و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای کرایه‌های آنها تصمیم‌گیری می‌کند، افزود: در پی اقدام کامیون‌داران جاده‌ای، کامیون داران نفتکش برای به نمایش گذاشتن خواسته صنفی خود مبنی بر افزایش کرایه هایشان، روز گذشته چند ساعت اعتصاب کردند و از بارگیری فرآورده‌های نفتی و انتقال بنزین خودداری کردند.

وی با بیان این‌که به دنبال این اتفاق، پنج جایگاه بنزین در اصفهان از ساعت 5 بعدازظهر روز گذشته تا یک بامداد امروز تعطیل شدند، در خصوص صف‌های طولانی بنزین در شهر، گفت: تبعات اجتماعی این گونه اعتصابات صنفی بالاست و مردم تصور می‌کنند واقعا هیچ بنزینی وجود ندارد.

صادقیان گفت: خوشبختانه طی توافقاتی که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان با همکاری نهادهای سیاسی استان با کامیون داران انجام داد، جایگاه‌ها دوباره سوخت‌گیری کردند و به سیستم سوخت رسانی بازگشتند.

وی تاکید کرد: در این توافق قرار شد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، آنالیز قیمتی را که کامیون داران نفتکش ارائه می‌کنند را بررسی و در صورت به نتیجه رسیدن، شاهد افزایش عادلانه کرایه‌های نفتکش‌ها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اصفهان با بیان این‌که 1700 کامیون نفتکش در استان اصفهان وجود دارد که روز گذشته از سوخت‌گیری ممانعت کردند و دست به اعتصاب زدند، گفت: بعد از اعتصاب شب گذشته و توافق صورت گرفته، تمام کامیون‌های نفتکش با مراجعه برای سوخت گیری، فرآورده‌های نفتی جایگاه‌های مورد نیاز استان را تامین کردند و هم اکنون توازن خوبی در عرضه سوخت داریم و در سطح جایگاه‌های بنزین در استان اصفهان کمبود سوخت نداریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر 100 جایگاه بنزین در شهر اصفهان و در کل استان حدود 260 جایگاه و فروشندگی بنزین فعال است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=281436
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما