سه شنبه 1 خرداد 1397 - 14:39

کیروش و فهرست انتقاد برانگیزش نه، مجلس به این رفتار واکنش نشان دهد!

 

تعجب کردیم و پیگیر دلایل حذف «وریا غفوری» از تیم ملی در مجلس هستیم؛ این چکیده سخنان یکی از مدیران استانی درباره فهرست اخیر تیم ملی فوتبال کشورمان است. وعده پیگیری فهرست ورزشی در مجلس شورای اسلامی!

به گزارش بویرنیوز به نقل از تابناک، به فاصله دو روز از اعلام اسامی فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان برای اعزام به جام جهانی فوتبال روسیه ـ که البته قطعی و غیرقابل تغییر هم نیست ـ هنوز واکنش‌ها به این فهرست پایان نیافته است؛ واکنش‌هایی که امروز یکی از عجیب ترین‌هایشان رسانه‌ای شد.

بر اساس خبری که روی خروجی یکی از خبرگزاری‌های کشورمان رفت، حامد جولایی، مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان از فهرست اعلام شده توسط سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ابراز تعجب کرد و سپس از پیگیری موضوع در بالاترین سطوح خبر داد.

جولایی در این باره گفت: خط خوردن «وریا غفوری» [فوتبالیست اهل استان کردستان که در باشگاه استقلال تهران توپ می‌زند] جامعه ورزشی را شوکه کرده و بنابراین، برای دلیل این امر، پیگیری‌های لازم با مسئولین استان و نمایندگان مجلس انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز این بازیکن قطعی از تیم ملی خط نخورده، پای را از کشاندن موضوع به مجلس فراتر گذاشت و افزود: غفوری به همراه چند بازیکن دیگر در لیست انتظار سرمربی هستند و امیدوارم با پیگیری‌هایی که انجام خواهیم داد، وی دوباره به تیم ملی بازگردد.

رونمایی صریح از طرحی برای اعمال فشار بر سرمربی فوتبال کشورمان برای بازگشت یک ستاره خط خورده از فهرست، به فهرست فوتبالیست‌هایی که قرار است عازم مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه شوند؛ طرحی که اگر به ثمر بنشیند، لابد پیگیری برای حضور وی در ترکیب ثابت ملی پوشان در دستور کار قرار خواهد گرفت!

دستور کاری کم سابقه که البته معلوم نیست چیزی بیشتر از ادعای این مدیر استانی باشد و هرگز به مجلس برسد، اما به همین اندازه که طرح شده هم، محل تأمل است؛ تلاشی که حتی معطوف به جا ماندن همه ستاره‌های خط خورده هم نیست و به نوعی رنگ و بوی ناخوشایند منطقه محوری هم دارد، اما به رغم همه اینها، مدیر مذکور ابایی از مطرح کردنش در افکار عمومی نداشته است.

رفتاری عجیب و شائبه برانگیز که نه از یک رسانه یا هوادار فوتبالی، که از مدیری سر زده که ظاهرا به بدیهیات امر ورزش و حتی اصول کار مجلس آگاه نیست که اگر بود، هرگز تلاش نمی‌کرد قوه مقننه را به قامت یک اهرم فشار نشان دهد و بر تجربیات رقم خورده با این نگاه چشم ببندد. تجربه کشاندن موضوعاتی غیر مرتبط با رسالت مجلس به این نهاد که سراسر ناخوشایند و عبرت برانگیز هستند.

نهادی که مسئولیتش وضع قوانین و نظارت بر اجرای آنهاست، اما ظاهرا برخی مدیران عالی رتبه هم آشنایی چندانی با آن وظایف ندارند. مثل این مدیر استانی که حتی تلاش نکرده از وزارت ورزش که مافوق وی است مایه بگذارد و به سراغ یک قوه دیگر رفته است. آن هم برای موضوعی که این مدیر اجرایی باید بهتر از هر کسی بداند ورود دستوری به آن، حکم سمی مهلک را دارد.

اینکه فهرست کیروش انتقاداتی به دنبال داشته، چیزی نیست که نیاز به بیان و تکرار داشته باشد و واکنش‌های فراوان به آن، مؤیدش است؛ اما اظهارنظر‌هایی نظیر آنچه مدیر استانی بیان کرده، بی شک موضوعی است که جای بحث و بررسی بسیاری دارد. بررسی‌هایی که بد نیست در مجلس کلید بخورد تا مشخص شود، چگونه یک مدیر دولتی سلسله مراتب را رعایت نمی‌کند و موضوع مهمی مانند پرهیز از حاشیه آفرینی برای تیم ملی فوتبال را به هیچ می‌انگارد؟!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=281260
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما