سه شنبه 1 خرداد 1397 - 9:27

افشاگری استاندار درباره سرمایه گذاری نفت در پارک جنگلی یاسوج/ استفاده فقط برای نفتی ها!

گروه سیاسی- مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به اینکه در گذشته بیش از ۶۰ هزارمتر از جنگل های استان برای توسعه فضای دانشگاه آزاد تخریب شد در حالی که اکنون کمتر از ۵ هزار متر آن فضا مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: چرا آن روزها کسی دغدغه محیط زیستی نداشت و برای حفظ بلوط های استان تلاشی نمی کرد.

علی محمد احمدی با بیان اینکه استان های بزرگی همچون فارس، خوزستان و چهارمحال بختیاری به دنبال ایجاد چنین مجتمع هایی هستند، گفت: اما ما می خواهیم این فرصت مناسب را به راحتی از دست بدهیم در حالی که وزیر نفت قول مساعد داده اند که این مجتمع با متدسبز و رعایت پیوست های زیست محیطی در استان احداث شود.

احمدی افزود: بدون شک این مجتمع برای امورات رفاهی فرزندان همین استان که در وزارت نفت و دستگاه های مرتبط مشغول خدمت هستند در نظر گرفته می شود و با احداث آن زمینه رونق گردشگری و صنعت توریسم در استان مهیا می شود.

به گزارش بویرنیوز، این بازتاب بخشی از سخنان استاندار استان در جمع جوانان اصلاح طلب کهگیلویه و بویراحمد بود.

پیشتر بویرنیوز در خصوص شیوه انجام و سرویس دهی مجتمع وزارت نفت افشاگری کرده بود و از اختصاصی بودن خدمات دهی این مجتمع گفته بود، هرچند این خبرها به مذاق برخی ها خوش نیامد و انگ مخالفت با سرمایه گذاری به رسانه ها زده شد اما سخنان امروز استاندار مهر تاییدی بر این اخبار بود.

دکتر احمدی در قیاسی عجیب ایجاد دانشگاه و مرکز آموزشی را با یک مرکز تفریحی همسان دانسته در حالیکه این قیاس از اساس غلط است، بدون شک افزایش روز افزون جمعیت نیاز به مراکز آموزشی و دانشگاهی را ضروری و لازم می‌سازد، برخی اوقات ناچار به قطع درخت هستیم هرچند باید جبران تخریب ها بشود و از طرفی برای احداث دانشگاه های آزاد و پیام نور آنچنان هم تخریب طبیعت صورت نگرفته است.

تصرف یکی از بکرترین نقاط تفریحی یاسوج با ایجاد یک مرکز تفریحی که قرار نیست سود خاصی از آن عاید مردم استان شود چه منفعتی می تواند داشته باشد؟ آیا استخدام چند کارگر خدماتی و افزایش پروازها ارزش تصرف 75 هکتار زمین بکر و تفریحی پایتخت طبیعت ایران را دارد؟ به فرض افزایش پرواز و جابجایی مسافران هتل تفریحی نفت، سود آن چه میتواند باشد؟

در حال حاضر نیز در مراکز نفت مایحتاج پرسنل از بیرون تهیه می شود، اگر قرار نیست در چرخه اقتصادی مردم تغییری بوجود آید چرا باید همچنین مکانی را فدا کرد؟ همانطور که موافقان طرح به درستی اشاره کردند مرکز استان ما سراسر طبیعت چشم نواز هست و جاهای دیگری برای مردم هست اما چرا آن جاهای زیبا را به نفت ندهیم؟ شرکت نفت می تواند از سایر مکان های زیبای حومه شهر بهره ببرد.

به گزارش بویرنیوز، پارک جنگلی را میتوان با تخصیص منابع خوب و اصولی و تبلیغ هدفمند به مکانی بسیار گردشگر پذیر تبدیل کرد که سود آن به سرمایه گذاری اختصاصی و بی منفعت یک شرکت سنگینی کند!

پی نوشت:

مردم کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه یاسوج موافقت خود را با سرمایه گذاری شرکت نفت اعلام کرده اند اما منفعت عمومی از این فضا را به عنوان مهم ترین پیش شرط خود بیان کردند(از اینجا بخوانید)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=281151
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    واقعا خیانت به مردم اگه بخوان فقط برای استفاده کارکنان وزارت نفت باش

  2. واقع نگر گفت:

    باسلام به اهالی رسانه
    تاحالا منکر اختصاص بودن آن بودند حالا روشن شد که چه کسانی دروغگو بودن وقتی متفعت آن اختصاصی است همون بهتر که نباشد طبیعت و فضا زیاد است برن جای دیگر شورای شهر تو وعده انتخاباتی خیلی قول دادن که چه کارها که نگفتن کو اون همه وعده ها

  3. ناشناس گفت:

    برن جای دیگه سرمایه گذاری کنن، پارک جنگلی متعلق به همه مردم هست نه قشری خاص

  4. بویراحمد گفت:

    مطمعن باشید این قصه دیگه قصه تپه یاسوج و بلوط های پشت گر نیست و اگه چنین خیانتی صورت بگیره مردم یاسوج ساکت نخواهند نشست
    نفت و گاز این استان رو بردن حالا نوبت طبیعت و هواشه
    محاله محال بزاریم چنین خیانتی انجام بشه

  5. ساکن گفت:

    خونم به جوش اومده خدایا تاکی این ظلم ها رو تحمل میکنی

  6. یزدگرد گفت:

    درود یقینا احداث چنین مجتمعی بر رونق استان تاثیر مستقیم دارد و کسانیکه داییه دار تخریب جنگل هستند بهتره یه نیم نگاهی به روستاهای اطراف شهر بندازند تا با تخریب شدید جنگل و مرتع اشنا بشن محض رضای خدا بزارید تا مرکز استان فقیر ک.ب رشد کنه اقایون محترم شورای شهر بیایید معاملات پشت پرده رو کنار بزارید و بخاط اینده مرکز استان هر چه سریعتر عملیات اجرایی طرح رو شروع کنید البته اگر دل در گرو مردمتون دارید 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. حامد گفت:

    نفتمان رابردید،باپولش درتهران وشیرازواصفهان وتبریزمترو،بزرگراه،هتل. ..ساختید،نوش جانتان،بازمینهایمان چه کاردارید،این بارمردم سکوت نخواهندکرد،معلوم نیست وزارت نفت به پاس خوش خدمتی استاندارچه وعده ای داده

  8. Soroush گفت:

    در جلسه ب اين موضوع تاكيد شد ك بجز بخش هايي ك قرار هست در خدمت كاركنان شركت نفت باشد
    قسمت هايي هم براي استفاده مردم تعبيه شده است

  9. دانشگاهی گفت:

    تصمیم گیرنده در باره شهر یاسوج و پارک هایش و……. طبق قانون بر عهده شورای شهر می باشد .بهتر است استاندار،نماینده و……. تابع قانون باشند و منافع مردم را در نظر بگیرند .بهتر است استاندار از تجربه استانداران قبل از خودش استفاده نماید.

  10. مرادی گفت:

    وقتی منفعت عمومی در این طرح مد نظر نباشه همون بهتر که اجرا نشه ،مگه مجتمع رفاهی کمیته امداد که در جاده دهنو احداث شده چه منفعتی برا مردم استان داشته که این یکی داشته باشه ؟؟؟میخان یاسوج بشه حیاط خلوت کارکنان خدوم شرکت نفت ،مگه خون کارکنان وزارت نفت از خون سایر کارکنان دولت رنگین تره که حقوقهای چند ده میلیونی بگیرند و مجتمع های تفریحی آنچنانی آن هم در بهترین و خوش آب و هواترین نقطه کشور براشون احداث بشه و مسئولین استان خوشحال باشن که اگه این طرح اجرا بشه اونا آب معدنیشون را از مغازه های ما میخرن و شهر ما با پول فروش اب معدنی توسعه پیدا میکنه؟؟؟؟

  11. رضا گفت:

    سلام
    متاسفانه ادارات دارند جاهای بکر وخوش اب وهوا رادر تصرف خودشون درمیادند مثل حاشیه رودخانه زیربیمارستان امام سجادیا مجتمع کمیته امداد وحالا هم پارک جنگلی.
    واین مایه تاسف مسولین است ومردم نباید ساکت بنشینند.
    شهرداری باید امکانات برای ایجاد استفاده عمومی ازاین مناطق راایجاد کندتاهم درامد داشته باشد وهم مردم استفاده کنند.

  12. معلم مدیر گفت:

    اگه هدف توسعه است مجتمع را در اختیار معلم های شریف و فقیر قرار بدهند

  13. امین گفت:

    وزارت نفتی‌ها طوری صحبت میکنن انگار نفت و پولش ارث باباشونه. نفت بیت المال هست. کارمنداش هم مثل بقیه. مگه بقیه آدم نیستن. استاندار هم فقط طرف قشر مرفه هست.

  14. میر مهدی چشمه گل گفت:

    کاملا مخالف واگذاری زمین های این منطقه هستم، پارک جنگلی یعنی جنگل اگر خیلی دلشون پیشرفت میخواد هتلی بسازن در گوشه ای از این پارک ولی دست کاری و حصار کشی… نه نه نه. برای یک بار هم که شده به مردم گوش بدید و دست از خود سر بازی و رانت بازی بردارید. رفراندومی در همین خصوص بین مردم یاسوج ایجاد کنید نمی‌توانید؟ اساتید دانشگاه و بزرگان را دعوت و طرح را به طور کامل توضیح دهید و تصمیم بگیرید بگذارید مردم آرامش داشته باشند.

  15. شهروند گفت:

    افرادی که به شمال کشور رفتند می دونند که هدف شرکت نفت چیست
    بعد از اینکه صاحب شوند، اختصاصی کارمندان شرکت نفت خواهد شد
    مثل منطقه محمود آباد شمال
    بهترین نقاط شهر جم نیز در سلطه کارمندان شرکت نفت قرار گرفته و حصار کامل در اطراف برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه کشیده اند
    سرمایه گذاری خوبه، ولی هدف شرکت نفت ایجاد تفریحگاه اختصاصی برای کارمندان خودش هست نه مردم یاسوج!

    25 درصد درآمد نفت کشور از استان ماست، چه خیری دیدیم!؟

    پارک جنگلی طبیعی کنار شهر رو هم می خواهند تصرف کنند!

    البته جاهای زیادی برای سرمایه گذاری هست، مثل منطقه کاکان و سرگچینه

    دوستان شرکت نفت اگه هدفشون خدمت و سرمایه‌گذاری هست، می تونن این جاها پروژه تفریحی اجرا کنند

  16. سینا گفت:

    از اولم معلوم بود مختص نفتیاس ولی جنبه مفیدش و ببینین که برا یه عده اشتغال زایی میشه کافیه شهرهایی که توش از اینجور مجتمع ها زدن و ببینین که رونق گرفتن و مسافر از کل کشور میاد اونایی ادعای محیط زیستشون میشه عزیز من شما همون آشغالتو نریز تو محیط زیست کافیه نمیخواد تو فکر جنگل باشی

  17. علی گفت:

    این استاندار از زمانی که اومده فقط حرف میزنه

  18. آرش گفت:

    سطحی و متعصب به موضوع نگاه نکنید و سوار بر موج سیاسون به مراد نرسیده حرکت نکنید که هدف اونا نه حمایت از سرمایه عمومی بلکه اهداف شخصی هست.
    این پروژه یک فرصت خوب برای استان و خصوصآ یاسوج هست.
    بحث افزایش پروازها نیست.
    البته که نگرانیهای زیست محیطی قابل تآمل هست ولی بزرگواران اگر این مجتمع دایر بشه، ۳۰۰ نفر میرن سر کار، سالانه دست کم ۵۰۰۰ نفر توریست میاد، ۱۰۰ تن عسل فروخته میشه، ۵ هزار سرویس تاکسی هست، ۵ هزار سیگار و پفک و آدامس و… فروخته میشه، ۵۰۰۰ بازدید از تنگ گنجه ای و آبشار و ساحلی و… با ورودی ۵ تومن داریم، ۱۰۰ جلسه و کمیسیون ملی و بین المللی و… داریم و هزاران سود دیگه.

  19. احمدی گفت:

    با سلام.
    لطفا اگه میخواهین کاری برای مردم انجام بشه سرمایه گذار دعوت کنید زیرساخت داخلی شهر اعم بخش سلامت ، رفاه اجتماعی، ناوگان شهری مشکل بیکار جوانان و… را حل کنید.
    با تشکر از شما.

  20. ناشناس گفت:

    آن قیاس آقای استاندار که فرمودند ۶۰هزار متر حالا ۵هزارمتر آموزشی است یک روشنگری است یعنی ۵۵هزار متر دیگر ان چه شد ولی اینکه بخشی وسیعی از منابع طبیعی وجنگل های بلوط تخریب بشه ازبین بره برای صنف خاصی خیانت به بشریت است منابع زیر زمینی ایران متعلق به زنگه وصنعت نفت منابع رو زمینی را که براش زحمتی که نکشیدند پول نفت که فقط تو جیب نفتی هاست یاسوج را کازرون نکنید اگر قرار از منابع طبیعی پارکی تفریحگاهی ساخته بشه باید عمومی باشد این دیگه پول نفت نیست که اختصاصی باشد تکرار می کنم یاسوج را کازرون نکنید آتش فتنه را به یاسوج ومنابع طبیعی وخدادادی نکشانید دست افعی های نفتی را به منابع طبیعی باز نکنید

دیدگاه شما