دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 - 7:29

نماینده پارلمان اروپا خواستار تحریم رژیم صهیونیستی

«پاتریک لو هایریک» نماینده پارلمان اروپا در پی کشتار مردم غزه به دست نظامیان صهیونیست، خواستار اعمال مجازات هایی علیه رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایرنا، لو هایریک در حاشیه نشستی در مقر پارلمان اروپا در بروکسل، گفت: اسرائیل، فلسطین را اشغال و غزه را به یک زندان باز تبدیل کرده است.

وی افزود: اسرائیل تمام قوانین بین المللی و متن و روح قراردادهای شراکت میان ما را نقض کرده است.

این نماینده از حزب کمونیست فرانسه گفت: در غزه دستکم 40 فلسطینی طی یک تظاهرات مسالمت آمیز که در آن کودکان، کشاورزان و روزنامه نگاران حضور داشتند، کشته شدند.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا باید سقف خواسته های خود از جمله تشکیل یک کمیته مستقل تحقیق در خصوص وقایع غزه، رفع محاصره غزه و توقف شهرک سازی ها و تخریب منازل فلسطین ها را بالابرده و اکنون تحریم هایی علیه اسرائیل اعمال کند.

پیش از این نیز «ژان لوک ملانشن» از اعضای حزب چپ فرانسه گفته بود: صلح زیر ضربات نتانیاهو از بین رفت.

از سوی دیگر ژان ماری لوپن رهبر و موسس حزب جبهه ملی و راست گرا فرانسه نیز خواستار توقف کشتار مردم فلسطین به دست صهیونیست ها شد.

در جریان تیراندازی نظامیان صهیونیست به راهپیمایان معترض به انتقال سفارت آمریکا به قدس، 61 فلسطینی شهید و بیش از دو هزار نفر مجروح شدند. این اقدام صهیونیست ها با اعتراض جامعه جهانی و محکومیت این رژیم همراه شد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز جمعه این هفته پیش نویس قطعنامه پیشنهادی پاکستان و سایر کشورهای مسلمان را که خواستار اعزام هیات تحقیق مستقل و بین المللی این شورا برای بررسی جنایات اسرائیل است، بررسی می کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=280960
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما