دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 - 0:57

مجموعه عکس حسن غفاری نامزد «نشان محیط زیست کشور» شد/ تصاویر

مجموعه عکس‌های «حسن غفاری» هنرمند و عکاس برتر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد  در بخش محیط زیست نامزد دریافت جایزه شد.

به گزارش بویرنیوز، این افتخار در دومین جشنواره اهدای نشان سال عکس انجمن عکاسان مطبوعات ایران در خانه هنرمندان تهران اعلام شد.

این هنرمند و عکاس شاخص هم استانی در توضیح این مجموعه عکس آورده است:

تبدیل جنگلهای بلوط زاگرس به مزارع خصوصی

جنگلهای زاگرس یکی از اکوسیستم های غنی از گونه‌های گیاهی وجانوری است که چهل درصد از جنگلهای ایران را به خود اختصاص داده وبیشترین تاثیررادرتامین آب زیرزمینی، حفاظت خاک، تعدیل آب وهوا وامرار معاش ساکنین منطقه دارد. بیشترین سطح این جنگل ها را گونه های مختلف بلوط تشکیل می دهند. قسمت هایی از جنگل های زاگرس به دلیل شخم زدن کف جنگل اجازه ادامه ی حیات از جنگل گرفته شده وتنها درختان کهنسال محدودی باقی مانده اند که آنها نیز همچون بی مهرگان، حشرات ریز، کرم ها و… که با وجود جنگل ها می توانند اصول خاک را حفظ کنند روبه نابودی است.

کشاورزی مهمترین عامل تخریب جنگل ها محسوب می شود، کم نیستند افراد سود جو و منفعت طلب که به بهانه ی کشاوری سعی در تخریب جنگل دارند و تلاش می کنند تا منافع عمومی جنگلهای بلوط زاگرس را به مالکیت و منفعت شخصی دربیاورند و اینگونه شرایط بحرانی زیست محیطی ایجاد کنند. جنگل های بلوط استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل وسعت زیاد سرانه ملی منابع طبیعی نسبت به جمعیت در معرض تخریب قرار دارد. امرارمعاش ازروش سنتی تهیه ی زغال ، فروش هیزم، تامین زغال برای کبابی هاو ذرت بلال فروش های بین راه، آتش سوزی های عمدی برای جلوگیری از چرای دام و کاشت تریاک، بی احتیاطی مسافران طبیعت گرد وزیاده خواهی برخی برای تصرف زمین های بالادست زمین هایشان از جمله عوامل نابودی محیط زیست وبی رحمی نسبت به زمینی است که تنها سیاره سکونت ماست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=280943
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما