چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 8:22

واکنش ظریف به تحریم سیف

وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص تحریم ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی از سوی آمریکا گفت: این اقدام آمریکا همانند بقیه اقدامات آنها، اقدامی غیرقانونی است.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف در پایان نشست با وزرای خارجه کشورهای اروپایی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بحث های خوبی شد در مورد ضرورت ارائه اطمینان و تضمین به ایران که مفاد برجام به خصوص مواردی که ایران از آنها منتفع بوده، به صورت کامل اجرا بشود با توجه به اینکه ایران تعهدات خودش را اجرا کرده و آژانس بارها این تاکید را کرده است.
او ادامه داد: فدریکا موگرینی بیانیه ای را از طرف جلسه قرائت خواهند کرد در مورد کارهایی که قرار است در هفته های آینده صورت بگیرد و توافق سیاسی صورت گرفته برای این کارها و حرکت مناسبی آغاز شده، امیدوارم که این حرکت به نتیجه برسد و ما زمان زیادی نداریم، در چند هفته آینده خواهیم دید که آیا این اقداماتی که امروز توافق کردیم انجام بشود در عمل چقدر می توانیم پیش ببریم.
ظریف تصریح کرد: همه طرف های اروپایی تاکید کردند به تعهدشان که این کار را انجام دهند، ما هم با آنها در این چند هفته آینده کار خواهیم کرد برای اینکه این تضمین ها بوقوع بپیوندد.
وی افزود: جلسه آتی؛ جلسه کمیسیون مشترک است که به درخواست ایران هفته آینده تشکیل می شود . همچنین جلسه وزرا هم پیش بینی شده که در زمان مناسب تشکیل بشود، همین طور جلسه های کارشناسی از روزهای آینده به صورت فشرده تشکیل می شود.
ظریف همچنین درخصوص موضوع تضمین

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=280213
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما