چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 8:05

سران ایران، روسیه و ترکیه دیدار می‌کنند

نماینده ولادیمیر پوتین در امور سوریه از احتمال دیدار روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در شهریور ماه آینده خبر داد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایرنا، آلکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در سوریه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تاریخ دقیق دیدار سران ایران، روسیه و ترکیه هنوز مشخص نشده است، افزود: اما این دیدار ممکن است اواخر ماه اوت و ماه سپتامبر (شهریور ماه تا اواسط مهر ماه) برگزار شود.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه گفت: تاریخ دقیق برگزاری اجلاس سران ایران روسیه و ترکیه (در تهران) را اعلام نمی کنم زیرا در آینده نزدیک نشست گروه کاری (ایران، روسیه و ترکیه برای حل مسائل سوریه) در آنکارا برگزار می شود.

وی ادامه داد: مطابق بیانیه مشترکی که امروز در پایان نشست سوری آستانه صادر کردیم، این رویداد برای اواخر ماه ژوئن (ماه آینده میلادی) برنامه ریزی شده است.

لاورنتیف یادآورشد: در ماه جولای (تیر و مرداد ) نیز در سوچی نشست نمایندگان عالی(سه کشور حامی مذاکرات صلح آستانه) برگزار خواهد شد.

نهمین مذاکرات سوری آستانه سه شنبه پس از دو روز کار در پایتخت قزاقستان به کار خود پایان داد و نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه و هیات سوریه و نماینده دبیر کل سازمان ملل در آن شرکت داشتند.

آخرین نشست سه جانبه حسن روحانی، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه روز 15 فروردین ماه در آنکارا برگزار شد.

در نشست آنکارا، سه کشور در خصوص برگزاری دور بعدی این نشست در تهران به توافق رسیدند.

دور اول نشست سه جانبه سران ترکیه، روسیه و ایران درباره بحران سوریه موسوم به نشست سوچی، چهارشنبه 22 نوامبر (یکم آذر 96) در شهر سوچی روسیه برگزار ‌شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=280198
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما