سه شنبه 8 خرداد 1397 - 8:00

بهترین زمان برای خوردن میوه

مجله بویرنیوز همه می‌دانیم خوردن میوه چقدر برای سلامتی مفید است، میوه را برای لاغری پیشنهاد می‌کنند و پزشکان تغذیه همیشه در برنامه‌های غذایی که ارائه می‌دهند، میوه جایگاه خاصی دارد. میوه سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند، بنابراین وجود آن‌ها در رژیم غذایی به سلامت بدن کمک می‌کند. اما پیش از اینکه انواع میوه‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید این نکته را باید بدانید که بهترین زمان برای خوردن میوه‌ها چه زمانی است؟ اگر موقع نامناسبی میوه بخورید ممکن است تمام فوایدی که دارد از بین برود. مهم است بدانیم بهترین زمان برای خوردن میوه چه زمانی است؟

اگر میوه‌ها را دقیقا قبل یا بعد از غذا بخورید ممکن است با مشکلات مختلفی در معده و سیستم گوارش مواجه شوید. خوردن میوه سریعا بعد از غذا پیشنهاد نمی‌شود. در این زمان، سیستم گوارش مشغول هضم غذاییست که خورده اید و خوردن میوه در این حین، باعث می‌شود، مواد خورده شده، در معده باقی بماند و شما با مشکلاتی از جمله معده درد یا یبوست مواجه شوید.

خوردن میوه بین وعده‌های غذایی پیشنهاد می‌شود. در این زمان سیستم گوارشی بهتر عمل می‌کند و میوه‌ای که می‌خورید به خوبی هضم خواهد شد. اما این در صورتی خوب است که خیلی به وعده غذایی که می‌خورید نزدیک نباشد. مثلا حداقل نیم ساعت بعد از وعده غذایی فعلی و نیم ساعت قبل از وعده غذایی بعدی میوه بخورید. برای افرادی که دیابت دارند این زمان باید بیشتر شود. این افراد باید میوه را حداقل دو ساعت بعد یا یک ساعت پیش از خوردن وعده غذایی مصرف کنند.

میوه یک میان وعده عالی و سالم است، میان وعده‌ای که کالری زیادی ندارد در عین حال سرشار از مواد معدنی، سدیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. میوه کمک می‌کند با گرسنگی‌های وقت و بی وقت مقابله کنید. خوردن میوه در صبح، هنگامی که هنوز معده خالی است گزینه خوبی است. خوردن میوه با صبحانه باعث می‌شود صبح خود را با انرژی بیشتری آغاز کنید.

خوردن میوه قبل و بعد از ورزش کردن نیز مفید است، قبل از ورزش میوه به بدن انرژی و قدرت می‌بخشد و شما با انرژی بیشتری ورزش می‌کنید و بعد از ورزش نیز انرژی تخلیه شده را به بدن باز می‌گرداند. اگر اهل ورزش هستید، میوه‌هایی نظیر موز یا انبه را به شما پیشنهاد می‌کنید. هرچند این را همیشه در نظر داشته باشید که در خوردن هیچ چیز زیاده روی نکنید.

میوه‌ها را با شیر یا موادغذایی دیگر نخورید. بهتر است حداقل تا نیم ساعت بعد از خوردن میوه چیزی نخورید. بهتر است میوه را قبل از خواب نخورید. خوردن میوه پیش از خواب باعث می‌شود نتوانید به درستی بخوابید. قند موجود در میوه‌ها به بدن انرژی تزریق کرده و از خاموش شدن آن جلوگیری می‌کند!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=279925
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما