یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 - 9:20

برنامه ضربتی سازمان بهزیستی برای ساماندهی فرزندان کار و معتادان متجاهر

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه سرریز آسیب های اجتماعی در استان تهران است، گفت: با توجه به اینکه ۶۰درصد از کودکان کار اتباع خارجی هستند، درخواست کرده ایم آنها را به کشورشان بازگردانند.

به گزارش بویرنیوز، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: در حال حاضر سرریز آسیب های اجتماعی را در استان تهران داریم به همین دلیل توانستیم در این استان با همکاری دکتر باقری مدیر سابق و همکارانمان اقدامات موثری انجام دهیم.

وی گفت: در ۶ استان کشور به منظور کاهش اعتیاد، دادگاه درمان مدار را راه اندازی کردیم که توانستیم با این اقدام در راستای کاهش این آسیب اقدام موثری انجام دهیم.

بندپی همچنین گفت: بهزیستی تنها دستگاهی است که ردیف حقوقی پرسنل در سرجمع اعتبارات حقوقی اضافه شده است.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین تاکید کرد: با حمایت دولت و مجلس، نسبت به ترمیم حقوق کارکنان توانستیم اقدام کنیم به طوری که ردیفی برای ترمیم حقوق ۲۲ هزار پرسنل اضافه شد.

وی همچنین گفت: سال گذشته در ماده ۷۵ قانون برنامه ششم، برای پیشگیری از معلول زایی اقدام شد به طوری که اجباری شدن مشاوره غربالگری ژنتیک مهمترین اقدام بود.

بندپی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کودکان کار در استان تهران، اتباع خارجی هستند و ۶۰ درصد از ۴۰ درصد باقی مانده نیز در خارج از تهران زندگی می کنند گفت: به همین دلیل استان تهران آسیب های اجتماعی زیادی دارد و توانستیم تا حدودی در جهت کاهش این آسیب ها اقدام کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: اگر کودک کاری با یک مشخصه بیش از ۳ بار پذیرش شود، آن خانواده دیگر صلاحیت نگهداری ندارد و باید تحویل بهزیستی داده شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار کودک در مراکز ما نگهداری می شوند که می توانیم از کودکان کار نیز همانند آنها مراقبت کنیم.

بندپی تاکید کرد: به وزیر امور خارجه نامه نوشتیم و درخواست کردیم که ۶۰ درصد کودکان کاری که خارجی هستند را به کشورشان بازگردانند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: از ۳۶ هزار معتاد متجاهر، ۱۵ هزار معتاد در تهران زندگی می کنند و برای هر فرد معتاد یک شناسنامه تهیه کرده ایم که قصد داریم با اسکن عنبیه آن را تقویت کنیم.

وی گفت: همچنین از بودجه ستادی بهزیستی سرانه هر یک از پرسنل بهزیستی تهران را ۵۲۰ تا ۵۵۰ هزار تومان تعریف کردیم که در سال ۹۷ نیز قصد داریم آن را بیشتر کنیم.

در پایان این مراسم داریوش بیات نژاد از فرزندان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان مدیرکل بهزیستی استان تهران منصوب شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=279741
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما