چاپ این برگه

باز هم شایعات عجیب و غریب در کهگیلویه و بویراحمد!/زلزله مهیب همین امشب؟!

گروه اجتماعی- در چند روز اخیر پیامی در فضای مجازی رد و بدل میشود که خبر از وقوع یک زلزله بزرگ میدهد.

به گزارش بویرنیوز، گویا شایعه سازان دست از دروغ پراکنی بر نمی دارند و گاه و بی گاه با ساختن متن های جعلی و ساختگی امنیت مردم شهرهای یاسوج و سی سخت را نشانه میروند.

یک روز با قطعیت از زلزله مهیب ۷.۵ ریشتری خبر می‌دهند و شب بعد وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری و یا بیشتر را پیش بینی میکنند!

اگر چه حتی زلزله خیز ترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا موفق به پیش بینی زلزله نیستند و تنها ۳ ثانیه از قبل را می‌توانند پیش بینی کنند اما گویا دانشمندان بی نام و نشان داخلی توانسته اند از چندین ساعت قبل، زمان و حتی مکان دقیق زلزله ها را مشخص کنند!

بدون شک این پیش گویی ها و مطالب هیچ بویی از واقعیت نبرده اند و در همه آنها پشت پرده‌ای جز سودآوری عده ای دروغ پرداز در میان نیست!

متاسفانه همزمانی وقوع یکی از زلزله ها با دروغ پردازی برخی شیادان موجب اعتماد مردم به آنها و فراهم شدن مسیر شایعه سازی و دروغ پراکنی شد و اسفبار تر از آن همراهی نخبگان و تحصیل کرده های جامعه با شایعه سازان بود، تحصیل کرده ها و مدیرانی که به جای فرهنگ سازی خود با شایعه پراکنان هم صدا شده و زودتر از دیگران در صف چادر و پلاستیک ایستادند.

به گزارش بویرنیوز، همانطور که کارشناسان مرکز لرزه نگاری هم اعلام کردند تا مدت ها باید منتظر زلزله های کوچک و متوسط باشیم و لازم است جوانب احتیاط را رعایت کرد و اصول مراقبت از خود و دیگران را برای فضای خانه و آزاد فرا گرفت، اما اینکه با هر شایعه عنان از کف دهیم، کنترل خودمان نیز از دستمان خارج شود بدون شک نه تنها کمکی به ما نمی‌کند بلکه امکان بروز حادثه در شرایط ساده را نیز دو چندان میکند.