یکشنبه 6 خرداد 1397 - 8:00

ورود آفتی به اسم «جشن رنگ» در کشور

مجله بویرنیوز- هر روز شاهد تبلیغ و رواج بیشتر یک جشن وارداتی به اسم در کشور هستیم که علی رغم معضلات متعدد، بخصوص معضلات زیست محیطی در سکوت مسئولان در حال گسترش است.

#زمین من باش! این یک هشتک است که این روز‌ها طبیعت دوستان و طبیعت گردان حرفه‌ای در حال انتشار آن در فضای مجازی هستند تا مخاطرات متعدد گسترش جشن رنگ را هشدار دهند.

جشن رنگ، به خاطر ظاهر فریبنده اش در میان جوانان و نوجوانان طرفداران پر و پا قرصی پیدا کرده است و مناطق اکوتوریستی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

تور‌های عمومی تنها با هدف جذب مشتری بیشتر و بدون توجه به مخاطرات زیست محیطی آن، با برگزاری این جشن‌ها و در قالب تور‌های به اصطلاح طبیعت گردی آسیب‌های جبران ناپذیری به طبیعت وارد می‌کنند.

فیلمی در فضای مجازی از یک چوپان منتشر شده که پس برگزاری جشن رنگ و آلوده شدن زمین با رنگ‌های شیمیایی می‌گوید: گوسفند‌ها در این زمین‌ها چَرا نمی‌کنند، اینجا خانه ماست خانه ما را برای تفریح زود گذر خود آلوده نکنید.

اینکه جشن رنگ مربوط به فرهنگ هندوئیسم است و هیچ فلسفه‌ای برای برگزاری در ایران ندارد جای خود دارد.

اما سوال اینجاست آیا مسئولان گردشگری، محیط زیست و انتظامی از محتوای این تور‌های جشن رنگ خبر دارد؟ دلیل سکوت آن‌ها در مقابل رشد قارچ گونه این تفریح جدید و آسیب زا چیست؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=279618
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما