چاپ این برگه

ستاد بحران، بحران زده کهگیلویه و بویراحمد/غیبت مقام ارشد استان در حوادث اخیر!

گروه اجتماعی- عملکرد مردمی از ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایین ترین میزان خود قرار دارد.

به گزارش بویرنیوز، حوادث اخیر کهگیلویه و بویراحمد به خوبی پرده از ناتوانی مدیریت بحران استان بر میدارد، از اقدامات نسنجیده گرفته تا عدم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب به مردم!

متاسفانه در زلزله های اخیر یاسوج و سی سخت به خوبی مشاهده کردیم چند شایعه ساز و دروغ پراکن به سرعت بر افکار و احساسات مردم فائق آمدند.

بدون شک آرامش بخشی به فضای جامعه با فراهم آوردن به موقع نیازهای مردمی و اطلاع رسانی گسترده و اثرگذار برای کنترل شرایط روانی جامعه از ضرورت های اولیه در موقع بحران است، که باید بگوییم از نظر مردم ستاد بحران نتوانست در آنها موفق عمل کند.

عدم درک شرایط خانواده ها و کارمندان، داغ شدن بازار شایعات، گران فروشی کالاهای مورد تقاضا، مکان یابی نامناسب چادرها و موارد اینچنینی در حادثه ای که بعد بحرانی آنچنانی هم نداشت به خوبی از ضعیف بودن مدیران متولی این حوزه  ها و ناهماهنگی دستگاه ها پرده برداشت و بار دیگر استفاده از نیروهای زبده و ارتقاء هماهنگی بین دستگاهی در استان را به ضرورتی انکارناپذیر بدل کرد.

از طرفی عدم حضور استاندار بعنوان مقام عالی استان خود برای مردم جای سوال داشت!

مردم با گلایه مندی از عدم حضور استاندار، گفتند: چطور است فردی که سکان دار یک استان است خود در شرایط بحرانی حاضر نیست در میان مردمش باشد!، آیا شرایط بحرانی استان و مردم برای او اهمیت ندارد؟ اگر اینطور است چرا باید در چنین پستی بماند! و اگر غیر از اینست چرا دلایل عدم حضورش مسکوت می ماند و هیچ پاسخی به آن داده نمی شود؟