سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 7:38

درمان رایگان مصدومان زلزله اخیر یاسوج و سی سخت/آخرین آمار مصدومان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برپایی چادرهای امدادی و ارائه خدمات درمانی از اصلی ترین وظایف ستاد بحران استان، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر ارگان های مربوطه بوده و پذیرش، ارائه خدمات سرپایی و بستری مصدومان زلزله در تمامی مراکز درمانی استان، کاملا رایگان است.

به گزارش بویرنیوز، دکتر علی محمد احمدی در حاشیه بازدید بیمارستان امام سجاد(ع) و نشست تخصصی با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان، به منظور بررسی پتانسیل ها و ظرفیت های دانشگاه در حین مقابله با حوادث با اشاره به وضعیت توپوگرافی استان و قرار گیری در گسل های زاگرس، احتمال وقوع حوادث را غیر قابل پیش بینی عنوان و ابراز داشت: گسل منطقه دنا یکی از جدی ترین گسل های کشور به شمار می رود.

وی تعداد مصدومین زلزله اخیر استان را کم شمار اعلام نمود و ادامه داد: استفاده از ظرفیت های تمام ارگان های مرتبطه در جهت ارائه خدمات درمانی در شرایط بحرانی، ضروری است.

وی اذعان نمود: ارائه راهکارهای اضطراری و تمهیدات لازم در جهت خدمات رسانی مطلوب به مصدومین از اولویت های اصلی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و سایر دستگاه های مرتبط است.

دکتر احمدی اظهار نظر در خصوص زمان و مکان دقیق زلزله را غیر علمی دانست و اضافه کرد: پیش بینی رخداد زلزله و شایعه پراکنی موجب از بین رفتن آرامش و امنیت روانی افراد خواهد شد.

وی تصریح کرد: آمادگی شبانه روزی پرسنل بیمارستان های استان، لازمه ارائه مطلوب خدمات درمانی به مصدومین است به گونه ای که باید تمام توان خود را در جهت بهبود شرایط بحرانی به کار بگیریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برپایی چادرهای امدادی و ارائه خدمات درمانی از اصلی ترین وظایف ستاد بحران استان، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر ارگان های مربوطه بوده و پذیرش، ارائه خدمات سرپایی و بستری توسط تمامی مراکز درمانی استان برای مصدومین زلزله، کاملا رایگان است.

وی در پایان حفظ خونسردی و احتیاط در مواجهه با حوادث را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: فراهم کردن امکانات توسط دستگاه های خدمات رسان در جهت جلوگیری از انسداد جاده ها، قطعی آب روستاها و بروز شرایط بحرانی ضروری و لازم الاجرا است.

در ادامه این بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز بیان کرد: آخرین آمار مصدومین زلزله ۴/۸ ریشتری یاسوج ۱۰۶ نفر اعلام، که از این تعداد، ۳ نفر بستری، ۹۲ نفر ترخیص، ۴ نفر انتقالی به بیمارستان امام سجاد(ع) و ۲ نفر نیز در بیمارستان شهدای گمنام بستری هستند.

دکتر اورنگ‌ ایلامی دریافت مجوز احداث بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۴۰ تخت درمانی را از جمله خبرهای مسرت بخش استانی اعلام نمود.

وی ظرفیت تعداد تخت های اورژانس مرکز استان را ۵۰ تخت اعلام نمود و یادآور شد: در شرایط بحرانی و هنگام وقوع حوادث، وجود سوله های بحران از ضروری و مورد نیاز ترین موارد در جهت ارائه خدمات درمانی محسوب می شود.

دکتر ایلامی ادامه داد: با توجه به محاسبات کارشناسان، برای ساخت و تجهیز سوله بحران در ابعاد ۸۵۰ متر مربع، اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال نیاز است.

وی آمادگی برای ارسال بیمارستان صحرایی توسط استان بوشهر و سی تی اسکن سیار توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز در صورت وقوع رخداد و حوادث را از نمونه همکاری استان های قطب منطقه ۵ با استان اعلام نمود.

دکتر ایلامی با اشاره به بافت و سازه ناامن ساختمان مرکز EOC استان، یادآور شد: با توجه به فعالیت های گسترده پایش، کنترل و اطلاعات درمانی افراد، وجود ساختمانی با سازه امن از ضروری ترین تمهیدات پیش رو دانشگاه علوم پزشکی استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان نیاز به ۸۰۰ تخته پتو و ۱۲۰ چادر امدادی برای دانشجویان دختر را از اولویت های امدادی در شرایط بحرانی عنوان کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=279163
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. زلزله زده گفت:

    کجا رایگان بود . به خدا ریال به ریال از مردم پول می گرفتند . خواهشمندیم مسوولین کمتر دروغ بگویید.

  2. ناشناس گفت:

    بعد از زلزله رایگان نیست برادر درون زلزله رایگانه

دیدگاه شما