یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 - 21:54

انتقاد معاون استاندار از نبود دستگاه بی‌خطرسازی زباله در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های استان نسبت به بی‌خطرسازی زباله اقدام کنند.

به گزارش بویرنیوز، عزیز فیلی پیش از ظهر امروز در نشست مدیریت پسماند از نبود دستگاه اتوکلاو (بی‌خطرسازی زباله در بیمارستان‌های استان) گلایه کرد و گفت: تعجب می‌کنم چرا این دستگاه مهم و حساس طی این مدت در بیمارستان‌های استان نصب نشده است چرا اینقدر بی‌خیال هستند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در دفن صحیح پسماند دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: 10 بیمارستان در سطح استان وجود دارد که نیاز است زباله‌های این بیمارستان به صورت صحیح دفن شوند در این خصوص با هیچ کسی شوخی نداریم، نشست بعدی دکتر ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی حضور داشته باشد.

وی بیان کرد: در این زمینه با جان مردم سر و کار داریم و نباید سهل‌انگاری شود،کهگیلویه و بویراحمد طبیعت زیبایی دارد با دستان خودمان این طبیعت را خراب نکنیم و اگر در این خصوص کوتاهی شود به صورت قضایی برخورد می‌کنیم.

این مسؤول بیان کرد: جمع‌آوری و دفن صحیح زباله کلینیک‌ها و مراکز غیر دولتی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و بعد از بی‌خطرسازی شهرداری‌ها نسبت به دفن صحیح زباله‌ها اقدام کنند.

فیلی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی استان ظرف دو هفته زمان دارند با شهرداری‌ها قرار داد منعقد کند و پسماندها را جمع‌آوری و دفن کنند.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یک سوم زباله‌های استان در شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج تولیدی می‌شود، افزود: شهرداران وقت خود را بگذارند و نسبت به دفن صحیح زباله‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به طراحی 4 سایت در استان برای دفن صحیح زباله‌ها گفت: شهرستان دنا برای دفن صحیح زباله 30 هکتار زمین نیاز دارد که برای نجات طبیعیت دنا زباله‌ها در این منطقه دفن نشوند و به خارج از شهر حمل شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=278999
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. يكي گفت:

    در تمام بيمارستان هاي أستان دستگاه امحا زباله موجود است درج اين خبر به اين صورت جاي تعجب است

دیدگاه شما